مردم و اجتماعایران کسب و کار

آموزش طراحی سایت آیا اینده دارد؟

درآمد طراحی سایت چقدر است؟ یک طراح وب‌سایت ماهانه چقدر درآمد دارد؟ آیا می‌توان به شغل طراحی سایت به‌عنوان یک شغل برای خود و یا آینده فرزندمان حساب بازکنیم؟ اگر جزو کسانی هستید که به این کار علاقه دارید اما در مورد این تصمیم نگران هستید در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا از درآمد طراحی سایت مطلع شوید و سپس تصمیم خود را برای کار در این حوزه بگیرید، بنابراین پیشنهاد می‌کنم تا آخر مقاله از سایت مانابوم همراه ما باشید.

میزان درآمد شغل طراحی وب سایت

خرید سایت آماده ، این شغل از جمله مشاغلی است که درآمد آن کاملاً وابسته به میزان مهارت، دانش و تلاش شما است. برخی از طراحان و برنامه نویسان کارکشته در ماه ده‌ها میلیون تومان درآمد دارند و از سوی دیگر برخی از آنها درآمدهای چند صد هزارتومانی عایدشان می‌شود. اما در حالت میانگین برای افرادی که به مهارت‌های لازم دست یافته‌‌اند اما تجربه‌ی زیادی ندارند حقوق پایه‌ی وزارت کار در نظر گرفته می‌شود.
اگر شما در این زمینه به تسلط خوبی برسید می‌توانید به‌صورت پروژه‌ای فعالیت نمایید، برای هر پروژه دستمزد خوبی بگیرید و شما تعین کننده‌ی دستمزد باشید.

تصویر بالا میزان میانگین دستمزد طراحان وب‌سایت را در آمریکا نمایش می‌دهد. طبق این نمودار به گزارش از سایت indeed.com میانگین دستمزد یک طراح وب‌سایت در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۲ دلار در ساعت است.

تصویر پایین دستمزد یک ساله‌ی طراحان وب را در هر حوزه برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. برای مثال یک طراح فرانت به صورت سالیانه حدود ۷۱ هزار دلار دستمزد می‌گیرد با احتساب دلار ۲۶ هزارتومانی ماهانه درآمدی معادل ۱۵۳ میلیون خواهید داشت!

در ایران هم طراحان وب سایتی هستند که بعد از کسب مهارت‌های لازم به‌صورت آزادکاری جدا از شرکت‌ها با طراحی سایت برای خود درآمد خوبی کسب می‌نمایند.

در مقاله‌ای مجزا بررسی کرده‌ایم که آینده‌ی کاری و سطح درآمد یک طراحان چگونه است:

امنیت شغلی

هرچه قدر هم که درآمد یک شغل خوب باشد بازهم مسئله‌ی امنیت شغلی مهم است.
در طراحی سایت تنها مهارت و تلاش شماست که امنیت شغلی ایجاد می‌کند. اگر مهارت خود را به‌روز نگه ندارید، از تلاش دست بردارید قطعاً افراد دیگر از شما سبقت می‌گیرند و شما کم‌کم از این رقابت شغلی باز می‌مانید.

طراح وب‌سایت یا وبمستر؟! مسئله این است!

زمانی که با علاقه مندان با این شغل صحبت می‌کنم می‌پرسم چرا دوست دارید یک طراح وب‌سایت شوید؟ گاهی پاسخ می‌دهند: برای وبمستر شدن یا برای داشتن یک ‌وب سایت!

اگر شما جزو افرادی هستید که برای راه‌اندازی وب‌سایت برای توسعه‌ی کار خود به سراغ هزینه طراحی سایت مانابوم می‌روید، باید بگویم این مسیر اشتباه است! برای تبدیل شدن به یک طراح وب‌سایت یا برنامه‌نویس وب شما باید ده‌ها مهارت مختلف را بیاموزید و زمان کافی برای اینکار صرف کنید. پس اگر به داشتن یک وب‌سایت فکر می‌کنید نیازی به طی کردن این مسیر نیست. بروید سراغ راه‌اندازی سایت بدون برنامه نویسی!

فیلم آموزش طراحی سایت

با توجه به آنکه یادگیری طراحی سایت برای نوآموزان امکان دارد سخت باشد روش ساده و راحت آموزش آنلاین طراحی سایت را به شما پیشنهاد می کنیم که به واسطه فیلم آموزش طراحی سایت ساده تر و راحت تر می توانید سایت طراحی کنید.

چه فیلمی برای آموزش طراحی سایت مناسب تر است؟

اول باید در نظر بگیرید که فیلم آموزش طراحی سایت به زبان فارسی باشد زیرا اکثر ایرانی ها با زبان فارسی راحت تر هستند و فیلم های آموزشی طراحی سایت که به زبان انگلیسی می باشند برای آنها سخت به نظر می رسد.

پس اگر به دنبال فیلم های فارسی آموزش طراحی سایت هستید، ا آموزش آنلاین طراحی سایت آریا تهران را به شما معرفی می کنیم

فیلمی برای آموزش طراحی سایت مناسب تر است که به صورت پروژه محور و با ارائه مثال های کاربردی و انجام تمرینات متفاوت کارآموز را به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل کند.

فیلم آموزش طراحی سایت بهتر است که ۱۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه باشد تا به کارآموز این فرصت داده شود که در مورد مطلبی که آموزش دیده است بیشتر فکر بکند و مفهوم آن را به درستی درک نماید

فیلم هایی که چندین ساعت می باشند و در یک قسمت قرار دارند معمولاً کارآموز را خسته می کنند.

انتخاب شغل طراحی سایت

قبل از اینکه شما بخواهید درآمدی از طریق طراحی سایت کسب کنید باید ابتدا حوزه‌ای که می‌خواهید در آن کارکنید را مشخص کنید چون طراحی وب‌سایت، شاخه‌های متفاوتی دارد مثل برنامه‌نویس وب یا طراح وب‌سایت که حوزه‌های کاری آن‌ها باهم متفاوت است پس ابتدا انتخاب کنید که در چه شاخه‌ای می‌خواهید فعالیت کنید.

درگذشته مثلا ده سال قبل به این شکل بود که یک نفر به‌تنهایی یک سایت را از صفر تا صد طراحی می‌کرد، اما امروزه این روش منسوخ‌شده است و به‌صورت تیمی یا گروهی کارها را انجام می‌دهند، بنابراین می‌بینیم که کارها روزبه‌روز به سمت تخصصی‌تر شدن پیش می‌رود.

با توجه به توضیحات بالا ابتدا باید تصمیم خود را بگیرید که در چه شاخه‌ای از طراحی وب‌سایت فعالیت کنید.

درآمد شغل طراحی سایت

برای اینکه بدانیم یک شغل درآمدش چقدر است؟ ابتدا باید به چند نکته توجه کنیم و چند سوال اساسی از خود بپرسیم.

  1. آیا می‌شود برای یک عمر روی آن شغل حساب باز کرد؟ یا ممکن است که در طی زمان آن شغل منسوخ شود. به‌عنوان‌مثال ساخت چرخ چوبی برای ارابه و گاری شغلی منسوخ‌شده است.

طراحی وب‌سایت یکی از شغل‌های مدرن است که حتی قوانین خاصی برای آن تصویب نشده، به‌عنوان مثال با شیوع کرونا در چند سال اخیر شاهد بودیم که چقدر از کسب‌وکارهای سنتی به سمت شبکه‌های اجتماعی و ساخت وب‌سایت برای ارائه‌ی محصولات و خدمات خود روی آوردند و فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کردن، بنابراین می‌بینیم که چقدر در این شغل جای پیشرفت وجود دارد.

