ایران کسب و کارعمومی

چاپ بنر برای بیلبورد تبلیغاتی بهتر است یا چاپ فلکس؟

طی چند سال اخیر در حوزه چاپ و تبلیغات محیطی شاهد ظهور ابزارهای تبلیغاتی متنوعی هستیم که هر کدام از آنها در مکان‌های مختلف قابل استفاده هستند. برخی از کسب و کارها و مشاغلی که قصد تبلیغات هر چه بهتر محصولات و خدمات خود به مشتریان را دارند، می‌توانند از دو ابزار تبلیغات محیطی پرطرفدار مانند بنر و فلکس استفاده کنند تا با کمک آنها بتوانند به اهداف خود در زمینه بازاریابی و تبلیغات محیطی برسند. اما سؤالی که ذهن مخاطبین را به خود درگیر کرده این است که چاپ بنر برای بیلبورد تبلیغاتی بهتر است یا چاپ فلکس؟

به‌ منظور پاسخ به این سؤال، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد چاپ فلکس و چاپ بنر توضیحاتی به شما ارائه دهیم و تفاوت‌های این دو ابزار تبلیغات محیطی را با یکدیگر بررسی کنیم، تا شما مخاطبان بهتر با این ابزارهای جذاب و خلاقانه آشنا شوید.

بهترین کیفیت چاپ بنر | پایین ترین قیمت چاپ بنر

درباره چاپ بنر و فلکس بیشتر بدانیم

معمولاً کسب و کارها و مشاغلی که به ‌دنبال روشی مقرون به صرفه و اقتصادی برای تبلیغات محصولات خود هستند، استفاده از چاپ بنر و فلکس گزینه مناسبی برای آنهاست. اگر طراحی این دو ابزار تبلیغات محیطی خلاقانه و با کیفیت انجام شود می‌تواند تأثیر چشمگیری بر نتایج تبلیغات محیطی داشته‌ باشد. در ادامه به معرفی این دو ابزار تبلیغات محیطی می‌پردازیم:

✔ چاپ بنر

چاپ بنر یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات محیطی است که معمولاً در بیلبوردهای تبلیغات شهری و فضاهای بیرونی نصب می‌شوند. بنر یک ابزار تبلیغاتی از جنس PVC است که معمولاً در ابعاد 3.2 متر و عرض 5 متر چاپ می‌شود.

از این نوع روش چاپی علاوه بر تبلیغات می‌توان برای اطلاع‌رسانی، معرفی مؤسسات، برندها، محصولات و خدمات کسب و کارها، تبلیغات نمایشگاهی و فروشگاهی هم استفاده ‌کرد. بنرها از مقاومت و انعطاف پذیری بالایی در برابر پارگی، آسیب سطحی، تا خوردگی، فشار، کشش بالا و عوامل محیطی برخوردار هستند.

✔ چاپ فلکس

چاپ فلکس یکی از جدیدترین ابزارهای تبلیغات فضای داخلی و خارجی است که برای تابلوهای سر در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، تبلیغات فضای بیرونی نمایشگاه‌ها، تبلیغات روی ساختمان‌ها و تابلوهای عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تابلو فلکس به ‌خاطر خاصیت عبور دهی نور، انعطاف‌پذیری بالا و جلوه‌های بصری متنوع و زیبا، مخاطبین زیادی را به‌ سمت خود جلب کرده‌ است. فلکس متریال از جنس PVC دارد که در برابر رطوبت، شوینده‌های الکلی ضعیف، کشیدگی و خراشیدگی و عوامل محیطی مانند نور خورشید، برف، باران، باد و رطوبت بسیار مقاوم است.

فرق بین بنر بیلبورد تبلیغاتی با چاپ فلکس

اگرچه چاپ فلکس از لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی به چاپ بنر دارد، اما این شباهت‌ها قطعی نیست. اما به ‌طور کلی تفاوت‌های زیادی بین چاپ بنر بیلبورد تبلیغاتی و فلکس وجود دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم:

§         قابلیت عبور دهی نور

تفاوت اصلی بین چاپ بنر بیلبورد تبلیغاتی و چاپ فلکس قابلیت عبور دهی نور در آنهاست. زیرا بنرهای تبلیغاتی برخلاف چاپ فلکس قابلیت عبور نور را ندارند. اگرچه این قابلیت در چاپ فلکس وجود دارد و نور به خوبی از آن عبور می‌کند؛ اما بنرها به ‌دلیل لامپ‌های مهتابی تعبیه شده در داخل فلکس، نمای جذاب تری نسبت به بنر دارند و برای تابلوهایی مناسب هستند که برای روشنایی بنر در طول شبانه‌روز از پروژکتور استفاده می‌کنند.

§         طراحی زیبا و خلاقانه

از دیگر تفاوت‌های چاپ بنر و فلکس می‌توان به طراحی جذاب و خلاقانه آنها اشاره کرد. در بنرهای چاپی، نور پردازی از جلو انجام‌ می‌شود و به جذابیت بنر می‌افزاید؛ این در حالی است که فلکس کمی تیره‌تر از بنر چاپ می‌شود، اما دلیل تیره بودن فلکس هم به‌ دلیل وجود لامپ مهتابی داخل تابلو فلکس است. اگرچه فلکس هم پس از چاپ مانند یک بنر به نظر می‌رسد، اما کار چاپ شده در طول شبانه ‌روز که مهتابی در داخل تابلو روشن است، کاملاً روشن و بی رنگ دیده ‌می‌شود.

