اقتصادیایران کسب و کار

آموزش بازی nft و کسب درآمد

کسب درآمد از بازی‌ های بلاک چین

از گذشته تا به امروز بازی های زیادی چه در نسخه وب و چه گوشی بین مردم محبوب بوده اند. اما آنچه امروز با گذشته تفاوت دارد، پدید آمدن نسل جدیدی از بازی هاست که به آن play to earn (بازی برای کسب درآمد) یا بازی های NFT می گویند. در این سبک از بازی ها پلیر ها در ازای بازی و پیشروی در مراحل می توانند به کسب درآمد بپردازند. در حقیقت در این سبک از بازی از توکن های غیر مثلی (NFT)، که قابل جمع آوری روی شبکه بلاک چین هستند، استفاده می شود.

بدین صورت که بازیکنان با جمع آوری آیتم های بازی، کسب جایزه و بدست آوردن توکن های غیر مثلی می توانند آنها را در بازار بازی به فروش برسانند و رمز ارز دریافت کنند. در حقیقت تفاوت اصلی این سبک از بازی ها در همین است؛ این بازی ها بر بستر شبکه بلاک چین مبتنی بر کریپتوکارنسی ها شکل گرفته اند، بنابراین ارز بدست آمده در این بازی ها در دنیای واقعی نیز معتبر می باشد.

بازی های کریپتویی و مزیت های آنها

پس از ایجاد موج محبوبیت بازی کریپتوکیتیز،بازی های زیادی با سبک play to earn منتشر شد. این سبک از بازی ها با فراهم کردن امکان کسب درآمد، تبدیل به یکی از روش های درآمد زایی، به خصوص در کشور هایی که مردم با کمبود درآمد مواجه هستند، شده اند.

در واقع بازی های کریپتویی برای پلیرها بستری را فراهم کرده اند که اگر امکان معامله برای به دست آوردن رمز ارزها را ندارند از طریق بازی های کریپتویی رمزارز جمع آوری کنند. اگر بخواهیم ۴ عامل مهم محبوبت این بازی ها را بین مردم برسی کنیم، موارد ذیل از مهم ترین ها می باشند:

  • می توان مهمترین علت محبوبیت این بازی ها بین کاربران را ترکیب کردن تفریح و درآمدزایی برای دو طرف یعنی خالق و بازیکن، و از بین بردن سود یک طرفه دانست. چرا که آنچه در گذشته از بازی های دیجیتال مشاهده می شد، کسب سود خالق بازی در ازای تفریح بازیکن بود؛ اما آنچه امروز شاهد آن هستیم کسب سود بازیکن و خالق بازی هم زمان با یکدیگر است.
  • توکن های به دست آمده از بازی کاملا بدون واسطه هستند و به راحتی قابلیت ارسال و دریافت را دارند. در این بازی ها به دلیل اینکه مبتنی بر شبکه ایمن بلاک چین هستند امکان خطا در تراکنش و از بین رفتن دارایی وجود ندارد مگر آنکه خود بازیکن تراکنش نادرستی انجام دهد.
  • همانطور که گفتیم بازی های play to earn سبک جدیدی از بازی ها، روی شبکه بلاک چین و مبتنی بر کریپتوکارنسی ها می باشند. شبکه بلاک چین در حقیقت یک پایگاه داده تغییر ناپذیر و غیر متمرکز می باشد که بین کاربران توزیع شده است. این ویژگی امکان حذف، کپی کردن یا ایجاد تغییر در داده های بلاک چین برای افراد غیر ممکن می سازد. بنابراین به عنوان علت دیگر محبوبیت این بازی ها، میتوان گفت که امکان تقلب در امور مالی این بازی ها ممکن نیست و همچنین حق مالکیت سازه های بازیکن نیز حفظ میشود.
  • همچنین این بازی ها به بازیکن این امکان را می دهند که با خلاقیت خود NFT مورد نظر خود را بسازند. همچنین در بازی هایی مانند سندباکس، بازیکن می تواند در مراحل بالاتر بازی مورد نظر خود را طراحی کرده و در زمین خود بسازد.

کسب درآمد در بازی های play to earn:

همانطور که گفتیم این بازی ها علاوه بر ایجاد سرگرمی و تفریح برای بازیکن، انگیزه مالی نیز برای او ایجاد کرده اند. بنابراین بازیکنان می توانند از طریق پیشروی در مراحل و کسب ارز مخصوص بازی یا جایزه، می توانند آن را تبدیل به کریپتوکارنسی کنند.

