مردم و اجتماعایران کسب و کار

تمام لباس های بتمن ارکام نایت

سفري در كمد لباس هاي بتمن

این مقاله به مناسبت پخش نسخه بلوری فیلم جاستیس لیگ دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد …امروز تصميم گرفتم تا بهترين لباس هاي قهرمان محبوبم در دنياي DC يعني بتمن را در قالب يك مقاله خدمتتان معرفي كنم. لازم به ذكره كه من توي اين ليست لباس بتمن در فيلم هاي سينمايي خود به تن كرده را نام نمي برم و شما در اين ليست لباس هايي مانند لباس “سه گانه ي نولان” و يا لباس بتمن “مايكل كيتون” را نخواهيد ديد و با يك ليست ١٠٠ درصد كميكي طرف خواهيد بود، پس براي سفري در كمد لباس هاي بتمن با من همراه باشيد…

لباس Detective Comics #27

شايد از بودن اين لباس در اين ليست تعجب كنيد، اما اين لباس چيزي است كه جوهره ي شخصيت بتمن را تشكيل داد و لباس هاي بعدي ليست ما را رقم زد!

اين لباس اولين لباس بتمن است و در تاريخ كميك هاي بتمن نقش مهمي دارد و هنوز هم بعد از اين همه سال در كميك هاي بتمن استفاده ميشود.

ما بعد از سال هاي سال اين لباس را دوباره در شماره ٢٧ كميك هاي كاراگاهي البته در سري new 52 زيارت كرديم، حتي طراح بزرگ كميك هاي بتمن يعني گرگ كاپولو در آرك تحسين شده ي zero year هم از اين لباس استفاده كرده و حتي دستكش هاي بنفش و كلاسيك اين لباس را در اين آرك استفاده كرد و يك طرح بي نظير را ارائه داد!

 لباس Gotham by Gaslight

كميكي كه بتمن را در فضاي قتل هاي زنجيره اي آن زمان لندن نشان مي دهد و بدون شك يكي از برترين كميك هاي بتمن است و حداقل از آن ميتوانم ٣ مقاله بنويسم ولي امروز بحث ما لباس اين كميك است.

لباسي كه با سبك غليظ و اشرافي British در هم آميخته و به فضا و پيشبرد داستان هم كمك شاياني كرده!، اين لباس در يك كلام شاهكار است!

لباس Flashpoint

اين لباس در جريان event بزرگ DC بر تن بتمن پوشانده شد و اينبار زير شنل خبري از بروس وين نبود و جاي او را پدر بروس يعني دكتر توماس وين گرفته بود، اما قبل از اينكه راجع به لباس حرف بزنم لازم است براي آنهايي كه اين رويداد را نخوانده اند توضيحاتي بدهم.

داستان فلش پوينت روي شخصيت فلش تمركز داشت و پرفسور زوم دشمن ديرينه ي فلش براي نابود كردن او به گذشته سفر ميكند و مادر بري آلن را از مرگ نجات ميدهد در نتيجه تمام عالم DC بهم ميريزد وهمه چيز تغيير ميكند…يكي از اين تغييرات بتمن شدن توماس وين پدر بروس وين است و بجاي اينكه پدر مادر بروس وين كشته شوند خود بروس كشته ميشود و مادر او به جوكر و پدر او به بتمن تبديل ميشود…بتمني كه مشكلي با كشتن تبه كاران ندارد!

حالا كه قضيه را فهميديد برميگرديم سر قضيه ي لباس، اين لباس با اضافه كردن رنگ قرمز تيره به كمر بند و لوگوي بتمن شكلي ترسناك و دارك به بتمن داد، اين لباس به بهترين نحو يك بتمن قاتل را به تصوير كشيد و با چشم هاي قرمز خود رعب را به دل خواننده و تبهكاران انداخت.

البته توماس وين در حال حاضر بتمن دنياي ديگر DC يعني Earth 2 است اما ديگر از اين لباس شاهكار خبري نيست!

لباس Earth 2

اين لباس مربوط به بروس وين در زمين ٢ هست، شايد تعجب كنيد چون من توي گزينه ي قبل گفتم كه توماس وين بتمن زمين ٢ هست اما از ابتدا اينطور نبوده!

در حقيقت بروس وين در حين نجات دادن كره ي زمين كشته شد و پدرش جاي اون رو گرفت البته با يك origin كاملاً متفاوت با فلشپوینت…بگذريم برگرديم سر لباس، اين لباس بتمن با بقيه لباس ها فرق داره و سعي داره يه جور طرح مدرن رو ارائه بده، توي اين لباس بند هاي شنل بتمن تا روي لوگو اومده و ظاهر لباس را متفاوت جلوه ميده!

اين لباس در كنار پا هاي بتمن دو جايگاه stick هم داره و يك نو آوري جالب كرده، چون تا قبل از اون دستيار هاي بتمن مثل رابين يا نايتوينگ از اين وسيله استفاده ميكردن اما به واسطه ي اين لباس بتمن هم stick هاي خودش رو به دست گرفت و تبهكاران رو حسابي آسفالت كرد!

لباس Incorpated

لباس شخصیت های کارتونی بعدي اين ليست يكي از لباس هاي معروف و جذاب بتمنه!

لباس incorporated بيشتر بخاطر پس زمينه ي زرد رنگ لوگوي بتمن شناخته ميشه و يه لباس متفاوت رو عرضه ميكنه، اين لباس قابليت اين رو داشت كه پس زمينه ي لوگوي بتمن رو مثل bat signal روشن كنه و لباس رو از قبل هم جذاب تر بكنه…يه لحظه تصور كنيد كه يك تبهكار توي يكي از كوچه هاي تاريك گاتهام با بتمن تنها باشه و تنها چيزي هم كه ببينه لوگوي درخشان يك خفاش باشه، تنها كاري كه اون تبه كار ميتونه بكنه اينه كه شلوارش رو عوض كنه!

لباس مجموعه بازی های Arkham

ميدونم كه در ابتدا گفتم ما فقط لباس كميك هاي بتمن رو توي اين ليست قرار داديم ولي بايد خدمتتون بگم كه بازي batman Arkham city هم كميك اختصاصي خودش رو داشته! (ضايع شدين، نه؟! مثلاً ميخواستين مچ من رو بگيريد؟!) لباس مجموعه ي آركهام دقيقاً همون چيزيه كه بايد باشه، لباس كلاسيك بتمن رو با سبك مدرن ارائه ميده و به بازيكن يه حس وصف نا پذير ميده!

يكي از لباس هاي برتر سري آركهام لباسي هست كه بتمن در batman Arkham origins به تن داره و بروس وين جوان رو با ته ريشش عالي و جذاب جلوه ميده، بتمني خشن و جوان كه تازه شروع به كار كرده بايد با جوكر رواني دست و پنجه نرم كنه ) !لازم به ذكره اگر باز هم قصد مچ گيري داريد سري origins هم كميك هاي اختصاصي خودش رو داشته! )

لباس Batman Beyond

بتمني مدرن و عالي كه در آينده به تصوير كشيده ميشه و در يك كلام محشره!

تري مگنس بتمن آينده لباسي يك دست سياه داره كه تمام بدنش رو حتي دهنش رو پوشونده و با يك لوگوي قرمز يك حالت تماماً bad-ass پيدا كرده!

از قابليت هاي ديگه ي اين لباس ميتونم به قدرت تجزيه و تحليل و صد البته قدرت پرواز اشاره كنم كه اين لباس رو صد در صد بي نقص ميكنه!

اين لباس به بهترين نحو نشون ميده كه يه طرح ساده چقدر ميتونه عالي باشه!

اين لباس با سياهي كامل خودش و قرمزي بال ها و لوگوش يه بتمن منحصر به فرد رو معرفي ميكنه و البته تري مگنس هم كه اين لباس رو بپوشه ميشه نور الا نور!

خبری از Arkham City در کمیک ها نیست

تقریبا بخش های مهم داستان مرتبط با بتمن در سری بازی آرکام بدون ایجاد تغییرات خاصی روایت شده است. او همچنان به علت مرگ پدر و مادرش هدفش را با انگیزه دنبال می‌کند،  بروس وین همچنان ثروتمند است و از Batcave به عنوان محل مخفی و پیشبردعملیات های خودش استفاده می‌کند.

تقریبا تمام موارد مهم در سری بازی آرکام هم وجود دارند. این سری با عنوان که منطقه‌‎ای بدنام در کمیک های بتمن است آغاز می‌شود. در حالی کهArkham Asylum  برگرفته از تیمارستان مشهوری در کمیک‌های بتمن است Arkham city انحصارا برای بازی Arkham city طراحی شده.

کار مشابهی که در کمیک No mans land هم صورت گرفته است. گاتهام از باقی دنیا جدا شده است و جنگ قدرت به راه می‌افتد. آرکام سیتی تقریبا شبیه به این داستان روایت شده است، اما در کمیک‌ها هرگز تمام منطقه گاتهام در اختیار قانون شکنان قرار نداشت.

در سریال بتمن که با بازی Adam west در سال 1966 ساخته شد، بتمن و رابین برای دسترسی به Bat Cave از کلیدی مخفی که در سردیس شکسپیر وجود داشت استفاده می‌کردند. در آرکام نایت، باربارا گوردون (Barbara Gordon) یک برج ساعت مخفی دارد که در آن به عنوان اوراکل ماموریت ها را انجام می‌دهد. برای دسترسی به این مکان باید دقیقا همان کلید مخفی در سردیس شکسپیر را که بتمن در سریال دهه 60 استفاده می‌کرد فشار دهید.

سری بازی‌های آرکام به شدت محبوب هستند و نمیشه گفت تنها هواداران بتمن عناوین این مجموعه را تجربه کرده‌اند بیشتر صداپیشه های سری آرکام همان اشخاصی هستند که در مجموعه Batman: The Animated Series که توسط کانال فاکس تولید شده بود کار صداپیشگی را انجام دادند.

در Arkham Asylum کوین کان‌روی (Kevin Conroy) مارک همیل (Mark Hamill) و آرلین سورکین (Arleen Sorkin) به ترتیب صداپیشگی بتمن، جوکر و هارلی کویین (Harley Quinn) را بر عهده داشتند. آرلین جای خودش را در عناوین بعدی به تارا استرانگ (Tara Strong) داد در حالی که کان‌روی و همیل تنها در عنوان Arkham Origins حضور نداشتند.

به علت اشتباه Amazon.com تصویری از نسخه کالکتور بازی Arkham Knight منتشر شد که در زیر اکشن فیگور عبارت In memory of the Gotham Knight درج شده بود اما این تصویر به سرعت حذف شد. این عبارت می‌توانست بیانگر این باشد که از ابتدا بنا بر این بوده است که این سری با مرگ  بتمن به پایان برسد.

اگر شما بازی را به پایان رسانده و هر3 پایان متفاوت آن را دیده باشید، متوجه خواهید شد که بتمن در پایان بازی زنده است. متاسفانه او مجبور شده است که هویت خود را فاش کند و بعد از آن به آلفرد می‌گوید که پروتکل سقوط شوالیه را آغاز کند. این می تواند اشاره ای به داستان نایت فال در کمیک ها باشد. در جایی که بروس وین توسط bane صدمه دیده است و شخصی به نام John Paul Valley (Azreal) نقاب بتمن را بر می‌دارد.

آرکام‌نایت نه تنها اولین بازی از سری آرکام است که از طرف سیستم رده‌بندی ESRB برای گروه سنی مثبت 17 سال رده‌بندی شده است، بلکه اولین بازی در بین تمام عناوین ساخته شده بتمن است که این رده سنی را دریافت کرده است. درعنوانی که داستان ابر‌قهرمانی را روایت می‌کند که با کشتن رابطه‌خوبی ندارد دریافت درجه سنی مثبت 17 سال تعجب آور است. اما با تجربه بازی متوجه می‌شوید که این درجه سنی به درستی برای این عنوان در نظر گرفته شده.

با توجه به نقش مترسک در بازی، صحنه‌هایی خشن و ترسناکی در بازی وجود دارد. لباس های کرکترهایی مانند Harley Quinn ،سیگار های پنگوئن، استفاده کردن از مواد مخدر توهم زا در داستان اصلی و  همچنین خشونت شدید و استفاده از سلاح های گرم در طول بازی از دلایل اصلی در نظر گرفتن این رده سنی است.

میشه حدس زد که کمیک های مشهور بتمن پیش از این چندین رکورد را شکسته باشند، اما در دنیای بازی های ویدیویی این سری هم رکورد شکنی رخ داده. در سال 2009 Arkham Asylum با کسب امتیاز جهانی 91.67 از جانب رسانه‌ها به عنوان پر امتیازترین بازی ابرقهرمانی به کتاب رکورد های گینس اضافه شد. این رکورد بعدها متوسط نمره 96 توسط Arkham City شکسته شد.

شنل و کلاه بتمن

شنل و کلاه بتمن نه تنها زیباست بلکه کارکردها و ویژگی های متفاوتی نیز دارد و همچنین به یکی از نمادهای فرهنگ پاپ تبدیل شده است. اما برای طراحی لباس بتمن در بازی 2 سال زمان صرف شده است. یکی از برنامه‌نویس های بازی 700 انیمیشن مختلف و اِفکت های صوتی متفاوت را برای رسیدن به نسخه نهایی مورد آزمایش قرار داده تا این شنل زیبا و کاربردی باشد.

7 ماه قبل از به پایان رسیدن Arkham Asylum تیم سازنده بازی برای ساخت ارکام سیتی شروع به برنامه ریزی کرده بودند. این شرایط به سازنده های بازی امکانی را فراهم کرد تا اتاقی مخفی در بازی قرار دهند تا به گیمر ها خبر از ساخت نسخه بعدی بازی را می‌داد.. اما متاسفانه به شدت مخفی شده بود و گیمر ها قادر به پیدا کردن آن نبودند. در دفتر واردن دیواری وجود دارد که با استفاده از 3 ژل انفجاری تخریب می‌شود. بعد از گذشت 6 ماه از عرضه بازی کسی موفق به پیدا کردن این اتاق نشد. سرانجام Rocksteady با انتشار اطلاعاتی نحوه دسترسی به این اتاق را مشخص کرد.

دکمه بازگشت به بالا