  1. نکته دوم اینکه ما چقدر می‌توانیم در این کار حرفه‌ای و متخصص شویم، گاهی اوقات یک شغل‌هایی است که مدرن نیست، مثلا کسی خاتم‌کار می‌کند، این کار جزو نیازهای اولیه‌ی شما نیست اما وقتی می‌بینید خیلی در این کار حرفه‌ای عمل می‌کند، هر چقدر هزینه‌ی محصولاتش باشد احتمالا شما آن هزینه را پرداخت می‌کنید و آن محصول را خریداری می‌کنید، حال چرا؟ چون آن فرد در حرفه‌ی خاتم‌کاری متخصص است بنابراین محصولاتش ارزشمند است.

در شغل طراحی سایت هم به همین صورت است که هرچقدر شما متخصص‌تر شوید و در کارتان تخصص بیشتری پیدا کنید و سایتی باکیفیت بالا طراحی کنید، می‌توانید کسب درآمد بیشتری در این حرفه داشته باشید.

هزینه هر پروژه طراحی سایت چقدر است

برای اینکه بدانید درآمد طراحی سایت چقدر است باید ابتدا ببینید که تعرفه‌ی طراحی هر وب‌سایت چقدر است؟ و چه مدت‌زمانی طول می‌کشد تا شما یک وب‌سایت را طراحی کنید و تحویل مشتری بدهید.

تا به امروز هیچ تعرفه‌ی ثابتی برای طراحی وب‌سایت در نظر گرفته نشده است، دلیل آن‌هم این است که نیازها برای طراحی هر وب‌سایت متفاوت است مثلا نیاز یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی با نیاز یک وب‌سایت آموزشی فرق می‌کند و همین تفاوت‌ها، انتظارات و تقاضاهای گوناگونی از سوی مشتری ایجاد می‌کند که باعث متفاوت بودن قیمت طراحی هر سایت می‌شود.

عامل دیگری که هزینه‌ی پروژه طراحی سایت را تغییر می‌دهد، تجربه، مهارت و تخصص شما است. مثلا یک نفر که به‌تازگی وارد دنیای طراحی سایت شده ممکن است یک وب‌سایتی با سیستم آماده و قالب‌های آماده مثل وردپرس در عرض چند ساعت و یا در مدت دو روز تا سه روز یک وب‌سایت طراحی کند و هزینه‌ای حداقل 2 میلیون برای انجام کارش دریافت کند، اما در این میان کسانی هم هستند که بسیار حرفه‌ای هستند و بابت تجربه و تخصصی که دارند، با همان قالب و سیستم آماده 20 میلیون دریافت کنند، زیرا به‌ خاطر تخصصی که دارند سایتی بسیار حرفه‌ای و باکیفیت را طراحی می‌کنند.

بنابراین هر چه در طراحی وب‌سایت متخصص‌تر باشید و مهارت بیشتری داشته باشید و کار باکیفیت‌تری تحویل مشتری دهید درنتیجه به درآمد بیشتری خواهید رسید.

یک دسته‌ی دیگر از طراحان سایت هستند که یک سایت را از صفر تا صد، با برنامه‌نویسی اختصاصی طراحی می‌کنند، این مدل از طراحان وب‌سایت معمولا با هزینه‌ی 30 میلیون به بالا حتی تا 100 میلیون، 200 میلیون برای انجام این کار هزینه دریافت می‌کنند.

بنابراین تخصص حرف اول را میزند هر چه شما متخصص‌تر باشید و مهارت بالاتری داشته باشید درآمد بیشتری کسب می‌کنید.

عاملی دیگر که در کسب درآمد طراحی سایت موثر است

یکی از عوامل تاثیر‌گذار در، درآمد طراحی سایت، زمانی است که صرف می‌شود تا یک سایت طراحی شود. اینکه چقدر طول بکشد تا یک سایت طراحی شود خیلی مهم است، به‌عنوان‌مثال شما فرض کنید که یک طراح سایت در طول یک روز صد تا سایت طراحی کند!! و به ازای هر سایتی که طراحی می‌کند مبلغ یک میلیون تومان دریافت کند، بنابراین روزی صد میلیون درآمد دارد که طبیعتا امکان چنین کاری نیست، حتی اگر شما خیلی زیاد هم حرفه‌ای باشید و در این کار مهارت زیادی هم داشته باشید نهایتا دو سایت ممکن است بتوانید طراحی و راه‌اندازی کنید.