مثلا در بازی مثل سندباکس بازیکن با بدست آوردن ارز بومی بازی (سند)، می تواند آن را مستقیما به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال داده و سپس تبدیل به رمزارز مورد نظر خود کند، و یا در بازی های دیگر، با بدست آوردن NFT آن را با یک توکن دیگر معامله کند و یا بفروشد و ارز مورد نظر خود را دریافت کند.

راه دیگری که برای کسب درآمد در بازی های کریپتویی می توان پیشنهاد داد سرمایه گذاری است. در بعضی از بازی ها این امکان وجود دارد که بازیکن NFT یا ارز دیجیتال خود را در یک قرارداد هوشمند قفل کند و بابت آن پاداش دریافت کند. مثلا با استیکینگ توکن های MBOX کاربرانی که جعبه های اسرار آمیز MOMO دارند NFT دریافت می کنند. این جعبه ها ممکن است یک NFT کمیاب داشته باشند که با قیمت بالایی در بازار به فروش می رسند.

البته شایان ذکر است که در اکثر بازی ها بازیکن نیاز به یک سرمایه گذاری اولیه، برای خرید شخصیت ها و آیتم های بازی دارد. اما در صورتی که بازیکن نخواهد این سرمایه گذاری را انجام دهد می تواند شخصیت های بازی را از افرادی که آنها را خریداری کرده اند بگیرد و با آنها بازی کند، در مقابل جایزه ای که دریافت می کند را بین صاحب شخصیت و خود تقسیم کند.

ورود به بازی های کریپتویی:

هر بازی برای ورود کاربر شرایط متفاوتی دارد، اما آنچه هر بازیکن در مرحله اول، قبل از شروع بازی باید انجام دهد راه اندازی یک کیف پول ارز دیجیتال می باشد. چرا که همانطور که گفتیم بازیکن پس از ورود به بازی های کریپتویی نیاز به خرید یک سری آیتم و شخصیت برای انجام بازی دارد.

بنابراین لازم است که هر بازیکن یک کیف پول، مانند متامسک، داشته باشد تا برای اتصال به بازی و ذخیره ارز های دیجیتال از آن استفاده کند. در وهله دوم، هر بازیکن برای شروع بازی باید آیتم های مورد نیاز برای شروع را تهیه کند، این آیتم ها را میتوان با استفاده از کریپتوکارنسی ها، در بازار خود بازی خریداری کرد.

معرفی محبوب ترین بازی های کریپتویی سال:

در طی یک سال گذشته بازی های کریپتویی زیادی توانستند موج محبوبیت بزرگی بین مردم ایجاد کنند. در ادامه قصد داریم تعدادی از این بازی های محبوب بلاک چین را به شما معرفی کنیم:

بازی کریپتویی Axie Infinity :

Axie Infinity  (وبسایت) از بازی های محبوب شبکه بلاک چین و مبتنی بر اتریوم می باشد. در این بازی بازیکن باید با خرید اکسی یا گرفتن بورسیه از سایر بازیکنان، به جنگ دشمنان برود، آنها را شکست دهد و جایزه کسب کند. توکن مخصوص این بازی SLP و AXS می باشد که به بازیکن داده می شود. ا

لبته بازیکنان برای شروع این بازی نیاز به یک سرمایه اولیه برای خرید اکسی ها دارند، قیمت هر اکسی تقریبا بین ۷۴ دلار تا ۴۰۰ دلار متغیر می باشد؛ و بازیکن برای شروع بازی باید ۳ اکسی خریداری کند. قابل ذکر است در طی بازی و پیشروی در مراحل این مبلغ دوباره به پلیر باز می گردد اما با توجه به هزینه بالای خرید اکسی ها، بسیاری از افراد مانع ورود به بازی می باشد.

بازی سندباکس :

بازی کریپتویی  SandBox (وبسایت) از دیگر بازی های محبوب مبتنی بر بلاک چین اتریوم می باشد. این بازی به قدری در بین کاربران محبوب واقع شده که نسخه گوشی آن بیش از ۴۰ میلیون بار دانلود در سراسر جهان داشته است. این بازی را می توان آن را نسخه دیفای بازی ماین کرفت دانست؛ البته با در نظر گرفتن این تفاوت که روی شبکه بلاک چین اتریوم قرار دارد. این بازی توکن بومی مخصوص خود، سند (SAND) را دارد و کاربران می توانند از طریق ساختن nft های خود به معامله آنها بپردازند.

بازی رایگان تتان آرنا:

Thetan Arena (وبسایت) یک بازی آنلاین چند نفره (MBOA) است، و بازیکنان می توانند با گروهی از دوستان خود وارد بازی شوند و به رقابت بپردازند. البته این بازی به صورت تک نفره نیز اجرا می شود، و در این شرایط خود پلتفرم سه قهرمان رایگان در اختیار بازیکن قرار می دهد.

این بازی توکن های مخصوص خود، THC و THG، را دارد. همچنین به گونه ای طراحی شده که روی مهارت های فردی و گروهی بازیکن تمرکز کرده و بر این اساس به او از توکن های بازی جایزه می دهد. هرچه مراحل بالاتر برود و سخت تر شود جایزه ای که بازیکن دریافت می کند با ارزش تر است.

پیوست: اگر قصد خرید توکن THG را دارید می‌توانید با مراجع به سایت یا اپلیکیشن ما نام این توکن را در بخش تبادل سریع جست و جو کرده و پس از وارد کردن مقدار مورد نظر خود،‌ خریدتان را ثبت نمایید.

بازی Zed Run:

این بازی توسط شرکت Virtually Human Studio در کشور استرالیا ساخته شده است. در این بازی کارمزد ورود به مسابقات بین ۲ تا ۱۵ دلار می باشد و بازیکن می تواند با پرداخت این کارمز وارد مسابقات اسب دوانی دسته جمعی، با ظرفیت ۱۲ نفر، و یا مسابقات دونفره وارد شود و در صورت برنده شدن جایزه ببرد.

زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ Zed Run ساخته شد قیمت هر اسب حدودا ۳۰ دلار بود، اما امروز با توجه به افزایش محبوبیت این بازی بین شرکت کنندگان قیمت هر اسب ممکن است به ۱۶۰۰۰۰ برسد. این اسب ها مثل دنیای واقعی ممکن است نژاد خوبی خداشته باشند و برای تولید مثل مناسب باشند یا برای مسابقات کارایی بیشتری داشته باشند.

بازی کریپتویی Sorare:

Sorare (وبسایت) یک دیگر از بازی های کریپتویی مبتنی بر بلاک چین می باشد. در این بازی بازیکنان می توانند با ساختن تیم فوتبال مورد علاقه خود به بازی بپردازند و جایزه کسب کنند. البته چیدن تیم مورد علاقه نیاز به صرف هزینه و خرید بازیکنان دارد. اما پلیر می تواند با فوتبالیست های رایگان نیز تیم خود را بسازد اما قطعا استفاده از بازیکنان حرفه ای بهتر خواهد بود. این بازی اولین بازی فوتبالی است که کاربران می توانند با استفاده از توکن های غیر مثلی و خرید و فروش کارت های بازی درآمد کسب کنند.

بازی کریپتویی کریپتو بلیدز:

Crypto Blades (وبسایت) از بازی های کریپتویی می باشد که روی زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است. در این بازی بازیکنان می توانند در ازای شکست دادن رقیب با صلاح ها قدرت مند، توکن های مهارت (SKILL) و امتیاز تجربه به دست آوردند و بدین شکل کسب درآمد کنند. این بازی همچنین شامل یک بازار NFT می باشد که کاربران می توانند دارایی های خود را در آن به فروش بگذارند.

بازی کریپتویی اسپلینترلند:

بازی splinter land (وبسایت) روی بلاک چین Hive اجرا می شود، و مناسب برای افرادی است که به بازی های کارتی علاقه مند می باشند. در این بازی کاربران باید به جمع آوری کارت های مختلف بپردازند، و با استفاده از آنها به نبرد با سایر کاربران بروند. بازیکنان می توانند با استفاده از توکن قابل مبادله STEEM کارت های خود را به دیگر بازیکنان مبادله کنند.

بهترین را برای کسب این توکن ها نیز شرکت در مبارزات و پیروز شدن است. در این بازی همچنین می توان با ترکیب کردن دو یا چند کارت یکسان با هم کارت ها را را ارتقا داد و بر ارزش آنها افزود. از مزیت های توکن بومی این بازی می توان گفت که دارای تراکنش های تقریبا فوری و بدون کارمزد می باشد.

جمع بندی

امروزه ارزش بازار بازی های play to earn به حدود ۱۵ میلیارد دلار رسیده است، و ما روز به روز شاهد مطرح شدن بازی های جدید با امکانات جذاب هستیم که به بازار منتشر می شود.در این مقاله نیز به بررسی این بازی ها و امکان درآمد زایی برای کاربران، بررسی مزیت های بازی های مجازی مبتنی بر شبکه بلاک چین و معرفی آنها پرداختیم.

اگر می خواهید وارد این دنیای مجازی شود و به کسب درآمد از طریق تفریح بردازید می توانید از این مقاله استفاده کنید. همچنین میتوانید از طریق مقاله مربوط به بازی سند باکس و تتان آرنا و توکن های بومی آنها، با این بازی های به صورت گسترده تر آشنا شوید.

آموزش کسب درآمد از NFT و کسب سود از توکن های غیر مثلی

این روزها در سراسر اینترنت با توکن های nft مواجه می شویم و می بینیم که بیشتر افراد در مورد خرید آنها هیجان زده هستند. سازندگان و سرمایه گذاران این توکن های غیر قابل تعویض، چهره های خیره کننده ای ساخته اند که زندگی آنها را برای همیشه تغییر داده و متحول کرده است.

مردم به اندازه روزهای اولیه پیدایش ارزهای دیجیتال، شیدا و مبهوت این توکن ها هستند و پلتفرم های برتر NFT روزانه میلیون ها دلار درآمد دارند. اکنون همه در حال رقابت هستند تا از این شرایط بی بهره نمانند و همراه با این توکن های بی همتا موج سواری کنند. اما اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که اطلاعات زیادی در مورد توکن های ان اف تی ندارید و نمیدانید که از کجا شروع کنید تا از این حوزه سود ببرید، نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم که به روش های کسب درآمد از NFT بپردازیم.

کسب درآمد از NFT

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT، تحولی در فضای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده اند و گامی رو به جلو در اختراع مجدد امور مالی مدرن و سایر صنایع برداشته اند.

پول را می توان با پول دیگری تعویض کرد. زیرا هیچ تفاوتی بین یک دلار و دلار دیگر وجود ندارد. سهام از همان نوع که در یک شرکت وجود دارد و کالاهایی که کیفیت یکسان دارند، اغلب قابل تعویض هستند. اما توکن های ان اف تی که غیر قابل تعویض هستند، دارایی های فیزیکی و دیجیتالی منحصر به فردی مانند یک قطعه هنری، یک آهنگ، یا یک مجموعه درون بازی را نشان می دهند که سرمایه گذاری های دیگر نمی توانند جایگزین آن شوند.

هر توکن غیرقابل تعویضی که روی بلاک چین ثبت می‌شود، دارای یک شناسه منحصربه‌فرد است که امکان مبادله یا برابری NFT‌ها را با یکدیگر غیرممکن می‌ سازد. بسیاری از افرادی که به دنبال آیتم های خاص و منحصر به فرد هستند، به این سمت گرایش پیدا کرده اند و مایلند مسیر کسب در آمد خود را به این سو سوق دهند.

ساخت توکن های NFT و فروش آنها

آیا شما خلاقیت هایی دارید که بخواهید از آنها کسب درآمد کنید؟ شما می توانید با فروش آثار خود به عنوان توکن های NFT درآمد خود را بیشتر کنید. شما می توانید هر چیز دیجیتالی را به عنوان توکن های ان اف تی بسازید و بفروشید. از هنر دیجیتال اصلی، موسیقی، الگوهای رفتاری، ویدیوها گرفته تا کلیپ‌های صوتی و بسیاری موارد دیگر را می توان به توکن های ان اف تی تبدیل کرد. برای آموزش ساخت توکن NFT بدون کارمزد میتوانید به مقاله مشخص شده در ارزیدو مراجعه کنید.

معامله و خرید و فروش توکن های NFT

شما می توانید توکن های بی همتا ان اف تی را بخرید و آنها را با سود بفروشید و از این طریق به کسب درآمد از NFT بپردازید. Pablo Rodriguez-Fraile، یک مجموعه‌دار هنری ساکن میامی است که در کمتر از 6 ماه، یک اثر هنری دیجیتال Beeple را تقریباً 1000 برابر قیمت اولیه‌اش فروخت!

با این حال، همه توکن های ان اف تی به یک شکل ایجاد نمی شوند. برخی از آنها میلیون ها دلار ارزش دارند، در حالی که برخی از آنها کاملا بی ارزش هستند. نمونه ای توکن های NFT ارزشمند که سرمایه گذاران خود را به سود های قابل توجه رسانده اند مجموعه Bore Ape Yacht است.

کسب درآمد از NFT در بازی

در طول سال های اخیر، بازی های زیادی برای کسب درآمد ایجاد شده اند. در این نوع از بازی ها، شما می توانید بازی کنید و در حین بازی پاداش ارزی دریافت کنید. در بازی‌های مبتنی بر بلاک چین می توانید آیتم‌های درون بازی را به‌عنوان توکن های NFT خریداری کرده و آنها را مبادله کنید.

