اقتصادیایران کسب و کار

هزینه و تعرفه تعمیرات مبل چگونه براورد می شود؟

چگونه هزینه تعمیرات مبل را محاسبه کنیم؟

بسیاری از افرادی که با کارشناسان مبل کوثر تماس می گیرند قبل از سوالات تخصصی از سوالاتی در خصوص هزینه تعمیر مبل خود می پرسند. از این رو سعی کردیم با پاسخ به این سوال بسیاری از سوالات در خصوص هزینه تعمیرات مبل را پاسخ دهیم.

معمولا کارشناسان مبل کوثر از مشتریان می خواهند تا تصاویر مبل خود را برای آن ها ارسال کنند تا بتوانند هزینه تعمیرات مبل را به صورت دقیق تری براورد کنند.

اگر به فکر ایجاد تغییراتی در دکوراسیون منزل خود هستید پس به سراغ تاثیر گذار ترین جزء آن بروید. بله درست شنیدید تاثیر گذار ترین جزء دکوراسیون هر خانه، مبلمان آن است. اگر می خواهید تغییری اساسی به دکوراسیون منزل بدهید تغییر مبلمان خانه بهترین گزینه خواهد بود. اما این تغییر با قیمت های سر سام آور بازار مبل امروز چگونه ممکن است؟

قیمت بالای مبل ها می تواند بسیاری از افراد را که قصد دارند دستی به سر و روی مبلمان خود بکشند، منصرف کند. اما ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم: شما می توانید تعمیرات مبل را جایگزین تعویض مبل کنید. با این کار دیگر نگران ایجاد هزینه های بسیار زیاد نباشید چرا که هزینه تعمیرات مبل نسبت به تعویض آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

هزینه تعمیرات مبل در تهران و کرج

مبل کوثر به تمامی ساکنین تهران و کرج و شهرستان ها خدمات ویژه ای را ارائه می دهد و از آنجایی که شعبه اصلی این شرکت در تهران واقع شده است. ساکنین تهران و کرج هیچ هزینه ای برای ایاب و ذهاب ، کارشناسی قیمت تعمیر مبل و حمل و نقل نمی پردازند.

هزینه تعمیرات مبل در تهران و کرج با توجه به قیمت اتحادیه و میزان خرابی مبل شما براورد می شود.

عوامل موثر بر قیمت و هزینه تعمیرات مبل

عوامل زیادی در میزان هزینه نهائی تعمیرات مبل موثر است . به طور مثال میزان فرسودگی مبل، نوع پارچه انتخابی ، زمان و دستمزد تعمیرکار مبل همه و همه در هزینه تعمیرات مبل موثر است. در ادامه با عوامل موثر بر هزینه آشنا می شویم. تصویر زیر نمونه ای از تعمیرات مبل کوثر است که با تعویض رویه انجام شده است.

هزینه رویه کوبی مبل

و در رویه کوبی چه کار هایی بر روی مبل انجام می شود؟

ممکن است شما نیز جزو آن دسته از افراد باشید که با شنیدن واژه رویه کوبی مبل سوال فوق به ذهنتان خطور کند، پس در ادامه ابتدا به تعریف مختصر رویه کوبی مبل می پردازیم:

تعریف رویه کوبی مبل: به تمامی اعمالی که بر روی کلاف خام مبل انجام می شود رویه کوبی می گویند. در رویه کوبی مبل های فرسوده نیز در صورت نیاز تمامی محتویات مبل اعم از فوم، فنر ها، تسمه، پنبه و… تعویض می شود و پس از طی تمامی مراحل ذکر شده پارچه مبل رویه آن کشیده می شود.

قابل ذکر است رویه کوبی مبل پر هزینه ترین بخش تعمیرات مبل است چنانچه قسمت هایی از مبل که نیاز به تعمیر و تعویض ندارند از تعمیر آن ها چشم پوشی کنید. مثلا اگر فوم و فنر مبل های شما سالم است پس نیازی به تعمیر آن ها نیست و فقط تعویض پارچه مبلی کفایت می کند.

عوامل متعددی در هزینه رویه کوبی و هزینه تعمیرات مبل  مبل موثر است که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم:

  • پارچه انتخابی برای رویه کوبی

پارچه هایی که شما انتخاب می کنید تاثیر بسیاری در میزان دستمزد تعمیرکار و قیمت تعمیرات مبل دارد مثلا اگر شما پارچه ای را انتخاب کرده اید که باید با ظرافت خاصی روی آن کار شود پس دستمزد تعمیرکار نیز بیشتر خواهد بود.

