ایران کسب و کارعمومی

پخش عمده انواع لنت ترمز شرکت امکو سایت آریا گستر

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم ایمنی و ترمز هر خودرو محسوب می‌شود که باید به‌صورت مداوم و مکرر توسط راننده، از نظر صحت عملکرد مورد بررسی قرار بگیرد. انواع لنت ترمز در خودروها بر اساس ساختار، مشخصات فنی و ویژگی‌ها تقسیم‌بندی می‌گردد. درصورتی‌که قصد خرید لنت ترمز ماشین‌های ایرانی را دارید، باید بدانید که چند فاکتور اساسی وجود دارد که بر مبنای آن‌ها، انتخاب شما منطقی‌تر خواهد بود: برند سازنده، لیبل عرضه‌کننده و قیمت لنت ترمز.

قیمت لنت امکو پژو پارس | قیمت لنت امکو پژو۲۰۶

پخش عمده انواع لنت ترمز شرکت امکو

یک سیستم ترمز معمولی خودرو شامل یک جفت لنت ترمز، یک دیسک ترمز و یک کالیپر ترمز برای هر چرخ است. لنت‌ها با مواد اصطکاکشان که تقریباً دو طرف دیسک ترمز را لمس می‌کنند در کالیپر نصب می‌شوند. هنگامی که پدال ترمز فشار داده می‌شود، مایع هیدرولیک در کالیپر هر لنت ترمز را به سمت هر طرف دیسک ترمز چرخان فشار می‌دهد. این منجر به اصطکاک می‌شود که باعث کاهش سرعت و در نهایت توقف خودرو می‌شود.قیمت لنت ترمز هم به کیفیت و مارک آن بستگی دارد،قیمت لنت امکو را میتوانید از سایت آریاگستر مشاهده بفرمایید.

لنت ترمز؛ بخشی از سامانهٔ ترمز دیسکی است که در خودروها و برخی صنایع دیگر کاربرد دارند. لنت‌های ترمز از صفحه‌های فولادی در پشت و مواد اصطکاکی متصل ‌شده به سطح صفحهٔ فلزی، که در مقابل دیسک چرخندهٔ ترمز قرار می‌گیرد، تشکیل شده‌اند.عملکردشان بدین گونه است که انرژی جنبشی حاصل از حرکت وسیلهٔ نقلیه را به ‌واسطهٔ اصطکاک به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. در سامانه‌های ترمز دیسکی، در هر چرخ دو لنت ترمز تعبیه می‌شود که هردو، رو به دیسک‌های ترمز قرار می‌گیرند. انواع لنت ترمز شامل لنت کفشکی (بیشتر در خودروهای قدیمی کاربرد داشتند) و لنت دیسکی (که نسبت به لنت های کفشکی دارای نقاط قوی بیشتری هستند) میشود.

لنت ترمز چقدر دوام می‌آورد؟

هیچ قانون سخت و مشخصی در این مورد وجود ندارد. مجموعه‌ای از لنت ترمز می‌تواند از هر نقطه‌ای بین 30000 تا 70000 مایل دوام بیاورد – احتمالاً بیشتر در مواردی که از خودرو در شرایط پایدارتر استفاده شود. یکی از عوامل مهم در طول عمر لنت‌ها به نحوه رانندگی خودرو مربوط می‌شود. می‌توان گفت که اگر لنت‌های ترمز در هوای خشک نگه‌داری شوند دوام فنی و طول عمر بیشتری دارند. اما در مقابل هوای مرطوب و بارانی لنت را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

چگونه لنت ترمز را طولانی‌تر استفاده کنیم؟

فراموش نکنید که تعویض لنت ترمز در یک مدت‌زمان مقرر در نهایت بستگی به نوع استفاده شما دارد. لنت‌های ترمز اگرچه کیفیت متفاوتی دارند، اما در نهایت اگر استانداردسازی نشده باشند، قطعاً در مدت‌زمان کم‌تری از بین می‌روند و حالت معمول کارکرد خود را از دست می‌دهند. شما همین‌طور می‌توانید تدابیری بیندیشد که مدت‌زمان استفاده از لنت ترمز خودرو بیشتر گردد.

قیمت لنت ترمز انواع ماشین های داخلی به کیفیت و مارک آن بستگی دارد،قیمت لنت امکو پراید مربوط به شرکت اتحاد موتور را میتوانید از سایت آریاگستر مشاهده بفرمایید.

راه‌هایی برای ماندگاری بیشتر لنت ترمز وجود دارد:

از ترافیک آگاه باشید و موقعیت‌های احتمالی ترمز را پیش‌بینی کنید: به‌جای ترمزگیری ناگهانی، ترمزها را به طور پیوسته و تدریجی فشار دهید.

از رانندگی با سرعت بالا اجتناب کنید: ترمز ناگهانی لنت ترمز را تحت‌فشار اضافی قرار می‌دهد

به‌آرامی شتاب بگیرید؛ زیرا ترمزهای شدید و ناگهانی باعث افزایش سایش و پارگی می‌شود: رانندگی مسئولانه می‌تواند آسیب را کاهش دهد و به طول عمر بیشتر کمک کند.

فروشگاه آریا گستر نماینده فروش محصولات شرکت امکو اتحاد موتور  Emcoدر تهران می باشد. لوازم یدکی ماشین های تولید شرکت ایران خودرو و همچنین خودروهای تیبا، کوئیک، ساینا، پراید و پیکان از محصولاتی می باشد که به صورت پخش عمده به سراسر ایران در فروشگاه آریا گستر به فروش می رسد.

چگونه می‌توانم بفهمم که دیسک‌های ترمز من نیاز به تعویض دارند؟

در مورد خرید و انتخاب لنت ترمز این سوال مطرح می‌شود که چه زمانی می‌توان متوجه شد که دیگر عمر لنت به پایان رسیده است.

اگرچه باید دیسک‌های ترمز را به همراه لنت ترمز تعویض کنید، اما می‌توانید به علائم زیر توجه داشته باشید:

  • هنگامی که مشکلی در سیستم ترمز وجود دارد، یک چراغ هشدار باید روشن شود
  • صدای جیغ بلند می‌تواند در نتیجه ایجاد زنگ‌زدگی روی دیسک‌ها رخ دهد، اما آسیب باید پس از رانندگی از بین برود.
  • ارتعاشات بد می‌تواند نشان‌دهنده دیسک‌های تابیده باشد که چشم غیرمسلح ممکن است در تشخیص آن مشکل داشته باشد
  • زمان ترمز طولانی‌تر می‌تواند نشان‌دهنده ساییدگی و پارگی دیسک و لنت باشد
  • صداهای ساییدن معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که لنت‌های شما فرسوده می‌شوند، قطعات آسیب‌دیده ساییدگی و پارگی دیسک‌های ترمز را تسریع می‌کنند.

دقت کنید که پس از مدتی ضخامت لنت‌های ترمز شما هم کاهش می‌یابد که می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های عدم اصالت و کیفیت بخصوص در مدت‌زمان کوتاه باشد. درصورتی‌که مدت‌زمان زیادی از تعویض لنت شما می‌گذرد، می‌توانید از این طریق چک کنید که آیا لنت دوام فنی مناسبی داشته یا خیر.

نکات حیاتی در خرید انواع لنت

تفاوتی ندارد که قصد خرید لنت ترمز جلو و عقب چه خودرویی را دارید، در نهایت برند، لیبل و کارخانه تولیدکننده آن باید معتبر و شناخته شده باشد. برندهای ناشناخته به طبع هیچ مسئولیتی را در قبال تولیدات خود نخواهند داشت و در حال حاضر شرکت امکو یکی از معتبرترین نام‌ها در حوزه تولید انواع لنت‌های ترمز خودروهای سایپا و ایران‌خودرو در بازار ایران محسوب می‌شود.

  • کیفیت ساخت بالا
  • قیمت مناسب
  • بهره‌گیری از متریال درجه یک و استاندارد
  • طراحی مطابق استانداردهای جهانی و CE

از جمله نکاتی است که در ساخته‌های این شرکت رعایت می‌شود. در حال حاضر آریا گستر به‌عنوان یکی از نمایندگان فروش معتبر و مرجع محصولات این کارخانه، به شما امکان انتخاب و خرید طیف وسیعی از این محصولات را می‌دهد. هرکدام از کالاها در دسته‌بندی انواع لنت ترمز دارای گارانتی و خدمات پس از فروش خواهند بود.

دکمه بازگشت به بالا