بهترین کیفیت چاپ بنر | پایین ترین قیمت چاپ بنر

§         کیفیت عالی مواد اولیه و دستگاه چاپ

چاپ بنر هم مانند فلکس دو نوع چینی و کره‌ای دارد و هر دو نوع آن گراماژ بین هشت اُنس تا سیزده اُنس را دارند. یعنی از نظر گرماژ با یکدیگر فرقی ندارند. به ‌عنوان مثال اگر بخواهیم طرحی را بر روی جنس کره‌ای با کیفیت اما با دستگاهی بی کیفیت چاپ کنیم، نتیجه مطلوب نخواهد بود. بنابراین در کیفیت نهایی چاپ، هم جنس مواد اولیه و هم کیفیت دستگاه چاپ مؤثر است.

§         مقاومت و ماندگاری بالا چاپ در برابر صدمات و عوامل محیطی

از دیگر تفاوت‌های بنر و فلکس این است که چاپ فلکس در مقایسه با بنرهای تبلیغاتی مقاومت و استحکام بیشتری دارند و در برابر نور خورشید، گرمای شدید، باد، باران و پارگی بسیار مقاوم هستند. فلکس ها ماندگاری رنگ بیشتری نسبت به بنرها دارند و شما به‌ راحتی می‌توانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده‌ کنید.

§         قابل استفاده در فضاهای مختلف

چاپ بنر را می‌توان در فضاهای داخلی و فضاهای عمومی و پر از تردد هم استفاده‌ کرد. در حالی که چاپ فلکس بیشتر مناسب فضاهای خارجی مانند سر در مغاره‌ها، فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و تابلوهای نصب شده در پیاده‌روها است. البته این ابزار تبلیغات محیطی قابل استفاده در فضاهای داخلی هم هستند.

§         قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی

یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده از چاپ بنر و چاپ فلکس برای تبلیغات، هزینه مناسب و مقرون به صرفه آن است. شاید تفاوت زیادی بین بین قیمت تابلو فلکس و بنر وجود نداشته ‌باشد، اما چاپ بنر بیلبورد تبلیغاتی و فلکس به‌ دلیل استفاده طولانی مدت و ماندگاری بالا جزو تبلیغات ارزان قیمت محسوب می‌شوند.

§         قابلیت تعویض رویه چاپ

قابلیت تعویض رویه چاپ فلکس باعث می‌شود که بتوانید به ‌راحتی از آن برای سالیان طولانی استفاده ‌کنید و همین ویژگی باعث محبوبیت بیشتر آن شده ‌است، در صورتی که در بنر بیلبوردهای تبلیغاتی چنین قابلیتی وجود ندارد.

مزایای چاپ بنر نسبت به چاپ فلکس

مخاطبانی که به ‌دنبال چاپ بنر برای بیلبورد تبلیغاتی کسب و کار خود را دارند، باید به مزایای این نوع چاپ حتماً توجه نمایند. یکی از مهم‌ترین مزایای چاپ بنر نسبت به چاپ فلکس، قابلیت عبور دهی نور است که سبب خودنمایی هرچه بیشتر بنر تبلیغاتی می‌شود. از دیگر مزایای چاپ بنر نسبت به تابلو فلکس عبارتند از:

  1. قیمت چاپ بنر بسیار مقرون به صرفه تر از چاپ فلکس است و به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان بیشتری جذب کنید و آمار فروش کسب و کار خود را افزایش دهید.
  2. وزن سبک و انعطاف پذیری بالا از دیگر مزایای این نوع ابزار تبلیغاتی است که باعث شده مخاطبان زیادی را به ‌سمت خود جلب کند.
  3. قابلیت تعویض رویه فلکس که با استفاده از این ویژگی می‌توان سالیان سال از فلکس استفاده‌ کرد. این موضوع باعث محبوبیت هرچه بیشتر این تابلوها شده ‌است. در صورتی که در چاپ بنر جنس بنرها به ‌شکلی است که این قابلیت در آنها وجود ندارد.
  4. بنر بیلبورد تبلیغاتی کاملاً ضد آب بوده و در برابر عوامل محیطی مانند سرما و گرما، نور خورشید، رطوبت، خراشیدگی، تا خوردگی، فشار و کشش، از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است. در حالی که چاپ فلکس تنها در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاومت بالایی دارد دارد و بهترین گزینه برای استفاده طولانی مدت محسوب ‌می‌شود.
  5. امکان مشاهده بنر بیلبورد تبلیغاتی از فواصل دور از دیگر مزایای این نوع ابزار تبلیغات محیطی است در حالی که این قابلیت در تابلوهای فلکس وجود ندارد.

بهترین کیفیت چاپ بنر | پایین ترین قیمت چاپ بنر

سخن پایانی

در این مطلب به‌ طور مفصل به بررسی تفاوت‌های بین چاپ بنر بیلبورد تبلیغاتی و چاپ فلکس پرداختیم. این دو ابزار تبلیغات محیطی جزء بهترین ابزارها برای تبلیغات در فضاهای داخلی و خارجی هستند که به‌خاطر کیفیت عالی و مقاومت بالا طرفدار زیادی در بین مخاطبین پیدا کرده ‌است. حال اگر به ‌دنبال بهترین مرکز برای خدمات چاپی خود هستید، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است. این مجموعه با در اختیار داشتن به‌روزترین دستگاه‌های چاپ فلکس و بنر آماده همکاری با شرکت‌ها، سازمان‌ها و انواع برندهای معتبر جهانی است.

از امتیازات سفارش چاپ به مرکز تخصصی چاپ سبحان می‌توان به ضمانت کیفیت، قیمت مناسب و نتیجه چاپی مطلوب اشاره کرد. جهت استعلام قیمت چلپ بنر بیلبورد تبلیغاتی و چاپ فلکس پیشنهاد می‌کنیم به سایت https://sobhanprint.com/ مراجعه کرده و از طریق پنل واتساپ و سایت با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا