عمومیایران کسب و کار

آموزش عکاسی با لایت باکس

لایت باکس در استوری لاین

استاندارد برای عکاسی از لایت باکس این است که چادر را روی نوعی میز یا میز انتهایی قرار دهید ، در حالی که منابع نوری در هر طرف مستقیماً روبروی یکدیگر و سه پایه در جلو قرار گرفته باشند. قرار دادن چادر روی میز ، دید و مانور را آسان تر می کند و همچنین از سه پایه خود برای عکاسی راحت تر استفاده می کنید.

یک روش دیگر نورپردازی این است که از منبع نور نقطه‌ای و بزرگ نظیر لامپ‌های معمولی استفاده کنیم با این تفاوت که لامپ را بیرون از لایت باکس قرار دهیم و دیواره‌ها از جنسی تهیه شده باشد که نور به شکل ناقص و پراکنده عبور کند.

مشکی بر روی مشکی هم یک تکنیک محبوب است که تصویر را بسیار حرفه ای جلوه می دهد. رنگ سفید، پاکیزه و مینیمالی است و نگاه کردن به آن راحت است (چشم را زود خسته نمی کند). شما می توانید از محصولات سفید رنگ در مقابل پس زمینۀ سفید، عکاسی کنید.

اگر برای فروشگاه های اینترنتی عکس می گیرید، عکس هایتان باید ساده اما جذاب باشند. اگر متوجه وجود هرگونه سایۀ تیز شدید، می توانید با استفاده از یک لامپ یا چراغ قوه از شر آن خلاص شوید. حواستان باشد که رنگ نور، بیش از حد آبی یا زرد نباشد به دلیل اینکه می تواند عکس تان را غیر حرفه ای جلوه دهد.

درست است که عکاسی با گوشی خیلی نسبت به دوربین‌های حرفه‌ای ساده‌تر است، اما باز هم باید یک سری نکات را رعایت کنید. یکی از این نکات این است که قبل از شروع کار از طریق تنظیمات دوربین نور سفید را با توجه به شرایط محیط متعادل کنید. این کار سبب می‌شود نور عجیب و غریب و غیر طبیعی در عکس دیده نشود.

هر آنچه که می خواهید با جزئیات به نمایش بگذارید و بدون هیچ گونه حواس پرتی در کانون توجه قرار بگیرید ، یک جعبه سبک برای این کار تهیه کنید. قبل از خرید لایت باکس باید چند سؤال مهم را از خود بپرسید و باتوجه‌ به مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم، برای خرید اقدام کنید. توجه داشته باشید که نور مستقیم روی خود محصول نتابد و جوری هم قرار دهید تا سایه‌ای ایجاد نشود.

با تمام این حرف ها شما برای عکاسی از جواهرات به تجهیزات زیادی احتیاج ندارید. در حقیقت می توان با استفاده از یک برگه سفید و نوری که از پنجره می آید و یک رفلکتور هم کار را در سطح ابتدایی اش انجام داد. حتی با یک دوربین Compact در حالت عکاسی ماکرو یا Close Up هم می توان از جواهرات عکاسی کرد اگر که بتواند به شما اجازه بدهد که شرایط نوری عکس را هم تغییر دهید.

این نوع لایت باکس‌ها بر خلاف دیگر خیمه‌های عکاسی داری نور داخلی می باشند و شما برای استفاده از این نوع باکس نورها هیچ نیازی به منبع نور جداگانه ندارید و فقط کافیست سیم دوشاخه آن را به برق متصل کنید. همچنین اغلب دوربین‌ها هنگام عکاسی با خیمه نور نمی‌توانند تراز سفیدی را درست حدس بزنند و معمولاً عکس‌ها زمینه نارنجی می‌گیرند.

ساخت لایت باکس

اگر از یک گوشی هوشمند استفاده می کنید، باز هم باید از سه پایه استفاده کنید. ال ای دی های استفاده شده در این Soft Box نسبت به سایر مدل های مشابه بسیار بیشتر بوده و ۷۲ عدد LED ترکیبی از نور آفتابی و مهتابی در کنارهم می باشند. برخی از گوشی های هوشمند دارای دوربین هایی با کیفیت کمتر از 4 مگاپیکسل بودند که عکاسی از جزئیات دقیق و حیاتی محصولات و کالاها را دشوار ساخته بود. معمولا به هنگام نورپردازی در عکاسی، از یک نور کمکی جهت پوشش سایه ها استفاده می شود. نورپردازی از بالا باعث ایجاد سایه در زیر چشمان سوژه می شود.

برای ساخت لایت باکس با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

قاب عکاسی نور دار

در این مرحله مقداری از نور تابانده شده به طرف اجسام، دوباره به طرف آن ها بازتابانده می شود. این تکنیک به کمک پرده سفید و یا روکش سفید انجام شده و مقداری از این نور تابانده شده به طرف جسم دوباره از زاویه ی مقابل بازتابانده می شوند. این بازتابش نور باعث روشن تر شدن تصاویر، کاهش کلی کنتراست تصاویر و نرم تر شدن سایه های اجسام می شود.

