عمومیایران کسب و کار

مزایا و معایب پکیج ایران رادیاتور

مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان

در بازار ایران تمایل به استفاده از پکیج های دیواری به دلیل بازدهی انرژی بالاتر و مقرون به صرفه بودن و … نسبت به سیستم موتورخانه ، بسیار بیشتر است. شرکت های ایرانی نیز مدعی هستند که پکیج ها را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و همچنین به کار بردن قطعات ایتالیایی و اروپایی، تولید و روانه بازار می کنند. مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان در این بخش از سایت تهران سرویس کاران را با توجه به پارامترهای هر کدام از پکیج ها بررسی کرده ایم.

با به کار گرفتن علم و تکنولوژی رقابت بین تولیدکنندگان ایرانی و همچنین محصولات خارجی بسیار بالا است. از طرفی، انتخاب پکیج در میان برندهای مختلف ایرانی نیز کمی سخت به نظر می رسد. از میان برندهای مختلف، بوتان و ایران رادیاتور با ارائه مدل های مختلف شهرت خوبی در بازار ایران دارند.

اگر شما قصد خرید پکیج دارید برای شما هم این سوال پیش می آید : پکیج ایران رادیاتور خوبه یا بوتان؟ برای پاسخ به این سوال قصد داریم شما را با دو شرکت به صورت مختصر معرفی کنیم و در ادامه به مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان بپردازیم.  با گذشت سال ها از اولین تولیدات هر دو شرکت، محصولات مشخصات اولیه یکسانی دارند. برای مقایسه پکیج ایران رادیاتور به صورت کلی می توان به اختصار به بدنه، پمپ آب، مشخصات فنی، قیمت و شکل ظاهری اشاره کرد.

پکیج دیواری بوتان

گروه صنعتی بوتان در سال 1367 فعالیت تولید محصولات گازسوز را شروع کرد. این گروه توسط مهندس محمود خلیلی با دریافت امتیاز از شرکت نفت ایران و انگلیس تأسیس شد.  بعد از گذشت چندین سال واردات قطعات آبگرمکن از کشورهای اروپایی، این شرکت موفق شد قطعات داخلی را جایگزین قطعات وارداتی کند. این شرکت در سال 1371 اقدام به واردات پکیج از اسپانیا کرد و پس از چند سال با واردات قطعات، پکیج دیواری و رادیاتور را تولید کرد.

در واقع شرکت بوتان اولین تولیدکننده پکیج دیواری در ایران بود. با گذشت بیش از شصت سال از عمر این شرکت با تولید انواع لوازم خانگی و تجهیزات گرمایشی هنوز هم در بین ایرانیان محبوب است. تنوع مدل های پکیج بوتان با ظرفیت های مختلف، خدمات پس از فروش، پکیج بوتان را به برندی معتبر تبدیل کرده است.  این شرکت با به کارگیری تجهیزات پیشرفته پکیج را با بهترین کیفیت تولید کند و سهم زیادی از تولید را به خود اختصاص دهد. این شرکت همچنین تولیدکننده بزرگ پکیج گرمایشی در خاورمیانه است.

پکیج دیواری ایران رادیاتور

در سال 1358 شرکت ایران رادیاتور در تهران تاسیس شد. این شرکت فعالیت خود را با واردات رادیاتورها آلومنیومی، یک ماشین، چند کارگر و ساختمانی به مساحت 1500 متر مربع آغاز کرد. این شرکت در سال 1359 اولین مدل رادیاتور آلومنیومی را تولید کرد. در سال 1366 برای افزایش توان تولید با توجه به افزایش تقاضا برای رادیاتور آلومنیومی، به شهرک صنعتی در رشت منتقل شد. این شرکت که با نامی همچون عمو یادگار نیز می شناسند به خاطر کیفیت بالا به پرفروش ترین تولید کننده رادیاتور و مشعل در ایران تبدیل شد.

شرکت ایران رادیاتور در سال 1383 برای تولید پکیج دیواری تصمیم گرفت تمام قطعات را وارد کند و سپس در کارخانه مونتاژ کند. شرکت ایران رادیاتور تولید پمپ پکیج دیواری را به کارخانه WILLO آلمان سفارش داد. ایران رادیاتور با توجه به کیفیت بالای تولید به رقیب قوی و سرسخت شرکت بوتان تبدیل شد.

بهترین برند پیکج

برای مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان ، ابتدا باید تفاوت پکیج ایران رادیاتور با بوتان را بررسی کنیم. سه خصوصیات اصلی که باعث تفاوت پکیج ایران رادیاتور و بوتان می شوند ظرفیت حرارتی پکیج ، فن دار یا بدون فن بودن و تک مبدل یا دو مبدله بودن پکیج است. برای مقایسه کیفیت پکیج بوتان و ایران رادیاتور این سه خصوصیت اصلی را در ادامه شرح می دهیم.

تفاوت ظرفیت حرارتی پکیج بوتان و ایران رادیاتور:

تولیدات هر دو برند ایران رادیاتور و بوتان، در ظرفیت های مختلف برای رفع نیازهای متنوع وارد بازار می شوند. هر دو شرکت از ظرفیت 22 هزار محصولات خود را تولید می کنند.. ظرفیت حرارتی باعث تفاوت کیفیت پکیج بوتان و ایران رادیاتور نمی شود. آنچه که باید در هنگام انتخاب و خرید پکیج در نظر بگیرید ظرفیت مورد نیاز خود با توجه فاکتورهایی مانند متراژ ساختمان و میزان آب گرم مصرفی است.

تفاوت پکیج فن دار یا بدون فن پکیج بوتان و ایران رادیاتور:

در گذشته تمام پکیج ها بدون فن بودند. امروزه برای افزایش ایمنی، تخلیه دود و گاز و عملکرد مطلوب تر پکیج ها آنها را مجهز به فن کردند. البته اضافه شدن فن در پکیج ها، باعث تولید صدای اضافه در آن ها شد. هنگام تخلیه گازهای تولیدی این صدا تولید می شود که بسته به کیفیت پکیج، میزان آن متفاوت خواهد بود. اما به غیر از صدای فن ، صدای مشعل در تمامی پکیج ها وجود دارد که آن هم به کیفیت کارخانه تولیدکننده پکیج و سرویس به موقع پکیج، بستگی دارد.

فن دار بودن یا نبودن پکیج، هزینه آن را بیشتر می کند پس در نتیجه پکیج های فن دار قیمت بیشتری نسبت به پکیج های بدون فن دارند. در مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان ، هر دو برند پکیج های فن دار و بدون فن تولید می کنند. پکیج های فن دار جهت فرستادن دود و گاز تولیدشده به بیرون از ساختمان است. وقتی مشعل پکیج روشن می شود، فن دستگاه روشن شده و اکسیژن مورد نیاز پکیج را تامین می کند و دود تولید شده را نیز به بیرون ساختمان انتقال می دهد. این پکیج ها محدودیتی جهت نصب برای واحدهایی با متراژ کم ندارند.

مدل های پکیج دیواری ایران رادیاتور با کد های FF ، مدل هایی هستند که دارای فن و محفظه احتراق بسته هستند و مدل هایی با کCF بدون فن می باشند. در پکیج دیواری بوتان، مدل هایی که کد آن ها به S ختم می شوند از نوع فن دار هستند و مدل هایی که کد آن ها به I ختم می شوند از نوع بدون فن می باشند.

تفاوت پکیج های دو مبدل و تک مبدل بوتان و ایران رادیاتور:

تفاوت اصلی این دو مبدل و تک مبدل پکیج، در سیستم گرمایشی آب گرم مصرفی است. در پکیج ها دو سیستم گرم کردن آب وجود دارد. سیستم اول ، سیستم گرمایش منزل با گردش آب گرم درون رادیاتورها و سیستم دوم گرم کردن آب گرم مصرفی جهت استفاده است. در پکیج تک مبدل، مبدل حرارتی وظیفه گردش آب برای هر دو سیستم را دارد. در این مبدل، هر دو گردش آب از درون آن و مستقیماً از شعله مشعل، حرارت را دریافت می کنند.

