ایران کسب و کارمردم و اجتماع

بین ترکیه و آذربایجان کدام کشور برای مسافرت خوب است؟

محتوای خبر پنهان

استانبول یا باکو؟ برای خرید کدام بهتر است؟

استانبول و باکو به خاطر جاذبه‌های دیدنی فراوان و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه سفر، جایگاه ویژه‌ای میان گردشگران ایرانی دارند. همواره یک سوال مشترک، ذهن افرادی را که قصد دارند با تور قاصدک 24 به خارج از کشور سفر کنند، مشغول می‌کند: برای خرید کردن کدام‌یک بهتر است، استانبول یا باکو؟ پاسخ دادن به این سوال چندان آسان نیست زیرا مسافران می‌توانند با خرید بلیط ارزان هواپیما، خریدی اقتصادی را در هر دو این شهرها تجربه کنند. به علاوه، سوغات ترکیه با آذربایجان کاملا متفاوت است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از قاصدک 24 و سفر به استانبول یا باکو را دارید، در ادامه می‌توانید با مراکز خرید اصلی استانبول و باکو آشنا شوید. همچنین در صورتی که تمایل دارید شرایط خرید بلیط اتوبوس و تور استانبول و تور باکو را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه مخصوص به هر تور شوید.

ارزان ترین کشور اروپایی برای سفر | بهترین جا برای مسافرت خارج از ایران

مراکز خرید کدام بهتر هستند، استانبول یا باکو؟

استانبول و باکو با فروشگاه‌های پرزرق‌وبرق و رنگارنگ، بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید محسوب می‌شوند. کافیست وارد یکی از مراکز خرید بزرگ استانبول یا باکو شوید تا ببینید مغازه‌های لوکس با اجناس باکیفیتی که دارند، چگونه ساعت‌ها شما را مشغول می‌کنند! اما در صورت مسافرت به استانبول یا باکو، به کدام مراکز باید مراجعه کرد؟

مهم‌ترین مراکز خرید باکو

پارک بلوار (Park Bulvar)

مرکز خرید پارک بلوار که در بلوار باکو واقع شده، از بهترین مکان‌ها برای انجام کارهای مختلفی مثل تفریح، خرید، کشتی‌سواری و صرف غذا است. به علاوه، بزرگترین هتل‌های باکو از جمله هیلتون، پارک این و جی دبلیو ماریوت فاصله اندکی با «پارک بلوار» دارند. این مجموعه با مغازه‌های مدرن و فروشگاه‌های لوکس در سال 2010 افتتاح شده و از آن موقع، محبوبیت زیادی میان شهروندان باکو پیدا کرده است. مجموعه شش اتاقه سینما پارک نیز در طبقه چهارم «پارک بلوار» قرار دارد.

28 مال (28 Mall)

این فروشگاه بزرگ که هم‌نام ایستگاه مترو نزدیک آن یعنی «28 می» است، در یکی از شلوغ‌ترین مناطق باکو واقع شده و در آن می‌توان بیش از 70 فروشگاه محلی و بین‌المللی را پیدا کرد. بعد از یک خرید طولانی و گشت‌وگذار در 28 مال نیز می‌توانید غذا را در یکی از 16 کافه و رستوران درنظرگرفته‌شده برای 28 مال صرف کنید. «28 سینما»، محبوب‌ترین سینمای باکو نیز در همین مجموعه قرار دارد.

مترو پارک (Metropark)

اگر به دنبال یک مرکز خرید مدرن در باکو هستید، پیشنهاد می‌کنیم به مترو پارک بروید؛ مجموعه‌ای عظیم و بسیار لوکس با بیش از 60 فروشگاه برای لباس‌های برند، لوازم الکترونیکی، عطرهای مشهور و دیگر محصولات محلی، 15 کافه و رستوران و همچنین فضایی مخصوص بازی کودکان که قطعا خاطره بازدید از آن هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نمی‌شود. مترو پارک در نزدیکی ایستگاه مترو نریمانوف بنا شده و پارکینگ آن ظرفیت 350 خودرو را دارد.

مرکز خرید پورت باکو (PORT BAKU MALL)

پورت باکو یکی از بزرگترین مراکز خرید در پایتخت آذربایجان است. مرکز خرید پورت باکو با مغازه‌های بسیار شیکی که محصولات بیش از 300 برند مختلف را عرضه می‌کنند، می‌تواند عاشقان خرید را محو خود کند. به افرادی که قصد خرید لباس‌های برند، عطرهای گران‌قیمت و لوازم آرایش باکیفیت را دارند، پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به سرزمین آتش، حتما به این مرکز بزرگ نیز سر بزنند. Port Baku Mall در واقع بخشی از مجموعه اصلی Port Baku بوده و با مراجعه به آن می‌توان برج‌های مشهور این منطقه یعنی Port Baku Towers را هم تماشا کرد.