معمولا افرادی که هزینه‌های بالایی برای طراحی سایت دریافت می‌کنند، هفته‌ها زمان می‌گذارند تا یک سایت را راه‌اندازی کنند زیرا آن‌ها جزئیات کار برایشان بسیار اهمیت دارد، برای آن‌ها بسیار مهم است که یک نمونه کار باکیفیت داشته باشند. بنابراین این دسته از افراد علاوه بر تخصص، کیفیت کاری که می‌خواهند به مشتری تحویل دهند برایشان مهم است پس زمان زیادی برای طراحی سایت می‌گذارند، حتی ممکن است ماه‌ها زمان صرف طراحی یک وب‌سایت کنند تا یک کار حرفه‌ای و شیک به مشتری تحویل دهند.

پس تنها عامل در افزایش درآمد طراحی سایت، بالا بردن تعرفه‌ی کار شما نیست زیرا شما باید زمان بگذارید و کار باکیفیتی تحویل مشتری دهید، مثلا مشتری که برای طراحی سایت پنج میلیون پرداخت می‌کند انتظار و توقع طراحی یک وب‌سایت در حد پنج میلیون یا بیشتر از آن را دارد نه کمتر.

پس به‌‌طور میانگین در حال حاضر درآمد طراحی سایت بین ده تا پنجاه میلیون تومان در ماه برای یک طراح وب‌‌سایت که بتواند با ابزار به خوبی کار کند و برنامه‌نویسی انجام دهد، است.

نکته مهم برای تازه‌واردان به عرصه طراحی سایت

برای کسانی که به‌تازگی وارد کار طراحی وب‌سایت شده‌اند ممکن است اوایل کار درآمد آن‌ها کمتر از ده میلیون در ماه باشد که این قضیه کاملا طبیعی است، اوایل کار شما برای اینکه بتوانید چند تا نمونه کار خوب داشته باشید باید تعرفه‌هایتان را پایین در نظر بگیرید تا بتوانید افرادی را به خود جذب کنید بعدازاینکه چند تا نمونه کار خوب انجام دادید آن‌ها را در وب‌سایتتان قرار دهید تا دیگران متوجه شوند که شما چقدر در کارتان حرفه‌ای هستید تا حاضر شوند هزینه‌ی بیشتری به شما پرداخت کنند.

به‌طورکلی در هر شغلی که بخواهید در آن شروع به فعالیت کنید برای کسب‌ درآمد در آن باید یک روند تکاملی را در نظر بگیرید مثلا درآمد طراحی سایت به این شکل نیست که شما برای اولین پروژه‌ای که می‌نویسید انتظار صد میلیون تومان درآمد داشته باشید.

طبیعتا در ابتدای کار مثلا ماه اول ممکن است یک میلیون درآمد داشته باشید، ماه دوم سه میلیون، ماه سوم پنج میلیون به همین ترتیب در ماه‌های آینده درآمدتان بیشتر می‌شود و همین‌طور شما تجربه‌ی بیشتری کسب می‌کنید و حرفه‌ای‌تر می‌شوید.

روشی عالی که می‌تواند درآمد شما از طراحی سایت را چند برابر کند

یک روش فوق‌العاده که می‌تواند درآمد طراحی وب‌سایت را چند برابر کند، این است که تیم بسازید و به‌صورت گروهی با هم کار کنید، این روش به شما کمک می‌کند تا در زمان کمتری کار بیشتری انجام دهید و در یک ماه سفارش‌های بیشتری بگیرید و درنتیجه درآمد بیشتری داشته باشید.

شرکت‌های طراحی وب‌سایت هستند که خودشان صرفا کار مدیریت پروژه را انجام می‌دهند و یک تیم از طراحان وب‌سایت تشکیل داده‌اند، و آن‌ها کار طراحی سایت را انجام می‌دهند. حتی گاها هستند افرادی که حتی شرکت هم نیستند و به‌صورت فریلنسر و دورکاری فقط کار مدیریت پروژه‌های طراحی سایت را انجام می‌دهند و یک تیم به‌صورت دورکاری تشکیل داده و آن تیم کار طراحی سایت را انجام می‌دهند.