با وجود عبور هر دو سیستم از یک مبدل با هم ترکیب نمی شوند. مزایای این نوع پکیج تولید آب گرم مصرفی به صورت فوری و با دمای بالا است چون آب مصرفی با ارتباط مستقیم شعله تولید می شود. اما این پکیج خیلی راحت رسوب می گیرد و عملکرد آن را مختل می کند. مسئله دیگر نوسان دمای آب است زیرا ارتباط مستقیم آب با شعله، با دمای یکسان ایجاد نمی شود. به طور کلی در پکیج تک مبدل، روی دمای آب گرم مصرفی کنترلی نخواهیم داشت.

ولی درپکیج های دو مبدله، مبدل اول که مبدل اصلی است، به صورت مستقیم با شعله مشعل در ارتباط است. در این مدل پکیج، آب مورد نیاز برای سیستم گردشی در رادیاتورها از درون مبدل اصلی عبور می کند و سپس آب گرم تولید شده از مبدل اصلی وارد شیر سه راهه می شود. این شیر سه راهه وظیفه دارد که تعیین کند آب گرم را وارد مدار سیستم گرمایش رادیاتورها کند یا آن را به مبدل ثانویه انتقال دهد. اگر شما شیر آب گرم را باز کنید، شیر سه راهه، آب گرم تولید شده را به مبدل ثانویه می فرستد و آب گرم شده در مبدل اول، گرمای خود را به آب سرد می دهد و آن را گرم می کند.

پکیج های دو مبدل به خاطر تکنولوژی به روز تر، گران تر هستند و معایب و محاسنی برای هر کدام از پکیج های تک مبدل و دو مبدل وجود دارد ولی به طور کلی از پکیج دو مبدل استفاده می کنند. پکیج هایی ایران رادیاتور که کد آن ها با حرف B آغاز می شود از پکیج های تک مبدل و آن هایی که کد پکیج با حروف, E , M , K ,Lآغاز می شود از پکیج های دو مبدل هستند. تولیدات پکیج شرکت بوتان با توجه به اهداف این شرکت، اکثرا پکیج های دو مبدل هستند.  حالا با توجه به شناختی که برای پکیج های تک مبدل و دو مبدل داریم ، می توانیم تصمیم بگیریم که بین پکیج تک مبدل یا دو مبدل کدام را انتخاب کنیم.

مقایسه پکیج های دیواری بوتان و ایران رادیاتور

شرکت های ایران رادیاتور و بوتان، هر دو از شرکت های بزرگ و معتبر داخلی هستند.  شما می توانید همچنین برای مقایسه پکیج های دیواری بوتان و ایران رادیاتور به خصوصیات سیستم ضد یخ زدگی، مانیتورینگ عیب یابی دیجیتالی ، سیستم Turbulator و هیدرولیک ست پلیمری نیز دقت کنید. در ادامه به اختصار به توضیح مقایسه پکیج ایران رادیاتور می پردازیم.

سیستم ضد یخ زدگی پکیج:

این سیستم باعث می شود پکیج شما که در بیرون یا تراس هست دچار یخ زدگی نشود.

مانیتورینگ عیب یابی دیجیتالی پکیج:

هنگامی که پکیج شما دچار مشکل می شود به شما و یا به تعمیرکار کمک می کند تا راحت تر عیب دستگاه را متوجه شوید و آن را رفع کند. مدل های L و K از مدل های دیجیتالی ایران رادیاتور بوده و مدل های E ,B ,M از مدل های آنالوگ می باشند. مدل های ورونا شرکت بوتان، ، CV 424 دارای نمایشگر دیجیتال بوده و مدل پارما جهت به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی از نوع آنالوگ است.

سیستم Turbulator پکیج:

این سیستم جهت دیرتر رسوب گرفتن پکیج استفاده می شود. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که باعث می شود جریان داخل پکیج آرام نباشد و رسوبات به جداره داخل پکیج نچسبد. شرکت بوتان در مدل پارمای تولیدی خود از توربولاتور استفاده می کند.

هیدرولیک ست پکیج:

در محصولات شرکت ایران رادیاتور، از هیدرولیک ست برنجی که مقاومت بالایی دارد و ضد ضربه است. اما در محصولات شرکت بوتان، از جنس پلیمری برای رسوب گیری دیرتر استفاده می کنند.

تفاوت پکیج ایران رادیاتور و بوتان

در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر کدام از برندهای پکیج ایران رادیاتور و بوتان می پردازیم تا شما راحت تر بتوانید تفاوت پکیج ایران رادیاتور با بوتان را شناسایی کنید و در نهایت انتخاب درستی داشته باشید :

مزایای پکیج بوتان :

1- تجربه زیاد شرکت بوتان در تولید پکیج دیواری

2- خدمات و سرویس در سراسر ایران

3- مدل های مختلف با سلایق و بودجه های متفاوت

4- استفاده از قطعات اروپایی

معایب پکیج بوتان :

1- قیمت بیشتر پکیج دیواری بوتان نسبت به پکیج دیواری ایران رادیاتور

2- به کار بردن هیدرولیک ست پلیمری

مزایای پکیج ایران رادیاتور:

1- سیستم هیدرولیک برنجی که خود باعث افزایش عمر پکیج می شود.

2- قیمت پکیج در مقایسه با پکیج بوتان ارزان تر و به صرفه تر است.

3- کارکرد بی نقص برد دستگاه های ایران رادیاتور (( BRAHMA

4- عیب یابی راحت از طریق مانیتورینگ ارورها

5- تولید پکیج دیواری با سایزهای مختلف

برای خواندم مقاله نحوه راه اندازی پکیج ایران رادیاتور اینجا را کیک نمایید.

معایب پکیج ایران رادیاتور:

1-کم سابقه بودن در تولید پکیج دیواری

2- نسبت به شرکت بوتان خدمات دهی آن کمتر است و امکان دارد برای دریافت خدمات یک یا دو روز منتظر بمانید.

3-تولیدات اولیه پکیج های دیواری فن مرغوبی نداشته و امکان دارد با گذشت زمان صدای غیرطبیعی تولید کند. اما در مدل های جدید این ایراد برطرف شده است.

4-پکیج ایران رادیاتور نسبت به پکیج های بوتان متنوع نیستند.

مشکلات پکیج ایران رادیاتور

گر تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور هستید و یا از این پکیج در منزل خود استفاده می کنید حتما شاهد مشکلات به وجود آمده برای این دستگاه بوده اید، سه مشکل رایج که در کار با پکیج ایران رادیاتور بیشتر به چشم می خورد در این مقاله آورده شده است.

·         جرم گرفتن مبدل ثانویه:

این مبدل ها که با نام مبدل صفحه ای هم معروفند تنها در پکیج های دو مبدله یافت می شوند.آنها با گردش آب موجود در شوفاژ به گرم شدن آب کمک می کنند. از مشکلاتی که به دنبال جرم و رسوب گرفتن این مبدل به وجود می آیند می توان به عدم گرم شدن آب مصرفی و خارج شدن آب با فشار بسیار کم اشاره کرد، درصورت مشاهده این مشکلات یکی از دلایل آن می تواند جرم گرفتن این مبدل باشد که در پکیج های ایران رادیاتور معمولا رخ می دهد.

·         از دسترس خارج شدن تنظیمات شیر گاز:

برای تنظیم فشار و قطع و وصل کردن جریان گاز ورودی به پکیج و نیز تنظیم حداقل و حداکثر احتراق، هر دستگاه پکیج دارای شیر گاز است. هنگام نصب و راه اندازی پکیج این شیر تنظیم می شود، درصورت برگشت تنظیمات که در پکیج های ایران رادیاتور نیز رخ می دهد، باید آن را مجددا تنظیم کرد.

·         مشکلات پمپ:

پمپ که بی شک از اصلی ترین قطعات پکیج است و در قسمت بلوک برگشت پکیج قرار دارد، در دو حالت زمستانه و تابستانه پکیج عملکرد متفاوتی دارد. اگر پمپ دچار مشکل شود آب در مدار گرمایش دستگاه به چرخش درنمی آید و نیز پمپ گیرپاژ می شود، اختلال عملکرد پمپ از مسائل رایج ایجاد شده برای پکیج ایران رادیاتور می باشد.

 

منابع مقاله:

https://tehranservicekaran.com/iranradiator/

https://tehranservicekaran.com/butane/

دکمه بازگشت به بالا