در حال حاضر، برخی از این بازی ها، کلکسیون های بسیار ارزشمند در بازار امروز هستند، مانند بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties). در این بازی گربه های مجازی که توکن های بی همتا و منحصر به فرد هستند، با قیمت بیش از 300000 دلار به فروش می رسند. اخیرا بازی های بیشتری عرضه می شوند که توکن های nft مقرون به صرفه تر و ارزان تری دارند. برخی از این بازی ها، حتی کلکسیون های خود را به صورت رایگان به اولین گیمرهای خود می دهند.

استیک کردن  توکن های ان اف تی

در بازار کریپتو، به ذخیره دارایی های دیجیتال و تخصیص آنها به کسانی که مایل به حفظ و نگهداری آنها هستند، استیکینگ می گویند. در مقابل، سهمی از پاداش را به شما می دهند. شما می‌توانید توکن‌های غیر قابل تعویض خود را در سایت‌های مختلف قرار دهید و جایزه بگیرید. یکی از این سایت ها، سایت  Rplanet می باشد.

سرمایه گذاری در استارتاپ های NFT

سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها، یکی از روش هایی است که شما می توانید به طور غیر مستقیم از توکن های غیر قابل تعویض کسب درآمد کنید. NFT ها ثابت کرده اند که یک روند رمزنگاری سریع نیستند. آنها در صنایع مختلف، کاربردهای متعددی دارند که می توانند دنیا را تغییر دهند.

بسیاری از استارت‌آپ‌های نویدبخش NFT وجود دارند که نوآوری‌های بزرگی را در دنیای ارزهای دیجیتال به نمایش می‌گذارند. اگر شما بتوانید روی استارتاپ هایی سرمایه‌گذاری کنید که اولین قدم‌های خود را به سوی آینده‌ای انقلابی برمی‌دارند، قطعا موفق شده اید و حتما سود می کنید.

چون که این روزها نهنگ ها سرمایه گذاری بیشتری بر روی NFT ها می کنند، آنها را وارد جریان اصلی کرده اند. در حال حاضر، بازی، خرید و فروش کلکسیون‌ها و ایجاد توکن های بی همتا ممکن است سرعت را تنظیم کند، اما راه‌های بیشتری وجود دارد که بتوانید از طریق آن‌ها کسب درآمد کنید. درست مانند هر سرمایه گذاری دیگری، سرمایه گذاری بر روی توکن های ان اف تی نیز ریسک مخصوص به خود را دارد. پس قبل از سرمایه گذاری در این حوزه تحقیق کنید و عاقلانه سرمایه گذاری کنید.

چگونه ارزش یک توکن NFT را می توان تشخیص داد؟

در پروتکل‌های دیفای (DeFi)، شما می‌توانید درآمد و پتانسیل رشد یک پروژه را با قیمت توکن و ارزش کل قفل شده آن مقایسه کنید و سپس آن را ارزش‌گذاری کنید، اما اکثر توکن های غیر قابل تعویض به صورت احساساتی ارزش گذاری می شوند و متاسفانه احساسات می‌توانند در یک لحظه تغییر کنند و به همین شکل قیمت یک توکن ان اف تی هم تغییر کند.

به عنوان مثال در اوایل این ماه، توکن های ان اف تی بازی کریپتوکیتیز با قیمت متوسط ​​1263 دلار دست به دست می شدند. اما در اواخر ماه مارس بود که این مبلغ به 115 دلار کاهش یافت.

همچنین باید ببینید که واقعاً به چه چیزی پول می دهید. به عنوان مثال، در حوزه هنرهای دیجیتال، یک توکن NFT به شما مالکیت یک توکن منحصر به فرد را می دهد که با هنر در ارتباط است، که شبیه به گواهی اصالت عمل می کند. اما شما حق چاپ این هنر را ندارید و همچنین یک نسخه فیزیکی از آن را دریافت نمی کنید و این امر باعث می شود که دیگران نتوانند آن را کپی یا چاپ کنند.

بلاک چینی که توکن بی همتا NFT بر روی آن ساخته می‌شود نیز بر قیمت آن توکن تأثیر می‌گذارد. با توجه به اینکه شبکه اتریوم یک شبکه امن و غیر متمرکز است و انتظار می رود به این راحتی ها از بین نرود، کاربران این شبکه برای توکن های ان اف تی مبتنی بر اتریوم حق بیمه پرداخت می کنند.

منبع مقاله:

https://www.arzido.com/

دکمه بازگشت به بالا