در رابطه با اکسپوژر نمی توان نسخه واحدی پیچید وگفت که به آن عمل کنید که نتیجه بهتری را می گیرید . فقط ذکر این نکته را لازم می دانم که نه اکسپوز پایین و نه اکسپوز بالا مد نظر این شیوه عکاسی نیست. شما باید تلاش کنید و EV های مختلف یا مقادیر اکسپوژر را آزمایش کنید تا حالتی بهینه با بهترین شرایط نوری را کسب نمایید.

برای این کار نور کمکی خود را در جهت معکوس نور اصلی خود قرار داده و محصول خودرا مابین این دو نور قرار دهید. نورهای مصنوعی اغلب به نور شمع ها، نور آتش و نور چراغ گفته می شود. به این نور اصطلاحا نور سخت نیز گفته می شود زیرا نوری متراکم تر و کوچکتر از نور طبیعی می باشد.

اگر شما در حال حاضر از یک دوربین با مشخضات ذکر شده در اختیار دارید بهتر است از آن استفاده کنید. اما برای بسیاری از کالا ها استفاده از دوربین گوشی های هوشمند قابل قبول است. علاوه بر این می توانید از دستگاه های نورپرداز دارای ریموت کنترل استفاده کنید تا میزان و شدت نور خروجی دستگاه نورپرداز خود را تعیین نمایید.

بررسی دوربین آیفون 13 پرومکس

حال سافت باکس را به روی آن نصب میکنیم.در داخل سافت باکس یک فضای مخصوص برای جاسازی منبع نور تعبیه شده است.یک قطعه ی گرد شکل هم داخل سافت باکس وجود دارد که در محیط دور محفظه ی نور قرار گرفته و آنرا در جای خود ثابت می کند. نورپردازی از پشت به این معنی است که شما باید به سمت نور عکاسی نمایید و مهمترین نکته در این باره این است که نور را به درستی تنظیم کنید بطوری که یک نورکم دور سوژه ایجاد شود و باعث روشنایی موهای سوژه و برجستگی آنها می شود. در عکاسی،اگر نورهای استدیویی در بالای سر سوژه قرار بگیرد همین اتفاق رخ می دهد.

حال میخواهیم نور را از بالا به سوژه ی عکس بتابانیم.لازم به ذکر است که این نورپردازی برای عکاسی از افراد کچل و یا موهای کم پشت مناسب نیست. ۱۲–نورها را اضافه کنید.برای تولید نور مناسب، می‌توانید لامپ‌های عکاسی، فلاش یا حتی چراغ‌های مطالعه را در برابر هر کدام از دو سمت یا بالای جعبه قرار دهید. ۱–کارتن مناسبی را انتخاب کنید.اندازه‌ی کارتن باید متناسب با کالاهایی باشد که قصد دارید از آن‌ها عکاسی کنید.

آموزش ساخت خیمه نور و لایت باکس عکاسی قدم به قدم

اما عکس گرفتن از غذا همیشه راهی عالی برای عکاسی در محیط‌های استودیویی کوچک یا در خانه بوده است. در اینجا تکنیک ساخت یک لایت باکس برای عکاسی از مواد غذایی و خوراکی‌ها با پس زمینه‌ی نورانی یا همان تابلو بک لایت را آموزش بدهم تا بتوانید از میوه‌های شفاف عکس‌های زیبایی را ثبت کنید.

از آنجا که عكاسي همواره هنري تكنيكال بوده است، شعار ما انتقال دانش فني قبل از واردات و فروش تجهيزات است. بسیاری از لایت باکس های عکاسی، همراه با منبع نور عرضه می شوند که بسیار مقرون به صرفه هستند. این نورپردازی و روشنایی، اغلب برای بیشتر عکس های محصولات کافی است. روش کار با این لایت باکس LED بسیار آسان می باشد، شما می توانید آن را بر روی یا محل مورد نظر قرار دهید و آداپتور برق همراه با محصول را به برق وصل کرده و نور مورد نظر برای عکاسی برای شما فراهم می شود.

۱۱ – تکه‌هایی از مقوای سیاه را به شکلی ببرید که بتوانند کناره‌های لایت‌باکس را به طور کامل بپوشانند. با استفاده از این مقواهای مشکی می‌توانید در صورت نیاز هنگام عکاسی از ورود نور در جهت‌های خاصی جلوگیری کنید. ۹ – تکه‌ای مقوای سفید مات را متناسب با اندازه‌ی داخل لایت‌باکس ببرید. تمامی کاربران باید هنگام ثبت نام در سایت، از کلمات مناسب در نام کاربری خود استفاده کنند.

