عمومیایران کسب و کار

ترموستات هوشمند از پس چه کارهایی بر می آید؟

چرا باید از ترموستات هوشمند استفاده کنیم؟

با اوج گیری گرمای تابستان، همه به دنبال روش های خلاقانه ای هستند تا بدون زحمت  حرارت محیط داخل را کنترل و حفظ کنند. راه های زیادی برای کاهش مصرف انرژی وجود دارد، حتی زمانی که احساس می کنید گرما از همه جهت شما را محصور کرده است. ترموستات هوشمند را در نظر بگیرید. محبوبیت ترموستات های هوشمند در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، اما آیا ارزش سرمایه گذاری را دارند؟ به زبان ساده – بله کاملاً. در واقع بصورت خودکار چه در منزل باشید یا نباشید حرارت کنترل می شود!

ترموستات هوشمند فقط یک ابزار راحت و گران قیمتی نیستند. تقریباً نیمی از صورتحساب برق در آمریکا فقط بخاطر گرمایش و سرمایش می باشد و این باعث می شود کنترل آب و هوا مهمترین عامل در مصرف کلی انرژی خانه شما باشد. بسیاری از این ترموستات های متصل به Wi-Fi برنامه ، ترجیحات و نیازهای شما را یاد گرفته و حتی زمانیکه شما در خانه هستید، با تنظیم خودکار تنظیم دما بر اساس نیاز فعلی ، به شما در صرفه جویی در انرژی کمک می کند؛

حتی بهتر از این، برخی از مدلهای مختلف موجود در بازار امروز به شما یادآوری می کنند که فیلتر هوای خود را عوض کنید ، به شما در تشخیص مشکلات مربوط به سیستم تهویه مطبوع کمک می کند ، شما را تشویق می کند تا انتخابهای کم مصرف تری داشته باشید و به طور کلی رمز و راز کنترل را کنار بگذارید. درجه حرارت در خانه شما با این حال ، قبل از تصمیم به سفارش یکی ، مهم است که تفاوت بین ترموستات استاندارد همراه با خانه (یا آپارتمان) و ترموستات هوشمند جدید مورد نظر را درک کنید.

ترموستات معمولی چیست؟

ترموستات استاندارد جهان اسمارت شما “آن جعبه روی دیوار” است که برق شهری و بخاری را کنترل می کند. به غیر از گهگاه چرخاندن یک صفحه یا فشار دادن چند دکمه ، ما به ندرت بیش از چند ثانیه به آن فکر می کنیم.

در ماه های تابستان ، اکثر ما دمای داخل خانه را پایین می آوریم تا راحت بمانیم. هنگامی که دمای داخل پایین تر از دمای تنظیم شده شروع به کاهش می کند ، ترموستات شروع به کار می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ترموستات، بخاری را روشن می کند؛ هنگامی که اتاق به دمای مطلوب می رسد ، ترموستات دوباره خاموش می شود و متعاقبا بخاری را هم خاموش می کند.

 این مانع از افزایش مداوم گرما می شود. همین روند در مورد سیستم تهویه مطبوع اتفاق می افتد ، مگر اینکه ترموستات هنگامی که احساس می کند دما از دمای تنظیم شده فراتر رفته است ، به خنک سازی اتاق کمک می کند.

ترموستات هوشمند چیست؟

یک ترموستات معمولی به شما امکان می دهد درجه حرارت را از طریق یک صفحه کنترل روی دیوار در جایی از خانه خود تنظیم کنید. از طرف دیگر یک ترموستات هوشمند به شما اجازه می دهد تا موارد بیشتری را کنترل کنید. ترموستات های هوشمند به شما این امکان را می دهند که نه تنها گرمایش و سرمایش خود را کنترل کنید.

 آنها همچنین به شما اجازه می دهند این کار را از راه دور انجام دهید ، در حالی که عوامل مختلفی را در نظر می گیرید ، مانند وقتی که از محل کار خارج می شوید و به خانه می آیید ، زمان خود را در کدام قسمتهای خانه می گذرانید و بسته به درجه حرارت مورد علاقه خود را در خانه نگه می دارید.

 در طول روز نه تنها می توانید قبل از بازگشت به خانه از محل کار برق خانه را روشن کنید ، بلکه می توانید بر اساس برنامه خود ، آب و هوای فعلی و حتی زمانی که تعداد خاصی از افراد در خانه شما هستند ، آن را روشن و خاموش کنید؛ علاوه بر امکان سفارشی سازی سطح بالا ، ترموستات های هوشمند همچنین جزئیات کلیدی را در الگوهای مصرف انرژی به شما ارائه می دهند و نشان می دهد که چقدر برق لازم است تا خانه شما در زمستان دنج و در تابستان خنک شود

 برخی از این دستگاه ها حتی استفاده ازبرق و بخاری شما را با متوسط ​​خانوارهای محله شما با به روزرسانی های مفید نشان می دهند که چقدر بیشتر در حال صرفه جویی (یا هزینه) و یادآوری آرام برای صرفه جویی در مصرف انرژی هستید؛ اما برای دریافت مزایای صرفه جویی در انرژی یک ترموستات هوشمند ، مجبور نیستید یک برنامه جامع و سفارشی برای برق خود برنامه ریزی کنید.

در واقع ، نیازی به برنامه ریزی آن ندارید. از آنجایی که بسیاری از این ترموستات های مجهز به Wi-Fi عادات و ترجیحات شما را در طول زمان یاد می گیرند ، می توانید به ترموستات جدید خود اجازه دهید تا در طی چند هفته برنامه ای برای شما ایجاد کند. و اگر هوا خیلی سرد یا گرم است ، برنامه را باز کنید و هوا را در دمای راحت تر بالا یا پایین ببرید تا به یادگیری آن کمک کند.

برای مشاهده انواع ترموستات های روز دنیا به سایت best smart thermometers مراجعه کنید.

ترموستات های هوشمند چگونه کار می کنند؟

خبر خوب این است که ترموستات های هوشمند درست مانند ترموستات های معمولی عمل می کنند. شما می توانید دستگاه را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند کنترل کنید ، اما همچنین می توانید از رابط کاربری لمسی روی دستگاه خود استفاده کنید-درست مانند یک ترموستات سنتی.

 بسیاری از مردم با عادت بیشتر به برنامه ، دمای خانه را با کنترل های معمولی تنظیم می کنند. این عملکرد همچنین در صورت از دست دادن Wi-Fi (یا قرار دادن تلفن خود در مکان نامناسب) برای مدت زمان طولانی ، مانند طوفان یا تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در منطقه ، شما را از ناراحتی و نگرانی نجات می دهد.

آیا ترموستات های هوشمند می توانند در هزینه شما صرفه جویی کنند؟

بله ، می توانند – اما میزان و سرعت آن بستگی به عادات شما دارد. با استفاده از ترموستات هوشمند ، کسانی که مدت ها در یافتن راه هایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی دقت کرده اند ، ممکن است پس از یک سال تفاوت چندانی در صرفه جویی در مصرف انرژی مشاهده نکنند ، به ویژه در مقایسه با مصرف کننده معمولی تهویه مطبوع؛ اگر سعی کرده اید هر دو ماه یکبار ترموستات خود را دوباره برنامه ریزی کنید ، هنگام خروج از خانه کنترل ها را خاموش کنید و عموماً سعی کنید خانه را در تابستان گرمتر و در زمستان سردتر نگه دارید ، ترموستات هوشمند بیشتر خودش کنترل را بعهده خواهد گرفت.

اگر دقت و وسواس کمتری داشته باشید ، احتمالاً آنقدر پس انداز خواهید کرد که هزینه یک ترموستات هوشمند جدید را در یکی دو سال اول تامین کنید. [1]

چقدر می توانید با کمک ترموستات هوشمند در مصرف برق خود صرفه جویی کنید؟

چند راه وجود دارد که یک ترموستات هوشمند می تواند در هزینه صورتحساب شما صرفه جویی کند. اول ، برنامه ریزی صحیح ترموستات  برای شما می تواند تقریباً 200 دلار در سال صرفه جویی کند. تجزیه و تحلیل انجام شده توسط ecobee بر روی اطلاعات مشتریان خود نشان داد که برخی از کاربران ترموستات هوشمند تا 23 درصد در هزینه های گرمایش و سرمایش خود صرفه جویی کرده اند

 [2] برای برخی از مدلها ، این نوع صرفه جویی می تواند کل قیمت خرید یک ترموستات هوشمند جدید را در کمتر از یک سال پرداخت کند و کمی برای لامپهای LED یا سایر نوآوریهای صرفه جویی در انرژی باقی می ماند؛ ثانیاً ، ویژگی “eco” یا auto home/away موجود در بسیاری از این دستگاه های جدید به شما کمک می کند تا زمانی که در خانه نیستید با بالا بردن یا پایین آوردن دما بر اساس شرایط محیط بیرون ، در هزینه خود صرفه جویی کنید؛ و سپس عامل راحتی وجود دارد.

 آیا تا به حال اجازه داده اید که AC یا بخاری فقط به این دلیل کار کند که بلند شدن و تنظیم آن بسیار ناخوشایند بوده!؟ با استفاده از کنترل های ترموستات هوشمند تنها در فاصله کم و با تلفن ، می توانید دمای ترموستات را از هر کجا که هستید تغییر دهید.

آیا مزایای آن بیشتر از هزینه است؟

فناوری هر سال قابل دستیابی است و ترموستات های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هر تکرار جدید این فناوری حسی تر، کاربر پسندتر و معمولاً مقرون به صرفه تر است. همه می توانند از کنترل بیشتر تهویه مطبوع خود سود ببرند ، اما تا زمانی که ترموستات های هوشمند به بازار نیامده بود ، هیچ کس می توانست فرصت چندانی برای صرفه جویی در مصرف برق داشته باشد؛ به طور سنتی ، موانعی مانند تنبلی، برنامه های کنترل پیچیده ، کارهای غیر استاندارد ، و فقط فراموش کردن تنظیم دما ، بسیاری از ما را از جدی در نظر گرفتن هزینه قبض برق باز داشته است. ترموستات های هوشمند زمینه را برای تمام کاربران عادی یکسان می کنند.

در مجموع ، مزایای ترموستات های هوشمند از قیمت آن بیشتر است؛ نه تنها فرصت خوبی برای ایجاد برخی تغییرات (عادت ما) در کاهش هزینه ها ایجاد می کنند ، بلکه به طور دائم و خودکار مصرف انرژی واقعی شما را مانند قبل بررسی می کنند. هیچ گاه از تصمیمی که  برای خرید ترموستات هوشمند می گیرید، پشیمان نخواهید شد.

انواع تجهیزات هوشمند کنترل سرمایش و گرمایش

ترموستات هوشمند

جزو تجهیزات کنترل سیستم گرمایش و سرمایش به حساب می‌آید که دمای خانه را به صورت هوشمندانه تنظیم می‌کند. این ترموستات با توجه به سنسور دمایی که دارد متوجه دما می‌شود و می‌تواند دمای محیط را با توجه به برنامه داده شده و شرایط آب و هوایی بر اساس گرما و سرما برنامه ریزی کند و با گوشی هوشمند از راه دور قابل کنترل می‌باشد. مهمترین ویژگی این ترموستات ها مدیریت مصرف انرژی و نهایتا جلوگیری از هدر رفتن آن است.

·         ترموستات دیواری هوشمند فن کوئل:

ترموستات دیواری هوشمند فن کوئل جزء تجهیزات کنترل سیستم و تهویه مطبوع می‌باشد. این سیستم برای کنترل گرما و سرما در واحدهای ساختمانی به کار می‌رود. در تمامی فصل ها به خاطر اینکه این سیستم توانایی ایجاد جریان های گرم و سرد را دارد قابل استفاده می‌باشد. ترموستات دیواری هوشمند فن کوئل این امکان را فراهم می کند تا بتوان دمای فضا، میزان دورفن و حتی مد کاری را، هم از طریق خود ترموستات و هم به وسیله اپلیکیشن موبایل از هر جا کنترل کرد. همچنین این ترموستات هوشمند دارای قابلیت برنامه پذیری بوده و با توجه به دمای محیط داخلی و بیرونی می توان برنامه های متنوعی برای آن ایجاد کرد.

ترموستات در فن کوئل یکی از مهمترین قطعات به شمار می‌رود که وظیفه آن ثابت نگه داشتن دما می‌باشد و در صرفه جویی مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد. ترموستات بهتر است 110 تا 140 سانتی متر بالاتر از کف نصب شود چون دما در این ارتفاع همان دمایی است که بدن با آن رو به رو می‌شود. دما در ارتفاع بالاتر گرم و پایین‌تر خنک است و در این ارتفاع دما مطلوب است. این ترموستات باید در محلی که فن کوئل آنجا را گرم می‌کند نصب شود تا دما را تشخیص داده و آن را تنظیم کند.

·         ترموستات دیواری هوشمند گرمایش از کف:

ترموستات دیواری هوشمند گرمایش از کف، از جمله پرکاربردترین سیستم های کنترل دما است. این ترموستات هوشمند دارای قابلیت کنترل دما، هم از طریق پنل ترموستاتیک و هم به وسیله بوده که قابلیت برنامه پذیری و زمان بندی دارد. در این سیستم، گرما از کف به محیط منتقل می‌شود و دمای کمتری به سقف می‌رسد که این خود یکی از مزیت های این سیستم است.

در سیستم گرمایش از کف انتقال گرما به صورت تشعشعی می‌باشد که در فرایند گرما سهم زیادی دارد و در مقایسه با دیگر سیستم های گرمایشی به صرفه و بهینه است. این ترموستات ها قابلیت کنترل دما در انواع تک مداره و دو مداره را دارند و برای جاهایی که آب و هوای بسیار سرد دارد مناسب هستند. وقتی هوای بیرون از خانه سردتر از هوای داخل باشد، این ترموستات هوشمند فعال می شود. دمای آب توسط بویلر که در موتور خانه است بالا می‌روند و آب گرم با پمپ به لوله هایی که کف ساختمان تعبیه شده می‌رسد و خانه گرم می‌شود.

اصلی ترین کار برای اجرای سیستم گرمایش از کف انجام لوله کشی کف ساختمان است. از جمله مزایای این سیستم می‌تواند آرامش و راحتی باشد که برای افراد به وجود می آید. همچنین توزیع یکنواخت گرما، به وجود آمدن گرمایش لازم برای کل فضا، استفاده نکردن از وسایل گرمایشی دیگر مثل رادیاتور و عدم اشغال فضا اشاره کرد.

برای راه اندازی این سیستم ابتدا باید یک مکان مناسب برای نصب کلکتور و تجهیزات دیگر در نظر گرفته شود تا دسترسی مناسب به سیستم تامین کننده حرارت فراهم شود. مرحله بعد عایق کاری و زیرسازی و فوم کاری برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی است. لوله های پنج لایه به کلکتور وصل شده و در کف خانه به طور مجزا پهن می‌شوند که به دو صورت حلزونی و مارپیچ این کار انجام می‌شود. میزان تراکم لوله و سیم های حرارتی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه اجرا می‌شود.

·         ترموستات دیواری هوشمند پکیج رادیاتور :

این سیستم برای کنترل هوشمند پکیج رادیاتور است. که با سیم بندی ترمینال های ترموستات به برد پکیج می توان دمای محیط را به صورت کاملا هوشمند کنترل کرد. از طریق این ترموستات هوشمند می توان پکیج را خاموش یا روشن کرد، دما را تغییر داد و حتی برنامه های مختلف بر اساس میزان دمای محیط برای آن تعریف نمود.

·         ترموستات دیواری هوشمند داکت اسپلیت :

تجهیزات هوشمند کنترل سیستم گرمایش و سرمایش که روی داکت اسپلیت نصب می‌شوند توانایی کنترل میزان دما، دورفن و مدکاری داکت اسپلیت را داشته و حتی می توان با توجه به دمای پیرامونی سناریوهای مختلفی برای استفاده بهینه از این سیستم ایجاد کرد. تجهیزات داکت اسپلیت از جمله پرکاربردترین وسیله های تهویه مطبوع می‌باشد که جایگزین اسپلیت است. که به طور خاص در اماکن عمومی نظیر مراکز اداری، تجاری، بیمارستان ها و همچنین در برج های مسکونی کاربرد فراوانی دارد. که با هوشمندسازی آن نقش بسزایی در مدیریت و کاهش مصرف انرژی می توان ایجاد نمود.

·         ترموستات هوشمند رادیاتور :

ترموستات رادیاتور هوشمند نصب آسانی دارد و روی انواع رادیاتورها نصب می‌شود و با توجه به دمای محیط تنظیم می‌شود. این سیستم با تلفن همراه از راه دور قابل کنترل است. کاربر از راه دور می‌تواند عملکرد آن را کنترل کند و نیازی نیست به صورت دستی آن را خاموش یا روشن کند.

تجهیزات هوشمند کنترل سیستم vrv و vrf

در تکنولوژی vrvو vrf با استفاده از تجهیزات هوشمند، می توان دما، میزان دورفن و مد کاری سیستم را از طریق کنترلر مرکزی هوشمند مخصوص این تجهیزات و همچنین از طریق اپلیکیشن موبایل کنترل و مدیریت نمود. به علاوه اینکه با توجه به دمای محیط می توان سناریوهای متنوعی جهت استفاده بهینه از تجهیزات vrv و vrf ایجاد کرد.

در تجهیزات کنترل سیستم گرمایش و سرمایش vrv با قرار گرفتن یک یونیت خارجی با ظرفیت مورد نیاز می‌توان میزان گرما و سرما را برای هر فضا تامین کرد. هر سلول یونیت خارجی دو کمپرسور با دو اینورتر دارد. در زمان استارت، کمپرسور با کمترین جریان برق، سیستم را وارد مدار می‌کند.

روند کار این سیستم با توجه به فضای مورد تهویه می‌باشد. تجهیزات کنترل سیستم گرمایش و سرمایش vrv مزیت های زیادی دارند. با کمک این سیستم نیازی نیست برای گرم یا خنک کردن فضاهایی که از آنها استفاده نمی‌شود، هزینه و انرژی هدر داد. به خاطر فن آوری اینورتر، کمپرسورها می‌توانند با سرعت خیلی کم نیز کار کنند که باعث صرفه جویی انرژی می‌شود. تجهیزات کنترل سیستم گرمایش و سرمایش vrv برای فضاهای داخلی خیلی بزرگ طراحی نشده‌اند.

تجهیزات کنترل سیستم گرمایش و سرمایش vrf جزو بهترین سیستم های تهویه مطبوع می‌باشد که مثل سیستم به صورت مرکزی است یا مثل سیستم داکت اسپلیت یا مینی چیلر و فن کوئل به طور مستقل استفاده می‌شود. در این سیستم نیازی به شیر کنترل نیست و تنها در زمینه گرمایشی با استفاده از کویل گرمایی می‌توان از ترموستات فن کوئل استفاده کرد. این سیستم از اصول ترمودینامیک برای سرمایش استفاده می‌کند. مشخصه بارز این سیستم توانایی تغییر مصرف انرژی با توجه به شرایط محیط می‌باشد.

کنترلر هوشمند IR

یکی از پرکاربردترین محصولات سیستم هوشمند، ترموستات می‌باشد. این محصول به وسیله ارتباط بی سیم مثل وای فای به یک مودم وای فای متصل می شود. با استفاده از آن می توان تجهیزات گرمایش و سرمایش نظیر اسپلیت را از هر جای دنیا کنترل کرد. حتی با توجه به دمای محیط سناریوهای مختلفی برای عملکرد بهینه اسپلیت تعریف نمود.

پریز هوشمند

وسیله‌ای که خانه شما را هوشمندتر می‌کند و کمک می‌کند تا وسایل غیر هوشمند راحت‌تر کنترل شوند نام دارد. پریز هوشمند روش استفاده از وسایل برقی در خانه را تغییر می‌دهد و ظاهری مثل پریزهای معمولی دارد ولی از لحاظ عملکرد تفاوت هایی دارند. برای نصب آن احتیاجی نیست سیم پیچی ساختمان تغییر کند. فقط کافی است دو شاخه‌ی پریز هوشمند را به پریز قدیمی وارد کرده و با نصب اپلیکیشن در گوشی هوشمند، آن را کنترل نمود. این گجت هوشمند را می توان برای کنترل تجهیزات گرمایش و سرمایش نظیر شومینه های برقی، پکیج رادیاتور و بخاری های برقی استفاده کرد.

دکمه بازگشت به بالا