ایران کسب و کارفرهنگی

لیست بهترین فرش سجاده ای مسجد و سجاده فرش محرابی 1401

بهترین فرش سجاده ای مسجد و سجاده فرش محرابی 1401 را از چه شهری تهیه کنیم؟ از گذشته تا کنون در بسیاری از شهرهای ایران فرش دستبافت سنتی بافته می شده است و بسیاری از شهر ها، طرح های ویژه خود را در بافت فرش دارند. شهرهایی مثل اصفهان، تبریز، مشهد و کاشان.اما رفته رفته با ظهور تکنولوژی و ورود ماشین های بافت فرش و همچنین قیمت بالای فرش دستبافت، مردم ترجیح دادند برای فرش منزل از فرش ماشینی کاشان یا سایر شهرها استفاده کنند که هم طرح های متنوع تری داشته و هم قیمت متعادل تری دارد.

 در این میان مساجد و اماکن متبرکه نیز برای خرید فرش مسجدی از فرش ماشینی استفاده کردند. کاشان با داشتن قدمتی طولانی در تولید فرش ماشینی در این صنعت پیشرو بوده و با کیفیتی بالا، انواع فرش ماشینی و فرش سجاده ای را تولید می کند. با توجه به تجربه و قدمت این شهر در تولید فرش، بهتر است سجاده فرش مسجدتان را از این شهر تهیه کنید.

فرش سجاده ای | فرش سجاده ای ارزان

خرید سجاده فرش ماشینی یا دستبافت؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، فرش سجاده ای دستبافت و به طور کلی فرش دستبافت، قیمت بالایی دارد و از طریفی زمان زیادی برای بافت و تهیه آن لازم است. اما سجاده فرش ماشینی در مزان کوتاهی آماده می شود و از طرفی قیمت بسیار پایین تری نسبت به فرش دستبافت دارد. شما با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید به راحتی فضای مسجدتان را مفروش کنید.

سجاده فرش نمازخانه با چه رنگی بهتر است؟

امروزه با توجه به پیشرفت ماشین آلات صنعتی بافت فرش، امکان سفارش فرش سجاده ای با هر رنگبندی وجود دارد. اما بعضی از رنگ های به دلیل داشتن هماهنگی بسیار خوبی که با فضای مسجد دارند، محبوب تر بوده و فروش بیشتری در بازار دارند. رنگ هایی مثل سبز، آبی فیروزه ای، لاکی و در بعضی مناطق نیز گردویی.

نوع معماری و کاشیکاری مسجد در کنار فرش آبی قفضای بسیار خاص و آرامشبخشی ایجاد می کند. رنگ سبز نیز در فرهنگ اسلامی نماد تقدس بوده و نور سبز مسجد در کنار فرش های متفاوت و خاص سبز رنگ باعث ایجاد حسی معنوی و عرفانی می شود.

فرش مسجد را چند شانه انتخاب کنیم؟

خرید فرش مسجدی در شانه و تراکم های مختلف می تواند باشد. در جدول زیر شانه و تراکم های مختلف و درجه کیفی آنها را می توانید ببینید.

درجه‌ی کیفیت جنس نخ سجاده فرش تعداد شانه و تراکم
بسیار ضعیف بی سی اف شانه و تراکم پایین
ضعیف پلی استر 440 شانه
نسبتا ضعیف پلی استر 500 شانه
متوسط روبه پایین صد در صد اکریلیک 500 شانه تراکم پایین
متوسط روبه بالا صد در صد اکریلیک 500 شانه تراکم بالا
خوب صد در صد اکریلیک 700 شانه تراکم پایین
عالی صد در صد اکریلیک 700 شانه تراکم بالا

اگر فضای مسجدتان کوچک بوده و بودجه کافی هم داشته باشید، خرید فرش مسجدی 700 شانه تراکم بالا با نخ صد در صد اکریلیک بسیار عالی است. انتخاب نوع نخ و شانه و تارکم کاملا بستگی به بودجه شما و البته ابعاد مسجد، حسینیه یا نمازخانه شما دارد.

فرش تشریفات و فرش قرمز چه کاربردی دارد؟

خرید فرش تشریفات یا قرمز، بیشتر برای حسینیه ها، امامزاده ها و همچنین برای رستوران ها، راهروی هتل ها و سالن های اجلاس کاربرد دارد. فرش های طرح محرابی به دلیل داشته جای مهر و البته طرح خاصی که دارند، بیشتر در مساجد و نمازخانه ها استفاده می شوند.

مزایای فرش مسجد چیست؟

برای خرید فرش مسجد می توانید فرش 12 متری، 9 متری، 6 متری و یا در ابعاد بزرگ و سفارشی را تهیه کنید، اما فرش های بزرگ سایز سنگین هستند، شستشوی آسانی ندارند، حمل و نقلشان سخت است و تعویض و ترمیم آنها نیز روند پیچیده ای دارد.

اما فواید و کاربرد سجاده فرش ها چیست؟

– برای شستشو به راحتی می توانید اقدام کنید.

– به ایجاد نظم در صفوف نماز کمک می کند.

– ترمیم و رفوی آنها راحت است.

– جهت قبله را مشخص می کند و نمازگزاران جای دقیق قبله را تشخیص می دهند.

– رنگ بندی و طرح های سجاده فرش ها متنوع اند.

– امکان تعویض در صورت خراب شدن یا پارگی.

فرش سجاده ای | فرش سجاده ای ارزان

از کجا فرش مسجد بخریم؟

شرکت سجاده فرش محراب نقش با تنوعی از طرح های اصیل فرش مسجد بدون دغدغه و راحت فضای مسجد و اماکن مذهبی شما را مفروش می کند. برای ارتباط با مشاورین متخصص این مجموعه با شماره زیر 09133617256 آقای مهندس سلمانی تماس بگیرید.

منبع: خرید فرش مسجد (https://sajadecarpet.com)

دکمه بازگشت به بالا