ایران کسب و کارعلمی

انواع درد های شانه همراه با علائم و روش های درمان فوری

یکی از دردهای آزاردهنده برای انسان که ممکن است برای تمامی افراد رخ دهد درد شانه و مفصل شانه است که جزو آزاردهنده‌ترین درد ها موجود می باشد. آسیب دیدگی شانه مهمترین عامل برای ایجاد درد شانه است و اگر شانه و مفصل های شانه فرد به هر دلیلی دچار آسیب دیدگی شود باعث میشود درد شدیدی در نواحی شانه فرد ایجاد شود که حتماً باید به فوق تخصص شانه مراجعه کرد. در این مقاله قصد معرفی انواع درد شانه و علت بروز آن و همچنین می‌خواهیم به درمان تمامی آنها اشاره کنیم که اگر روزی دچار شانه درد شدید بتوانید درد آن را بهبود یابید‌.

ایا درد شانه به اعصاب ربط دارد | درد پشت شانه

پارگی یا کشیدگی تاندون

عوامل و دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث میشود درد شانه آغاز شود که یکی از مهمترین آنها پارگی یا کشیده شدن تاندون در قسمت مفصل های شانه است. اگر درد شانه به صورت موقت باشد و چند روزه بهبود یابد هیچ جای نگرانی نیست ولی اگر درد شانه به صورتی باشد که در طولانی مدت بیمار را آزار دهد ممکن است فرد بیمار دچار پارگی و کشیدگی تاندون در قسمت شانه خود شده باشد حتما باید به پزشک مراجعه کند. یکی از دلایلی که باعث درد شدید شانه میشود کشیدگی تاندون است. همانطور که می دانید تاندون در قسمت شانه هم وجود دارد که از نوع خیلی محکم است و وظیفه اصلی تاندون در این قسمت این است که عضلات بدن را به استخوان های موجود در شانه متصل کند.

اگر فرد بیمار فعالیت های سنگینی را انجام دهد که به شانه های خود فشار وارد شود ممکن است آسیب هایی به تاندون او در قسمت شانه ایجاد شود و اگر تاندون آسیب ببیند فرد دچار محدودیت های حرکتی در نواحی شانه خود می شود که در این مواقع همیشه درد شدیدی را حس خواهد کرد. یکی دیگر از عوامل مهم که باعث کشیدگی تاندون فرد بیمار می شود این است که سن و افزایش یافته است همچنین معمولاً افرادی که ورزش های سنگینی انجام می دهند دچار کشیدگی و پارگی تاندون می شوند که در این مواقع به احتمال زیاد باید به فکر جراحی شانه خود باشند.

ایا درد شانه به اعصاب ربط دارد | درد پشت شانه

بورسیت شانه

یکی دیگر از دلایل که باعث ایجاد درد شدید در قسمت شانه فرد میشود بورسیت شانه است. به گفته دکتر حسن درتاج فوق تخصص بیماریهای شانه معمولاً علت بروز این مشکل به دلیل التهاب بورس های شانه است. پس میتوان نتیجه گرفت که اگر فرد بیمار دچار شانه درد شدیدی شده باشد یکی از دلایل وجود این بیماری به وجود آمدن التهابات کوچک در کیسه های کوچک مانندی در قسمت شانه است که تمامی آنها بین استخوان و تاندون قرار گرفته اند. جالب است بدانید که این کیسه ها دارای چند قطره مایع می باشند که شکلی همانند بالش دارند. به این نکته مهم توجه کنید که بورسیت معمولاً برای کسانی رخ میدهد که سنی بالای ۴۰ سال دارند.

پارگی روتاتور کاف

یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد درد شدید در نواحی شانه فرد بیمار می شود این است که پارگی روتاتور کاف رخ داده است و باعث ایجاد درد بسیار وحشتناکی در قسمت شانه های فرد میشود. به گفته دکتر حسن درتاج معمولاً این مشکل برای کسانی رخ می دهند که ورزشکار هستند و فعالیت های مکرر ورزشی سنگین انجام می دهند و همچنین ممکن است برای افراد میانسال هم نیز این اتفاق رخ دهد. جالب است بدانید که در بعضی از مواقع اگر ضربه شدید و سنگینی به قسمت های مفاصل شانه وارد شود ممکن است دچار پارگی این قسمت از شانه شود و درد شدیدی در شانه رخ می دهد و چندین ماه فرد شانه درد شدید را حس خواهد کرد.

اما به گفته دکتر درتاج یعنی فوق تخصص بیماریهای شانه در تهران فقط برخورد ضربه های محکم دلیل ایجاد این مشکل نیست و ضربه های کوچک ممکن است باعث پارگی این قسمت در شانه شود. به این صورت که اگر به تدریج ضربات کوچک به شانه های فرد وارد شود ممکن است پس از گذشت زمان این قسمت از شانه پاره شود و درد شدیدی کم کم ایجاد خواهد شد.

درمان پارگی روتاتور کاف

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که درمان پارگی روتاتور کاف به چه صورت است و آیا قابل درمان است یا خیر. به گفته متخصص دردهای شانه یعنی دکتر حسن درتاج معمولا دکتر معالج به طور کامل دردهای موجود در قسمت شانه را بررسی می‌کند و از بیمار می خواهند تا درد های خود را به طور کامل و شفاف توضیح دهد تا پزشک مشکل اصلی شانه را پیدا کند.

معمولاً پزشک معالج دستور به انجام ام آر آی و یا در شرایط اورژانسی دستور به انجام آزمایشات سی تی اسکن می دهد تا با عکس برداری دقیق از مفاصل بتواند مشکل اصلی بیمار را برطرف کند. اگر مشکل به وجود آمده سطحی باشد پزشک پیشنهاد به انجام حرکات ورزشی و مراجعه به فیزیوتراپی را می‌دهد تا بعد از گذشت چند ماه مشکل شانه های فرد بیمار برطرف شود اما اگر مشکل به وجود آمده در شانه های فرد بیمار حاد و دردناک باشد ممکن است جراح در این مواقع تصمیم به جراحی آرتروسکوپی بیمار بگیرد.

ایا درد شانه به اعصاب ربط دارد | درد پشت شانه

بیماری شانه یخ زده

یکی دیگر از بیماری های مربوط به شانه که بسیار دردناک است و معمولاً برای زنان بالای ۴۰ سال رخ می‌دهد بیماری شانه یخ زده می باشد که به تدریج درد آن بیشتر خواهد شد. در این مواقع شانه های فرد بیمار به صورت کامل سفت میشود و به گفته دکتر حسن درتاج فرد بیمار در هنگام بروز این بیماری نمی تواند شانه های خود را به طور کامل حرکت دهد و به اصطلاح محدودیت حرکت مفاصل شانه ایجاد خواهد شد. معمولاً فردی که دچار بروز این بیماری می‌شود درد شدیدی را در نواحی کتف و به خصوص شانه های خود حس می‌کند و حتماً باید به پزشک مراجعه کند.

یکی از مهمترین نکات این است که فرد درد بیشتری را معمولاً در شب و در هنگام خواب حس می کند زیرا فردی که به صورت دراز کش می خوابد فشاری به نواحی گردن و سرشانه های وارد می شود و ممکن است باعث شود درد شدیدی را حس کند. زمانی که فرد دچار این بیماری می‌شود معمولاً بعد از انجام دادن حرکات ورزشی مناسب می تواند کمتر از یک سال بهبود پیدا کند اما اگر مشکل بسیار پیچیده تر بود باید به فکر جراحی هم باشد.

فوق تخصص شانه در تهران

همانطور که اشاره شد مفصل های شانه هرروزه تحرک بسیار زیادی دارند و جز پرتحرک ترین مفاصل در بدن هر فرد محسوب می‌شود که ممکن است دچار آسیب دیدگی های جزئی شود. زمانی که مفصل شانه شما دچار هر نوع آسیب دیدگی شد باید در کوتاه ترین زمان ممکن به فوق تخصص شانه در تهران مراجعه کنید تا درد مفاصل کمتری را تجربه کنید. دکتر حسن درتاج فوق تخصص شانه می باشد که با سالها تجربه کاری خود به یکی از بزرگ‌ترین متخصصین درد شانه تبدیل شده است که می توانید با مراجعه به این پزشک انواع درد شانه خود را برطرف کنید.

 

منبع : drhassandortaj.com

دکمه بازگشت به بالا