با این کار علاوه بر اینکه در مدت‌زمان کم می‌توانید سفارش‌های خیلی بیشتری داشته باشید و درآمد بیشتری کسب کنید، تازه از طرفی می‌توانید شغلی را برای دیگران ایجاد کنید تا بتوانند در کنار شما کسب درآمد داشته باشند.

چه مرجعی برای پیدا کردن فیلم آموزش طراحی سایت وجود دارد ؟

مراجع و منابع بسیار زیادی برای یافتن فیلم آموزش طراحی سایت وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها یوتیوب (youtube) می باشد.‌

یوتیوب یک مرجع قدرتمند است که افراد از سراسر دنیا برای کسب درآمد و یا معرفی کسب و کار خود به دیگران در در این وبسایت فیلم به اشتراک میگذارند.

در یوتیوب فیلم های آموزش طراحی سایت بسیار خوبی پیدا می شود که شما می توانید با توجه به تعداد لایک هایی که یک فیلم داشته و تعداد نظر های مثبتی که دریافت کرده است به کیفیت و کارایی فیلم ها پی ببرید.

یکی دیگر از بهترین مراجع و منابع آموزش طراحی سایت، وب سایت تله تیچرز (tele-teachers.com) می باشد.

این وب سایت نه تنها فیلم های آموزش طراحی سایت را در اختیار مخاطبین قرار می دهد بلکه با ارائه دوره های رایگان آموزش کامپیوتر و طراحی سایت به علاقه مندان کمک فراوانی کرده است.

جهت ورود به این وب سایت روی دکمه صورتی زیر بزنید.

دانلود رایگان فیلم آموزش طراحی سایت

شاید بخواهید فیلمی که برای یادگیری طراحی سایت نگاه می کنید را در کامپیوتر خود ذخیره کرده و هر زمان که نیاز داشتید بدون اتصال به اینترنت از آن استفاده کنید!

ما در انجام این موضوع به شما کمک می کنیم و به همین خاطر لینک دانلود تمامی فیلم های مربوط به آموزش وبسایت را در انتهای این مقاله قرار دادیم تا در صورت نیاز آن ها را دانلود کرده و از آنها استفاده کنید.

تفاوت فیلم رایگان آموزش طراحی سایت با فیلم مجانی چیست؟

فیلم های رایگان را معمولاً هر کسی می تواند درست کند و امکان  دارد بحث کیفیت و روانشناسی یادگیری در آن رعایت نشود.

موارد بسیار زیادی در کیفیت فیلم تولید شده برای یادگیری صحیح طراحی سایت موثر است برخی از این موارد در در ابتدای این مقاله به طور مختصر توضیح داده شده است.

اما در خصوص فیلم های پولی این موضوع کاملاً متفاوت است و معمولا در این فیلم‌ها با توجه به مدت زمان مفید یادگیری مخاطب و همچنین روانشناسی یادگیری و شروع مباحث از موضوع های ساده تر تا موضوع های سخت تر سرفصل ها چیده می شود و گام به گام آموزش داده می شود.

همچنین باید در نظر داشته باشید که فیلم های رایگانی هم هستند که موضوع کیفیت آموزش در آنها رعایت شده است و مخاطبان به راحتی می توانند از آن آنها جهت یادگیری مباحث طراحی سایت استفاده کنند.

فیلم آموزش طراحی سایت با php رایگان

php یکی از زبان های بسیار محبوب می باشد که به جرات می توان گفت که ۶۰ درصد از وب‌سایت های تولید شده در اینترنت با این زبان ساخته شده‌اند.

این زبان یکی از قدیمی ترین زبان های سمت سرور می باشد که طراحان وب سایت بسیار زیادی از آن برای طراحی سایت استفاده می کنند.

جهت مشاهده کامل فیلم های آموزشی طراحی سایت با php به صورت کاملاً رایگان روی دکمه زرد زیر بزنید.

دکمه بازگشت به بالا