هنگامی که مبلی را برای رویه کوبی به تعمیرکار می سپارید اولین چیزی که تعیین کننده هزینه رویه کوبی است، اندازه و ابعاد و همچنین جزئیات مبل است. به عنوان مثال هر چه مبل بزرگتر باشد و یا جزئیات طراحی اش بیشتر باشد در نتیجه دستمزد تعمیرکار نیز بیشتر می شود و هزینه تعمیرات مبل افزایش می یابد.

مدت زمان صرف شده برای رویه کوبی مبل یکی از مهمترین عواملی است که هزینه رویه کوبی را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال دستمزد تعمیر یک مبل با یک صندلی نهار خوری تفاوت زیادی خواهد داشت.

  • زمان و تاریخ اقدام به رویه کوبی مبل

همواره به یاد داشته باشید که هزینه رویه کوبی مبل در روز های پایانی سال بسیار بیشتر از روز های عادی خواهد بود. در روز های پایانی سال به دلیل وجود سفارشات زیاد و همچنین کمبود وقت قبول سفارشات دیگر با هزینه های زیادی همراه خواهد بود. علاوه بر این توجه داشته باشید که در روز های پایانی سال ممکن است کار رویه کوبی مبل شما با کیفیت بسیار کمی انجام شود و دلیل آن نیز محدودیت زمانی است.

البته باید بدانید که گاهی هزینه های پایانی رویه کوبی مبل با هزینه های برآورد شده در اوایل کار متفاوت خواهد بود زیرا گاهی در حین رویه کوبی بخش هایی از مبل نیازمند تعمیر بوده است که با برداشتن رویه مبل مشاهده شده است.

هزینه تقویت کلاف مبل

میزان خرابی کلاف مبل از مواردی است که روی هزینه تعمیرات مبل موثر است. پیش از آن که بخواهید مبلی را تعمیر کنید باید کلاف مبل را بررسی کرده و ببینید آیا کلاف آن ارزش تعمیر دارد یا خیر. به یاد داشته باشید که تعمیر مبل هایی که کلاف آن ها مستحکم نیست، بیهوده بوده و پس از مدتی دوباره مبل کیفیت خود را از دست می دهد آن گاه شما مجبور به تعویض مبل خود خواهید بود. پس در همان ابتدای کار به بررسی کلاف مبل خود بپردازید اگر ارزش تعمیر را نداشت بدون صرف هزینه های اضافی آن ها را عوض کنید.

اما اگر مبلمان شما آنقدر بدنه مستحکم و قوی دارد که می توانید آن را تعمیر کنید به تعمیر آن بپردازید چرا که با تقویت و نو سازی کلاف مبل می توانید سال های سال از مبل های خود استفاده کنید.

در تقویت کلاف مبل، بدنه مبل توسط تعمیرکار به خوبی بررسی می شود. اگر پایه و بدنه مبل نیاز به تعمیر داشته باشد تعمیر می شوند. فنر ها، فوم، تسمه و… مبل نیز مورد بررسی قرار داده می شود و در صورت نیاز تعویض و یا تعمیر می شوند. به یاد داشته باشید که در تعمیر بدنه و یا تعویض فنر ها و… نسبت به خرید مبلمان جدید هزینه کم تری متحمل می شوید.

قیمت تعویض پارچه مبل

هزینه مربوط به تعویض با توجه به نوع، جنس و متراژ پارچه متغیر است و تاثیر مستقیمی بر روی قیمت و هزینه تعمیرات مبل دارد. قابل ذکر است در انتخاب پارچه مبلی خود فقط به رنگ، طرح و جنس آن ها توجه نکنید بلکه عواملی چون قرار گیری مبل در کدام قسمت خانه و یا میزان تمیز کاری نیز توجه کنید زیرا رویه کوبی مبل جزو آن دسته از کار هایی است که هر چند سال یک بار انجام می شود.

به عنوان مثال برای مبل های نشیمن خانه از پارچه های با دوام تر و ضخیم استفاده کنید همچنین میزان تمیز کاری مبل نیز در مدت زمان فرسوده شدن رویه مبل نقش زیادی دارد. توصیه می شود برای رویه کوبی مبل هایی که از کلاف خوبی برخوردار نیستند از پارچه های گران قیمت استفاده نکنید چرا که پس از مدتی کوتاهی مبل کیفیت خود را از دست می دهد و تمام هزینه های صرف شده به هدر می رود.

