عمومیایران کسب و کار

رشته پرستاری بدون کنکور

رشته پرستاری یکی از رشته های محبوب در میان دانش آموزان تحصیل کرده در رشته تجربی می باشد. به دلیل اینکه این رشته دارای امنیت شغلی مناسبی است و مزایای بسیار زیادی دارد، می توان آن را به عنوان یکی از بهترین رشته های پیراپزشکی شناخت. در حال حاضر، بسیاری از دانش آموزان شرکت کرده در کنکور تجربی، علاقه مند به ثبت نام در رشته پرستاری با آزمون هستند. اما به دلیل ظرفیت محدود دانشگاه ها و همچنین رقابت سخت میان دانش آموزان، قبول شدن در این رشته مانند پذیرش پزشکی سخت می باشد. بهره مندی از مزیت های پرستاری بدون کنکور به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند بدون دغدغه و نگرانی کنکور، در این رشته قبول شوند و در این رشته ادامه تحصیل دهند.

اما آیا واقعا امکان ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور وجود دارد؟ در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با رشته پرستاری با معدل و جزئیات آن بیشتر صحبت کنیم.

آیا امکان ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور وجود دارد؟

رشته پرستاری، رشته دندانپزشکی، رشته مامایی و … از جمله رشته های محبوب پیراپزشکی محسوب می شوند. در اطلاعات کلی و معرفی رشته دندانپزشکی، مامایی و … می توانیم به محبوبیت این رشته ها پی ببریم. در حال حاضر، با توجه به تقاضای بالای دانش آموزان برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته پرستاری، بسیاری از دانشگاه ها قادر به ارائه ظرفیت به اندازه تقاضای دانش آموزان نمی باشند. همین موضوع باعث شده است که برخی از دانش آموزان علوم تجربی پس از دادن کنکور، از ورود به دانشگاه ناکام بمانند.

در حال حاضر، امکان ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور وجود دارد. اما لازم است که دانش آموزان علاقه مند به این رشته تحصیلی، اطلاعات مربوط به ثبت نام در این رشته به صورت بدون کنکور را از سازمان سنجش پیگیری کنند.

با توجه به اینکه وزارت بهداشت با کمبود نیروی انسانی برای رشته پرستاری مواجه شده است، به نظر می رسد که برای رفع این کمبود، وزارت بهداشت مجوز ثبت نام در پرستاری بدون آزمون را صادر کند. اما اینکه دقیقا در سال 1402 و حتی در سال جاری، امکان ثبت نام این رشته بدون کنکور وجود داشته باشد یا خیر، قابل پیش بینی نیست.

ثبت نام پرستاری بدون آزمون در شهرهای محروم کشور

بسیاری از شهرهای محروم کشور و دور افتاده نیاز به نیروی انسانی برای موضوع درمان می باشند. از این رو، احتمال دارد وزارت بهداشت برای تامین نیروهای انسانی در این شهرها، اقدام به انتشار اطلاعیه ای در زمینه ثبت نام پرستاری بدون کنکور کند. معمولا رشته های پیراپزشکی بدون کنکور به صورت ناپیوسته (کاردانی) ارائه می شوند.

اطلاعیه های مهم در رابطه با ثبت نام رشته پرستاری بدون کنکور

  • در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که امکان ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور وجود دارد یا خیر!
  • تا به حال از سوی وزارت بهداشت اطلاعیه دقیقی در رابطه با ثبت نام رشته پرستاری بدون آزمون منتشر نشده است.
  • لازم است که دانش آموزان علاقه مند به ثبت نام در این رشته، اطلاعیه های مربوط به سازمان سنجش را بررسی کنند و در صورت شروع زمان ثبت نام این رشته به صورت بدون کنکور، اقدامات لازم را انجام دهند.
  • با توجه به تقاضای بسیار زیاد دانش آموزان برای ثبت نام در این رشته به صورت بدون کنکور، پیش بینی می شود که باز هم رقابت زیادی میان دانش آموزان برای ثبت در این رشته ایجاد شود. از این رو دانش آموزان باید دارای معدل بالایی باشند تا بتوانند با امتیازهای خوبی که دارند، در گروه افرادی که بدون کنکور اقدام به ثبت نام در رشته پرستاری می کنند، قرار گیرند.

زمان ثبت نام پرستاری بدون آزمون؛ همزمان با کنکور سراسری یا غیر همزمان؟!

شاید برای بسیاری از دانش آموزان و والدین این سوال مطرح شود که زمان ثبت نام پرستاری بدون کنکور دقیقا کی است؟ به طور کلی، نمی توان زمان دقیقی را برای ثبت نام در این رشته ذکر کرد. اما طبق اطلاعاتی که در سال های گذشته وجود دارند، به نظر می رسد که زمان ثبت نام پرستاری بدون کنکور همزمان با زمان ثبت نام کنکور آن نباشد.

به همین خاطر، لازم است که دانش آموزان علاقه مند به این رشته اطلاعیه های مربوط به ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور را از طریق سازمان سنجش پیگیری کنند. در صورتی که وزارت بهداشت اقدام به انتشار اطلاعیه برای ثبت نام پرستاری بدون کنکور کند، سازمان سنجش بلافاصله خبر را منتشر خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا