عمومیایران کسب و کار

آموزش ظرفیت های ایکس باکس – فرق اکانت هوم و غیر هوم

بسیاری از گیمرها به دلیل افزایش چشمگیر و بی سابقه قیمت نسخه های فیزیکی بازی های ویدیویی در ایران، خرید و استفاده از اکانت های اشتراکی را به روش های دیگر ترجیح می دهند. به همین دلیل، در ادامه این مطلب به معرفی انواع ظرفیت های قانونی اکانت ایکس باکس و مقایسه آن ها خواهیم پرداخت. این ظرفیت ها و نکات برای تمامی مدل های کنسول های ایکس باکس سری ایکس، اس و ایکس باکس وان مشترک می باشد.

ظرفیت هوم (Home)

این ظرفیت، بهترین و گران ترین نوع از اکانت های اشتراکی ایکس باکس می باشد. عملکرد این ظرفیت تفاوتی با عملکرد دیسک های بازی نداشته و هر زمان که کاربر بخواهد، می تواند از این اکانت به صورت آنلاین و یا آفلاین استفاده نماید. پس از وارد کردن اکانت بر روی ایکس باکس، برای هوم کردن این اکانت لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد تنظیمات کنسول خود شده و سپس از بخش General، گزینه Personalization را انتخاب نمایید. در صفحه ای که با انتخاب این گزینه باز می شود، ابتدا My Home Xbox را انتخاب و سپس بر روی Make This My Home Xbox کلیک نمایید. اگر به جای گزینه Make This My Home Xbox با گزینه هایی نظیر This isn’t my home Xbox یا Remove This as My Home Xbox مواجه شدید، به این معناست که اکانت بر روی کنسول شما به اصطلاح هوم شده است و نیاز به انجام کار دیگری نیست.

پس از آن که یک اکانت بر روی کنسول شما هوم شد، تمامی اشتراک ها و بازی های آن برای شما قابل دسترس خواهد بود و نیازی به ورود مجدد نیز نخواهید داشت. همچنین دقت نمایید که با حذف اکانت از روی کنسول خود، دیگر به محتویات آن حساب دسترسی نخواهید داشت.

ظرفیت عادی (آنلاین)

ظرفیت عادی ارزان تر از ظرفیت هوم می باشد؛ اما به طور کلی تنها تفاوت این دو ظرفیت در اتصال به اینترنت است. علی رغم ظرفیت هوم که به صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده می باشد، ظرفیت عادی آنلاین همواره باید اینترنت متصل باشد، در غیر این صورت محتوای اکانت غیر قابل دسترسی خواهد بود. همچنین به دلیل الزام اتصال به اینترنت، بازی موجود بر روی اکانت مرتبا باید به روز رسانی شوند که این امر ممکن است برای برخی از کاربران، مشکل ایجاد نموده یا آزاردهنده باشد.

پس از اضافه نمودن اکانت ظرفیت عادی به کنسول خود، لازم است حتما Sign In نمایید تا به محتوای اکانت دسترسی پیدا کنید. در اولین ورود حود به اکانت معمولی، صفحه ای با عنوان sign in and security preference مشاهده خواهید نمود که در این مرحله بهتر است گزینه No barriers را انتخاب نمایید.

در صورت عدم انتخاب این گزینه، هر بار که قصد استفاده از اکانت خود را دارید، باید رمز عبور حساب تان را وارد نمایید که این امر پس از مدتی خسته کننده و آزار دهنده می شود. این گزینه از طریق تنظیمات کنسول نیز قابل دسترسی و تغییر است.

در پایان، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بر روی یک کنسول ایکس باکس، حداکثر 20 اکانت می توانید وارد نمایید.
  • هر اکانت تنها 5 بار در سال قابلیت هوم شدن را دارد.
  • در نحوه استفاده از اکانت های بازی و اشتراک، نظیر گیم پس و گلد، تفاوتی نمی باشد.
  • از اکانت های غیر قانونی و هکی، تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید زیرا استفاده از این نوع اکانت ها احتمال بن شدن دائمی اکانت های شما را به همراه دارد. همچنین لازم است بدانید که کنسول بن شده به هیچ وجه مورد بخشش واقع نمی شود.
  • علی رغم اینکه ممکن است استفاده از ظرفیت آفلاین برای کنسول شما مشکلی به همراه نداشته باشد، اما لذت تجربه بازی آنلاین و همچنین دریافت به روز رسانی ها را از شما دریغ خواهد کرد.
  • اگر اکانتی را خریداری نموده اید، اطلاعات آن را تغییر ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا