ایران کسب و کارمردم و اجتماع

چرا تجهیزات ترافیکی اهمیت دارند؟

قیمت تجهیزات ترافیکی

قیمت علائم ترافیکی بسته به جنس ساخت آن ها دارد، این علائم در تمامی نقاط شهرها استفاده می شود. جهت بالا بردن استاندارد و همچنین افزایش سطح کیفیت جاده های می توان از این علائم استفاده کرد. در جهت توسعه کشور از تجهیزات ترافیکی که کمک بسیاری در مسیریابی جاده ها می کنند می توان استفاده کرد، به عنوان مثال برای کنترل سرعت می توان از موانع پلاستیکی استفاده کرد. شما می توانید برای دریافت قیمت تجهیزات ترافیکی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

استوانه ترافیکی | بازار ترافیکی

 فروش تجهیزات ترافیکی

کله قندی ترافیکی: برای بالا بردن ایمنی رانندگان تجهیزات زیادی ابداع و تولید شده است که مانع از تصادفات و حوادث جاده ای شود. تجهیزات ترافیکی راه ها دارای تنوع زیادی هستند که در دسته بندی های مختلف تولید شده و هر کدام در جای مناسب خود کاربرد دارند. علائم ترافیکی یکی از  مهم ترین ابزار های اصول شهری می باشد که با رعایت اصول نصب مورد استفاده قرار می گیرد. به تامین و خرید محصولات جهت کنترل کیفی جاده ها شما می توانید با تیم فروش تجهیزات ترافیکی ژیوان تماس بگیرید.

تجهیزات ایمنی جاده ای

هر ساله افراد زیادی بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و این مشکل با رعایت نکات ایمنی و فراهم آوردن تجهیزات ایمنی برای جاده ها قابل حل می باشد. این تجهیزات شامل چراغ راهنما، چشم گربه ای ترافیکی، سرعت گیر، جداکننده خیابان، گل میخ ترافیک، گارد ریل و محصولاتی از این قبیل می باشد که هر یک کاربرد مختص به خود را دارد. با استفاده درست از تجهیزات جاده ای و ایمن سازی آن ها و فرهنگ سازی ترافیکی می توان در کاهش تصادفات جاده ای اقدام نمود.

علائم ترافیکی چیست؟

علائم ترافیکی بسیار متنوعی در بازار کشور موجود می باشد که این علائم اطلاعات زیادی در اختیار رانندگان در حین رانندگی قرار می دهد. علائم ترافیکی سه دسته دارند که هر یک مختص یک کار می باشد، این علائم دارای جنس بدنه عالی و در برابر آب و هوای مختلف مقاوم بوده و به صورت استاندارد تولید شده و قیمت مناسبی دارد.

تابلو ترافیکی چیست؟

این تابلو ها برای هدایت رانندگان و نقش مهمی در ایمن سازی راه ها و معابر شهری و برون شهری دارند. تابلو ترافیکی یکی از مهمترین تجهیزات ترافیکی جاده ای می باشد که تولید کنندگان تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهند تا بهترین کیفیت و بهترین رنگ ها را به شما ارائه دهند. تابلوهای ترافیکی دارای انواع مختلفی هستند. تابلوهای ترافیکی به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:

  • تابلو بازدارنده
  • تابلو هشدار دهنده
  • تابلو آگاهی دهنده

تابلو بازدارنده

این تابلو ها به رانندگان اعمالی را نشان می دهند و رانندگان در صورت عدم رعایت این محدودیت با جریمه مواجه می شوند. تابلو های بازدارنده شامل تابلوهای بوق زدن ممنوع، پارک ممنوع، ورود ممنوع، سبقت ممنوع و بسیاری از تابلو های بازدارنده دیگر اشاره کرد. این تابلو ها معمولا به شکل دایره ای طراحی می شوند و با حاشیه ای قرمز رنگ توجه رانندگان را به خود جلب می کنند.

تابلو راهنمایی رانندگی هشدار دهنده

این تابلو ها به رانندگان و عابران هشدار یا اخطاری را خبر می دهند و آن ها را از خطرات احتمالی آگاه می کنند. تابلو های هشدار دهنده شامل جاده باریک می شود، کارگران مشغول کارند، محل عبور عابر پیاده، محل عبور حیوانات اهلی و بسیاری از تابلو های هشدار دهنده دیگر اشاره کرد. این تابلو ها معمولا به شکل مثلث طراحی می شوند و دارای حاشیه ای قرمز رنگ به منظور جلب توجه رانندگان هستند.

تابلو آگاهی دهنده

این تابلو ها خبری را می رسانند، این تابلو ها شامل تابلو های راهنمایی و رانندگی هستند و با رنگ های زرد، سبز، سفید، قهوه ای، آبی و در طرح های دایره ، مستطیل ، مربع و پنج ضلعی طراحی و تولید می شوند. با استفاده از این تابلو ها می توان به رانندگان در مورد نزدیک شدن به اماکن خاص مانند بیمارستان ها و هتل ها آگاهی لازم را داد. تا حدود بسیار زیادی تجهیزات ترافیکی و علائم ترافیکی از تصادفات و هرج و مرج های جاده ای جلوگیری می کند. نحوه نصب درست این علائم و استفاده از مواد مناسب در ساخت این تجهیزات سبب شده است تا از وقوع بسیاری از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

چرا علائم و تجهیزات ترافیکی اهمیت دارند؟

فضای شهرهای مدرن برای حفظ قوانین و امنیت نیاز به ابزار هایی نوین دارند. امروزه در هر کجای جهان راه سازی انجام شده است. تمامی قوانین ترافیکی در پی دستیابی به امنیت در راه ها و جاده ها هستند. این قوانین در سراسر جهان تا میزان مشخصی مشترک هستند. استفاده از علائم و تجهیزات ترافیکی پس از می تواند مهم ترین عامل در اعلام مفاهیم و انتقال موضوعات به انسان باشد. اهمیت علائم ترافیکی و تجهیزات ترافیکی نه تنها برای افزایش دسترسی و کاهش میزان تصادفات است بلکه برای حفظ سلامت انسان سواره و پیاده تعیین می شود.

پرکاربرد ترین تجهیزات راهنمایی و رانندگی برای مدیریت ترافیکی و افزایش امنیت در رانندگی، علائم ترافیکی هستند. این ابزار ها سبب کاهش آسیب های ناشی از اشتباهات رانندگی خواهند شد. استفاده از تجهیزات ترافیکی در هر کجای جهان که از وسیله نقلیه استفاده می شود ضرورت دارد. بدون توجه به نماد ها و مفاهیم نمی توان جهانی امن و بدون تلفات جانی ناشی از اشتباهات رانندگی را تصور نمود. در این مقاله سعی داریم به اهمیت علائم و تجهیزات ترافیکی بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تجهیزات کنترل ترافیک، محور مدیریت ترافیک شهر

مهم ترین عامل در انتقال مفاهیم اساسی به رانندگان و اساس حفظ قانون در شهر، تجهیزات ترافیکی هستند. این تجهیزات شامل سرعت گیر، استاپر پارکینگی، گل میخ، چراغ راهنمایی، تابلو ها، چشم گربه ای و…هستند. هر یک از این تجهیزات ترافیکی دارای اهمیت ویژه و معانی مشخص در جهان هستند. استفاده از این تجهیزات سبب افزایش امنیت شهر و کاهش آسیب های رانندگی خواهد شد. هم چنین بهترین راهنمای رانندگان در طول رانندگی به جهت ادامه دادن مسیر این تجهیزات هستند.

اگر بتوانید یک شهر را بدون استفاده از تجهیزات ترافیکی فرض کنید چه تصویری به ذهن می آید؟ شهری بدون چراغ راهنمایی چگونه است؟ شهری بدون استفاده از ابزار ساده ای مانند سرعت گیر و یا خط کشی جاده ها امنیت دارد؟ اینگونه به میزان اهمیت این ابزار های ترافیکی پی می بریم. اما مهم تر از آن که چه اهمیتی برای این تجهیزات قائل هستیم میزان کیفیت تولید این تجهیزات است. علاوه بر حفظ امنیت، باید به این نکته توجه داشت که ترافیک های شهری هم اهمیت دارند. تجهیزات ترافیکی و توجه به آن ها عاملی مهم در کاهش ترافیک شهری هستند. این تجهیزات باید به اندازه کافی گیرا و مناسب طراحی و تولید شوند. این نماد های ساده معانی بزرگی در خود گنجانده اند.

ویژگی های تجهیزات ترافیکی

  1. مقاومت در برابر اشعه های UV ، این ابزار در90 درصد از مواقع در مقابل نور هستند.
  2. مقاومت مکانیکی، ابزار هایی چون گل میخ یا چشم گربه ای نیاز به مقاومت دارند.
  3. دوام مناسب، بازسازی و نصب چندباره این تجهیزات وقت گیر و هزینه بر است
  4. سازگار با محیط زیست و سلامت انسان
  5. مقاوم در برابر شرایط جوی مانند طوفان، باد و باران
  6. حفظ امنیت جاده و عدم ایجاد خلل در رانندگی

آیا کیفیت تجهیزات ترافیکی بر امنیت اثیرگذار است؟

متاسفانه بسیاری از رخ داد های جاده ای در بزرگراه ها و در خیابان های داخل شهری به دلیل عدم امنیت ایجاد می شود. این عدم امنیت مربوط به تجهیزات ناکارآمد و بی کیفیت است. تجهیزاتی که یا از عمرشان گذشته و باید جایگزین شوند و یا خط کشی هایی که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند. عدم توجه به کیفیت تجهیزات ترافیکی یکی از مهم ترین دلایل اتفاقات و تصادفات جاده ای است. تصور کنید تابلویی برای اعلام پیچ تند در ادامه مسیر به کار گذاشته شده است.

این تابلو انعکاس مناسبی ندارد و چندان واضح و مشخص نیست. راننده حق دارد که حتی متوجه این تابلو نشود. آیا اتفاقی که ممکن است در ادامه این داستان پیش آید تقصیر راننده است؟ تولیدات ترافیکی از مهم ترین محصولاتی هستند که برای حفظ امنیت انسان تولید می شوند. هر گونه کمبود می تواند با زندگی انسان و یا حیوانات بازی کند. برای داشتن جامعه ای به دور از اتفاقات ناخوشایند نیاز داریم که تولید کننده های بهتری باشیم.

برخی از تجهیزات و علائم ترافیکی را بشناسید

  1. چراغ گردان
  2. سرعت گیر
  3. تابلو ترافیکی
  4. مانع ترافیکی
  5. آینه محدب ترافیکی
  6. مخروط ترافیکی
  7. گل میخ
  8. پایه چراغ
  9. بولارد ترافیکی
  10. برچسب شبرنگ
  11. جداکننده ترافیکی
  12. چسب ترافیکی و…
دکمه بازگشت به بالا