برخی از عکس ها با استفاده از نورپردازی طبیعی گرفته شده اند. نور خورشید از سمت چپ به سمت کیف تابیده شد است درحالی که یک سایه ی جذاب از پاهای مردی که در حال حمل آن است ایجاد کرده است. آن را در مقابل محصول خود تنظیم کنید و سه قطعه نوار را روی زمین بگذارید تا جایی که می خواهید هر پایه سه پایه خود را در طول پروسه ی عکسبرداری ثابت نگه دارید.

اما عکاسی از محصولات به راحتی هدف گیری و گرفتن عکس از کالا نیست. اما این آمار به این معنا نیز هست که هنوز 49% درصد از مردم آمریکا تمایل به خرید از فروشگاه های معمولی دارند،جایی که آنها می توانند محصولات را قبل از خرید از نزدیک ببینند،لمس کنند و از قابلیت های آن مطمئن شوند.

زمینه عکس شما می تواند یک فون سفید رنگ باشد، و در کنار آن از چند رفلکتور دست ساز استفاده کنید، و می توانید از چند آینه کوچک هم در کارتان کمک بگیرید. برای عکاسی از محصولاتی با اندازه کوچک، مانند انگشتر، جواهرات کوچک و … بهتر است از لنز ماکرو استفاده کنید. اگر از دوربین نیمه حرفه ای، موبایل یا کامپکت استفاده می کنید، معمولا حالت ماکرو در قسمت تنظیمات دوربین قابل انتخاب است.

بدون شک، صرف هزینه برای تهیه تصاویر حرفه ای و با کیفیت از محصولات، موجب افزایش علاقه مندی مشتریان و به تبع آن، افزایش فروش خواهد شد. در این مقاله در مورد آموزش عکاسی از محصولات برای فروشگاه اینترنتی، توضیحاتی ارائه خواهد شد. اگر می‌خواهید یک لایت باکس بسازید، نمی‌توانید بدون چاقو، قیچی و خط‌کش معمولی کار کنید.

آموزش هنر دوبعدی در گیم و انیمشین آموزش گام به گام

هنگام ویرایش عکس به راحتی می توانید پس زمینه را حذف و یا تغییر دهید. محصول خود را از زوایای مختلف عکاسی کنید تا مشتریان شما دقیقاً بدانند چه چیزی دریافت می کنند. بسیاری از این تصاویر با استفاده از تکنیک های واقعی ثبت شده اند.

فلپ های پشت لایت باکس را اندازه بگیرید و فویل آلومینیومی را برش دهید تا متناسب با اندازه آنها باشد. اینها به عنوان بازتابنده برای کمک به هدایت نور به داخل لایت باکس عمل می کنند. کاغذ مومی می تواند ظریف باشد، بنابراین مراقب باشید هنگام ضرب زدن روی جعبه، آن را پاره نکنید. حتی پارگی جزئی نیز به طور بالقوه می تواند بر کیفیت عکسبرداری از لایت باکس شما تأثیر بگذارد.

دفعه بعد که در هنگام مرور در رسانه های اجتماعی تبلیغات محصول را کاملاً روشن می بینید، راز آنها را خواهید دانست. همان‌طور که از نام این محصول پیداست دارای ابعاد 60 در 60 سانتی‌متر بوده و به همراه آن چهار فیلتر رنگی برای ایجاد جلوه‌های خلاقانه در عکاسی، عرضه می‌شود. این محصول برای عکاسی آماتور از محصول، مناسب بوده و برای عکاسی حرفه‌ای‌تر باید به سراغ دیگر محصولات با قیمت بالاتر بروید.

به سختی می توانید پس زمینه عکس های خود را کاملاً سفید یا کاملاً سیاه کنید و در عین حال سوژه خود را به درستی در معرض دید قرار دهید. در چنین شرایطی ، ممکن است بخواهید پس از پردازش اضافی را انجام دهید تا از سفید ماندن سفید و سیاه ماندن سیاه مطمئن شوید. همچنین می توانید چراغ ها را کمی به صورت زاویه دار نشان دهید.

اطمینان حاصل کنید که بین سوژه و دیوارها فضایی بگذارید تا بتوانید دوربین خود را بزرگنمایی یا موقعیت دهی کنید تا فقط پس زمینه را ببینید و هیچ لبه ای را مشاهده نکنید. ای کاغذ به عنوان پس زمینه مورد استفاده قرار می گیرد و برای به وجود آوردن یک پس زمینه قوی و محکم ؛ می توان دو لایه کاغذ را روی هم قرار داد و به وسیله چسب دو طرفه آنها را به هم متصل نمود . حتما اطمینان حاصل نمایید که این سطح کاملا صاف و بدون چین و چروک باشد .

قاب عکاسی Led

برای اینکه کاغذ سفید به صورت صاف و هموار تمامی قسمت های داخلی کارتن مقوایی را پوشش دهد ، از چسب دو طرفه برای اتصال کاغذ سفید با سطح مقوایی کارتن استفاده کنید. تا حد امکان تلاش کنید که کاغذ سفید به صورت صاف و هموار به سطح داخلی کارتن مقوایی بچسبد .

دکمه بازگشت به بالا