هزینه تعمیرات مبل راحتی

مبل های راحتی جزو آن دسته از مبل هایی هستند که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل پس از مدتی کیفیت خود را از دست می دهند و باید نسبت به اقدام کنید.

توصیه می کنیم اگر اسکلت، فوم و فنر مبل های راحتی سالم است تنها پارچه مبلی خود را تعویض کنید تا در هزینه های ایجاد شده جلوگیری کنید. اگر فوم مبل شما باید عوض شود ابتدا با تعمیرکار خود صحبت کنید که می خواهد از چه فومی استفاده کند چرا که قیمت فوم های سرد و گرم با هم متفاوت است.

به یاد داشته باشید که در انتخاب پارچه برای مبل های راحتی از پارچه های با کیفیت تری استفاده کنید تا پس از مدت کوتاهی کیفیت و رنگ خود را از دست ندهند و از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

هزینه تعمیرات مبل استیل

مبلمان استیل که به مبل های کلاسیک نیز معروف هستند دارای ظرافت کاری بیشتری هستند به همین دلیل در مقایسه با مبل های دیگر آسیب پذیر تر هستند. به این صورت که اگر شما به یک مرکز تعمیرات مبل مراجعه کنید بیشترین نوع مبلی که در آن جا مشاهده می کنید مبل های استیل هستند.

هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. گاهی ممکن است مبلی که برای تعمیر به تعمیرکار تحویل داده اید فقط با تعویض رویه آن کار تعمیر تمام شود و دیگر نیاز به تعمیر های بیشتری نباشد. اما در بسیاری از موارد نیز باید کلاف مبل تعمیر شود که این سبب افزایش هزینه های تعمیر می شود.

عوامل دیگری نیز مانند مدل مبل استیل، اندازه مبل و همچنین میزان فوم مصرفی در آن و… در هزینه تعمیر این مبل ها موثر هستند.

توصیه می کنیم اگر می خواهید به طور دقیق از هزینه مربوط به تعمیر مبل های استیل مطلع شوید پس با تعمیر کار خود صحبت کنید و قبل از تحویل مبل برای تعمیر، عکس مبل خود را به تعمیرکار نشان دهید.

در مرکز تعمیر مبل کوثر پیش از آن که برای تعمیر مبل خود اقدام کنید می توانید از مشاوره های رایگان کادر مجرب مبل کوثر بهره مند شوید و بهترین تصمیم را برای تعمیر مبلمان خود بگیرید.

هزینه تعمیرات مبل چرم

در مبل های چرمی بیشترین آسیب مربوط به پوسته پوسته شدن چرم رویه مبل است همچنین مبل هایی که دارای رویه چرمی هستند پس از مدتی چرم آن ها دچار ترک هایی می شود که تنها با تعویض رویه می توان از شر ترک های آن خلاص شد.

نوع چرمی که در رویه کوبی استفاده می کنید در قیمت بسیار موثر است. چرم های طبیعی به مراتب قیمت بیشتری نسبت به چرم های مصنوعی دارند. همچنین اگر فوم نیز دچار نشست شده است در حین تعویض فوم آن باید به نوع فومی که می خواهید استفاده کنید توجه کنید.

امیدوارم مطلب آموزشی هزینه تعمیرات مبل برای شما مفید باشد و بتوانید اطلاعات کاربردی را در خصوص تعمیر مبل کسب کنید. پس معطل چه هستید؟ اگر شما نیز قصد دارید با تغییر مبلمان، تغییراتی اساسی در محیط و دکوراسیون خانه ایجاد کنید برای تعمیرات مبلمان خود اقدام کنید. مبل کوثر مبلمان های شما را زیر نظر کادری مجرب تعمیر می کند و با ارائه انواع خدمات رایگان به مشتری طالب بهترین ها برای مشتریان خود است. اگر می خواهید هزینه های تعمیرات مبل خود را مدیریت کنید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سوالات متداول هزینه تعمیرات مبل

هزینه حمل و نقل در تعمیرات مبل به چه صورت براورد می شود؟

هزینه ایاب و ذهاب در تعمیرات مبل کوثر برای ساکنین تهران و کرج رایگان است.

هزینه تعمیرات مبل در مبل کوثر به چه شکل براورد می شود؟

هزینه تعمیرات مبل با ارسال کارشناس و یا فرستادن تصویر مبل شما براورد می شود.

چگونه می توانم هزینه تعمیرات مبل را کاهش دهم؟

شما می توانید با مشاوران مبل کوثر تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در خصوص هزینه تعمیرات مبل کسب  کنید.

دکمه بازگشت به بالا