ایران کسب و کارعلمی

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟ انواع و دلایل استفاده از آن

تصور کنید آبی را که در مجتمع مسکونی، اداری یا حتی صنعتی خود استفاده می‌کنید، بتوانید مجدد و به صورت کاملاً تمیز برای مصارف دیگری استفاده کنید. فکر کنید آبی را که به عنوان فاضلاب یا پسماند قرار است وارد آب‌های زیر زمینی شود، به صورت تصفیه شده وارد این آب‌ها شود. پکیج تصفیه فاضلاب انسانی جهت تصفیه فاضلاب های بهداشتی در مجتمعات مسکونی و اداری و همچنین کمپهای گردشگری و… می باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی | پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
پکیج تصفیه فاضلاب

 در واقع پکیج تصفیه فاضلاب انسانی یک تصفیه خانه کامل با تمام واحدهای فرایندی ولی در ابعاد کوچکتر می باشد ، واحدهای هواداری، ته نشینی، کلرزنی و مخزن ذخیره لجن است. از جمله تجهیزات لازم برای جلوگیری از ورود آلودگی های فاضلاب های صنعتی و فاضلاب های بهداشتی-انسانی به آبهای زیرزمینی میتوان به چربی گیر ها، سپتیک تانک ها و پکیج تصفیه فاضلاب اشاره کرد.

آلودگی آب های زیرزمینی

هرگونه افزودن مواد نامطلوب به آب های زیرزمینی ناشی از فعالیت های انسانی، آلودگی آبهای زیرزمینی را در پی دارد. آب های زیرزمینی اثرات آلودگی ها را بسیار فراتر از محل آلودگی اصلی پخش می کنند.  هنگامی که یک سفره آب زیرزمینی آلوده می شود ممکن است برای چندین دهه غیر قابل استفاده باشد. آبهای زیرزمینی به قدری آهسته حرکت می‌کنند که بروز مشکلات مدت زیادی طول میکشد. به همین دلیل و از آنجایی که پاکسازی یک سفره آب آلوده بسیار هزینه‌بر است و حتی با وجود هزینه زیاد، گاهی غیر ممکن است؛ ترجیحا باید از وقوع آلودگی در وهله اول جلوگیری شود.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب جهت تصفیه یا پیش تصفیه پساب بهداشتی یا صنعتی جهت استفاده مجدد در کشاورزی یا صنعت. این پکیج، مجموعه‌ای از چند مرحله تخصصی نظیر هوادهی، گندزدایی، فیلتراسیون و… است. این دستگاه شامل بلوئر پمپ دیفیوزر تابلو برق، لجن خشک کن یا آبگیر لجن ،پکیج تزریق ،میکسر است.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی | پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

فاضلاب انسانی به دلیل دارا بودن انواع باکتری و مواد شوینده برای محیط زیست بسیار خطرناک است. این فاضلاب می‌تواند هم برای گیاهان و حیوانات و حتی انسان‌ها مضر باشد. پکیج تصفیه فاضلاب انسانی با استقرار در مجتمع‌های مسکونی، روستا‌ها و بسیاری از نقاطی که پسماند انسانی تولید می‌شود، می‌تواند آب آلوده را به آب قابل استفاده تبدیل کند. در صورتی که فاضلاب انسانی، تصفیه نشود، آب آلوده وارد آب‌های سطحی و زیر سطحی شود.

انواع پکیج به لحاظ جنس استفاده شده در بدنه

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

این پکیج از جنس فلز ST ۳۷ ساخته شده است. هم قسمت داخلی و هم قسمت بیرونی این پکیج از لایه‌های محافظ زینک ریچ، اپوکسی میو و پلی اورتان تشکیل شده است.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی‌اتیلن

این پکیج از جنس پلی‌اتیلن تشکیل شده است. بدنۀ پلی‌اتیلن به کار رفته در این پکیج، دو جداره است. پکیج تصفیه فاضلاب پلی‌اتیلن دو مدل دفنی و غیر دفنی دارد.

پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی یا فایبرگلاس

این پکیج از جنس کامپوزیت یا فایبرگلاس ساخته شده است. پکیج کامپوزیتی، ساختار فلزی با پروفیل و پوشش اپوکسی یا گالوانیزه گرم و جنس بدنه فایبرگلاس دارد. بدنۀ فایبر گلاس این پکیج، توسط یک لایه ژلکوت پوشانده شده است.

دلایل مهم برای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

  • عدم آلودگی اب‌های سطحی و زیر سطحی. با استفاده از دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب انسانی یا صنعتی، آبی که از مجموعه یا واحد مسکونی یا صنعتی شما وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود، آلوده نخواهد بود.
  • امکان استفاده مجدد از آب. از آب به دست آمده از پکیج تصضیه فاضلاب، می‌توان برای آبیاری فضای سبز، کشاورزی و استفاده مجدد در صنعت بهره برد.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها در درازمدت. با استفاده از این پکیج می‌توان در هزینه‌های آب مصرفی در طولانی مدت صرفه‌جویی کرد.
  • توجه و محافظت از محیط زیست. یکی از دلایل مهم برای استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب، توجه و محافظت از محیط زیست است.

پکیج تصفیه فاضلاب زلال آب

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی | پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
پکیج تصفیه فاضلاب زلال آب

شرکت زلال آب پارتاک، با بهره‌گیری از روش‌های مدرن و صنعتی و به کمک متخصصان توانسته پکیجی را طراحی کند که بتواند در زمانی کوتاه به صورت کامل فاضلاب را تصفیه کند. در پکیج‌های تصفیه فاضلاب زلال آب، پسماند آب، پس از ورود به دستگاه وارد بخش خنثی‌سازی می‌شود. پکیج های تصفیه فاضلاب انسانی تولیدی شرکت زلال آب پارتاک همانند یک تصفیه خانه کامل می باشد و شامل تمامی مراحل تصفیه مانندِهوادهی ته‌نشینی گندزدایی و فیلتراسیون است.

دکمه بازگشت به بالا