مرکز خرید گنجیلیک (Ganjlik Mall)

گنجیلیک نام یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در کل آذربایجان است که مغازه‌های لاکچری و برندفروشی‌های بزرگ آن، توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. مساحت کل این مجموعه به 120 هزار متر مربع می‌رسد و معماری مفهومی و مدرن آن باعث شده است تا بسیاری از گردشگران، گنجیلیک را برای خرید انتخاب کنند.

مهم‌ترین مراکز خرید استانبول

استانبول مال Istanbul Mall

استانبول مال با معماری متفاوت و داشتن یک پارک موضوعی در بخش داخلی، بزرگ‌ترین مرکز خرید ترکیه محسوب می‌شود و گردشگران می‌توانند محصولات بزرگترین و مطرح‌ترین برندهای دنیا را از بیش از 350 فروشگاه مختلف خریداری کنند. مساحت این مجموعه به تقریبا 156 هزار متر مربع می‌رسد و علاوه بر فروشگاه‌های پرزرق‌وبرق و یک پارک تفریحی بزرگ، استانبول مال میزبان سینما، تئاتر، رستوران و کافه‌های شیک نیز هست.

ایستینیه پارک (Istinye Park)

ایستینیه پارک مجموعه‌ای بسیار شیک و مدرن است که اگر بدون تحقیق به آن مراجعه کنید، احتمالا قیمت بالای محصولات برندهای مختلف، شما را شوکه خواهند کرد. در حقیقت، اگر از طرفداران محصولات شرکت لویی ویتون یا جواهرات تیفانی هستید، اینجا مخصوص شماست. این مرکز خرید در فضایی 242 هزار متر مربعی در منطقه ساریر واقع شده و طراحی متفاوت و مدرن آن جلوه‌ای تازه به فروشگاه‌های بزرگ استانبول می‌بخشد. اگر همراه با خانواده به ایستینیه پارک مراجعه کردید، بهتر است بدانید صدها فروشگاه، مجموعه‌های ورزشی، فضای مخصوص تفریح کودکان و پارکی بسیار زیبا در انتظار شما خواهد بود.

زورلو سنتر (Zorlu Center)

زورلو سنتر از مراکز خرید بسیار لوکس در استانبول است که سال 2013 ساخته شد. زورلو سنتر در کنار فروشگاه‌های مجلل، میزبان یک هتل پنج ستاره، سالن آمفی‌تئاتر، اتاق‌های اداری و خانه‌های مسکونی نیز هست. معمولا در سالن همایش‌های این مجموعه نیز می‌توانید شاهد اجرای زنده موسیقی و برگزاری کنسرت توسط موسیقی‌دان‌های مشهور باشید.

مرکز خرید جواهر استانبول (Istanbul Cevahir)

اگر اهل سفر و بازدید از کشورهای خارجی هستید، حتما نام مرکز خرید جواهر را شنیده‌اید؛ بزرگترین مرکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید بزرگ دنیا که فقط تماشای فروشگاه‌های لوکس آن می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند. دسترسی به مرکز خرید جواهر بسیار آسان است و گردشگران می‌توانند با استفاده از مترو یا اتوبوس، خود را به‌آسانی به اینجا برسانند.

فروم استانبول (Forum Istanbul)

فروم استانبول یکی دیگر از بزرگترین مراکز خرید اروپاست که در آن می‌توان محصولات برند را با قیمتی مناسب خریداری کرد. به علاوه، اگر به این مرکز بزرگ رفتید، حتما سری به آکواریوم مشهور استانبول نیز بزنید تا خرید شما با تفریح در یکی از زیباترین آکواریوم‌های دنیا به پایان رسد.

ترکیه یا ارمنستان، بررسی و مقایسه بهترین کشور برای زندگی!

ترکیه یا ارمنستان هدف شماست؟ در مقاله امروز سعی می‌کنیم شرایط، هزینه‌ها، مزایا و معایب زندگی در دو کشور ترکیه و ارمنستان را به طور کامل بررسی کنیم. قبل از هر چیز جغرافیا، آب و هوا و جمعیت این دو کشور را بررسی می‌کنیم و بعد شرایط اقتصادی، کار، تحصیل، وضعیت بهداشت و رفاه و هزینه‌ های زندگی در این کشورها را مورد بحث قرار می‌دهیم. در انتها نیز با ذکر مزایا و معایب هر یک تصمیم نهایی را برای مهاجرت و ادامه زندگی در ترکیه یا ارمنستان می‌گیریم.

قبل از بررسی بیشتر این مقاله بایستی بگوییم که براستی مقایسه بین ترکیه و ارمنستان تقریبا یک مقایسه بی فایده است، زیرا ارمنستان در مقابل کشور قدرتمندی مثل ترکیه حرفی برای گفتن ندارد. ولی بدلیل احترام به مخاطب و همچنین جستجوهای زیاد این مطلب تصمیم گرفتیم با شرح جزئیات بر روی تصمیم گیری شما نقش مستقیمی داشته باشیم. ترکیه یا ارمنستان؟

بررسی جغرافیای دو کشور ترکیه و ارمنستان

جغرافیای کشور ارمنستان

کشور ارمنستان در شمال غرب قاره آسیا قرار دارد. مساحت این کشور 29.743 کیلومتر مربع است. همسایگان این کشور گرجستان، آذربایجان، ترکیه و ایران هستند. پایتخت این کشور، شهر زیبای ایروان است.

جغرافیای کشور ترکیه

ترکیه به دلیل واقع شدنش در دو قاره اروپا و آسیا به کشور اوراسیایی معروف شده است. این کشور در جنوب خاوری اروپا و جنوب باختری آسیا قرار دارد. 6 همسایه‌ ترکیه عبارتند از: ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سوریه، یونان و بلغارستان. پایتخت این کشور نیز شهر بی نظیر آنکارا است.

آب و هوای کدام کشور بهتر است؟ ترکیه یا ارمنستان؟

وضعیت اقلیمی ترکیه

ترکیه یک کشور 4 فصل است و شما در مناطق مختلف این کشور آب و هوای متفاوتی را می‌بینید. بعید است در این کشور دلتنگ آب و هوای ایران شوید! شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا، ساحلی هستند. شما در این شهرها زمستان‌ های سرد و تابستان‌ های گرمی را تجربه خواهید کرد.

وضعیت اقلیمی ارمنستان

این کشور به دلیل موقعیت قرارگیری آن، آب و هوای خشک و قاره‌ای دارد. در بیشتر روزهای سال آفتابی است و روزهای تابستانی آن به شدت طولانی و گرم هستند. در کشور ارمنستان شما زمستان‌ های سردی را تجربه می‌ کنید به خصوص در ایروان. دلپذیرترین فصل این کشور پاییز است. در فصل پاییز ارمنستان آب و هوا کاملا معتدل است.

بررسی جمعیت ترکیه و ارمنستان

جمعیت کشور ارمنستان

جمعیت کشور ارمنستان حدودا 2،954،000 نفر است و غالب افراد این جمعیت ارمنی‌ هستند. میزان کمی از این تعداد جمعیت را نیز کردها، روس‌ ها، اوکراینی‌ ها، آشوری‌ ها و سایر قومیت‌ ها تشکیل می‌دهند. نرخ زاد و ولد در این کشور کم و مرگ و میر متاسفانه زیاد است.

جمعیت کشور ترکیه

جمعیت کشور ترکیه حدود 85 میلیون نفر است. اکثر جمعیت ترکیه مسلمان هستند، از جمعیت مسلمان ترکیه حدود 85 درصد مردم سنی و 15 درصد علوی هستند. حدود 70 درصد جمعیت کشور ترکیه را شهروندان ترک تشکیل می‌دهند و مابقی جمعیت مهاجر هستند.ترکیه یا ارمنستان ، کدامیک هدف شماست؟ اگر قصد راه اندازی بیزینس را داشته باشید کدام کشور را باتوجه به بافت و کمیت جمعیت انتخاب می کنید؟

بررسی وضعیت کار در دو کشور ترکیه و ارمنستان

وضعیت کار در ارمنستان

قوانین کار در ارمنستان از دوران اتحاد جماهیر شوروی باقی مانده‌ اند. این قوانین عموما به نفع کارگر می‌ باشند و علی رغم نبود اتحادیه‌ های صنفی در کمال تعجب به خوبی بین شهروندان تثبیت شده‌اند و کارفرمایان آنها را رعایت می‌کنند. مدارک تحصیلی و گواهینامه‌ های شغلی ارمنستان در تمام کشورهای روسیه، اوکراین، ترکمنستان، گرجستان و قطر شناخته شده هستند و پذیرفته می‌شوند. این هم یکی دیگر از نکات مثبت زندگی در این کشور است!

وضعیت کار در ترکیه

شغل‌ هایی در کشور ترکیه وجود دارند که فعالیت در آنها برای یک مهاجر غیر قانونی است، از جمله این مشاغل می‌توان به پزشکی و وکالت اشاره کرد. اما در مقابل شغل‌ هایی در ترکیه هستند که به شدت به نیرو نیاز دارند، برخی از آنها عبارتند از فریلنسری، آموزش زبان انگلیسی و هتل‌ داری. امروزه به دلیل حجم بالای مهاجرت به این کشور متاسفانه فرصت‌ های شغلی محدود هستند. بهتر است محتاطانه برخورد کنید و قبل از مهاجرت از یک کارفرمای ترک پیشنهاد شغلی دریافت کنید. از دید اشتغال اگر بخواهیم مقایسه ای بین ترکیه یا ارمنستان داشته باشیم، کمی وضعیت ترکیه بهتر است.

تحصیل در کشور ترکیه یا ارمنستان ؟

ادامه تحصیل در ارمنستان

رشته‌های فیزیک، ریاضی، شیمی، میکروبیولوژی، مهندسی، پزشکی، فناوری اطلاعات و البته دروس ارمنی در دانشگاه‌ های ارمنستان بسیار گسترده هستند. در ارمنستان مراکز آموزشی مختلفی از جمله دانشگاه‌ ها، موسسات آموزشی، آکادمی‌ ها، دانشکده و کالج‌ ها و هنرستان‌ ها مشغول به فعالیت هستند. دانشجویان در این کشور در 26 دانشگاه دولتی و 42 دانشگاه خصوصی تحصیل می‌کنند. هزینه تحصیل در ارمنستان با وجود سیر صعودی که داشته است باز هم از بسیاری از دانشگاه‌ ها در کشورهای اروپایی ارزان‌ تر است. شهریه دانشگاه‌ های این کشور از حدود 2000 تا 4000 دلار در سال متغیر است.

ادامه تحصیل در ترکیه

در کشور ترکیه شرایط تحصیلی خوبی محیا می‌باشد . دانشگاه‌ های مناسبی در این کشور وجود دارند که در لیست برترین دانشگاه‌ های دنیا حضور دارند. از همه مهم‌تر دانشگاه‌ هایی در این کشور وجود دارند که به زبان انگلیسی آموزش می‌دهند، پس نیازی نیست حتما به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید. در نظر داشته باشید که برای تحصیل در ترکیه حتما لازم است ویزای تحصیلی دریافت کنید. در مقایسه بین ترکیه یا ارمنستان در تحصیل ، امتیاز کامل را به ترکیه بدهید ، چون دانشگاه های مطرحی در سطح جهان دارد که با مدارس و دانشگاه های ارمنستان قابل مقایسه در یک سطح نیستند.

وضعیت بهداشت و درمان در کشور ترکیه و ارمنستان

بهداشت در ارمنستان

یکی از بزرگ‌ ترین مزایای این کشور وضعیت بهداشت و رفاه بسیار خوب کشور ارمنستان است. درمان در کلینیک‌ ها و بیمارستان‌ ها برای همه شهروندان ارمنستان رایگان است. دولت ارمنستان مزایای بسیاری را برای افراد مسن، بیکار و والدین کودکان خردسال فراهم کرده است.

بهداشت در ترکیه

خدمات درمانی ترکیه زیر مجموعه وزارت سلامت کشور ترکیه است که توسط سازمان تامین ‌اجتماعی، دانشگاه‌ ها، وزارت دفاع، پزشکان خصوصی، دندان ‌پزشکان و داروسازان اداره می‌شود. درست است که بیمارستان‌ های خصوصی خدمات درمانی را در این کشور ارائه می‌دهند اما تعداد و ظرفیتشان کم است، اصل درمان‌ های بهداشتی و بیمارستانی را وزارت بهداشت این کشور ارائه می‌کند. ترکیه از شرایط درمانی بسیار مناسبی برخوردار است. اگر بخواهیم از دیدگاه بهداشت و درمان بین دو کشور ترکیه یا ارمنستان انتخابی کنیم، اینجا امتیاز ترکیه به ارمنستان می چربد.

دکمه بازگشت به بالا