ایران کسب و کارورزشی

سایت بازی های کامپیوتری رایگان

مقدمه ای بر لیست برترین بازی های Free کامپیوتر

معرفی بهترین بازی های رایگان PC: همانطور که می دانید ما در وضعیت بسیار بد اقتصادی قرار داریم و خرید بازی های اورجینال PC برای ما بسیار مشکل است، به خصوص اگر بخواهیم بازی های آنلاین انجام دهیم. اما نیازی به نگرانی نیست، چرا که بازی های (به اصطلاح Free To Play) زیادی در استیم وجود دارد که هم آنلاین و هم داستان محور هستند و شما می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای، به تجربه آنها بپردازید. اما اصلا به این فکر نکنید که بازی های رایگان از کیفیت پایینی برخوردار هستند، چرا که در لیست برترین بازی های Free کامپیوتر (PC) که امروز قرار دادیم، پر است از بازی هایی که، بازی های پولی هم توان رقابت با آنها را ندارند. در ادامه لیست برترین بازی های Free کامپیوتر (هم بازی آنلاین و هم بازی داستانی) را بخوانید.

بازی رایگان برای کامپیوتر بدون نصب | بزرگترین سایت دانلود بازی های کامپیوتری

 لیست بازی های رایگان کامپیوتر (26 بازی داستانی و آنلاین + لینک دانلود آنها)

Anno 1800

بازی رایگان Anno 1800 برای PC

به نقل از رویداد 24 قرار نیست که همیشه بازی ها اکشن، ترسناک با خون و خون ریزی باشد، هستند کسانی که علاقمند به بازی های بدون درگیری و داستان خاص هستند، نمونه اش طرفداران بازی های استراتژیک. بازی Anno 1800 یک بازی استراتژیک است که شما را در نقش یک شهر ساز در زمان انقلاب صنعتی قرار می دهد، اگر از گیمرهای قدیمی باشید، حتما می دانید که سری بازی Anno جزو قدیمی ترین بازی های ویدیویی محسوب می شوند. این بازی گاهی اوقات شما را به چالش های جذابی دعوت می کند. لازم به ذکر است Anno 1800 دارای بخش چند نفره (آنلاین) و تک نفره (بدون نیاز به اینترنت) است.
Anno 1800 لیست اول معرفی بهترین بازی های رایگان PC

 Apex Legends

Apex Legends جزو برترین بازی های رایگان برای کامپیوتر (PC) است.

حدود 2-3 سال است بازی هایی که مود بتل رویال دارند، محبوبیت بسیار خوبی بین گیمرها جمع کرده اند، به طوری که این مود در برخی از بازی ها تبدیل به یک بازی شده است (مثل فورتنایت و پابجی و خود ایپکس). اما تاکنون هیچ بازی بتل رویالی در سبک Apex Legends منتشر نشده است و ما معمولا قبل از انتشار بازی Apex Legends، بازی های بتل رویال را در فضایی جنگی و امروزی میدیدیم. بازی Apex Legends یک بازی آنلاین بتل رویالی است که شباهت بسیار زیادی به بازی Titanfall 2 دارد، همچنین در این بازی شخصیت هایی (تحت عنوان لجند) وجود دارند که هر لجند قدرت و توانایی مختص به خود را دارد. در این بازی 20 تیم سه نفره وجود دارد و در یک نقشه بسیار بزرگ با یکدیگر به رقابت می پردازند.

درحال حاضر بازی Apex Legends مشکل کمبود محتوا دارد، اما به تازگی بخش تک نفره آن به مدت محدودی اضافه شده است و اگر با استقبال بازیکنان روبرو شود، این مود برای همیشه در بازی باقی خواهد ماند. انتظار می رود به زودی محتویات زیادی به این بازی رایگان اضافه شود.
بازی Apex Legends به راحتی جزو برترین بازی های Free کامپیوتر قرار می گیرد.

Celeste

بازی رایگان Celeste برای PC جزو تحسین شده ترین بازی های تاریخ است.

به جرات می توانم بگویم که بازی Celeste از آن دسته از بازی هاییست که اگر علاقه ای به بازی های دو بعدی و پیکسلی نداشته باشید، شما را عاشق این سبک از بازی ها می کند. بازی Celeste شامل بیش از 700 چالش است که اگر به شما بگویم هر مرحله این بازی بیش از 7 ساعت طول می کشد، به احتمال زیاد دهانتان از تعجب باز می ماند! هرچه از مراحل بازی را پیش ببرید، توانایی های جدیدی کسب می کنید و مراحل سخت تر می شوند و به معنای دیگر برای رد کردن هر یک از مراحل به اعصابی پولادین نیاز دارید. جالب است بدانید که بازی Celeste به صورت انفرادی، توسط یک نفر ساخته شده است. این بازی میانگین امتیاز 92 از 100 را منتقدان دریافت کرده است که در نوع خودش تعجب برانگیز است.
معرفی بهترین بازی های رایگان PC: همین حالا تجربه کنید.

 Counter-Strike: Global Offensive

هر روز طرفداران بازی رایگان Counter-Strike: Global Offensive بیشتر از قبل می شود.

بدون شک تمامی شما با بازی کانتر استرایک (Counter Strike) آشنایی دارید، نسخه Global Offensive (GO) آخرین نسخه از سری بازی های کانتر است که در سال 2012 منتشر شد که در همان زمان با واکنش مثبت منتقدان و بازیکنان روبرو شد، به طوری که مسابقات کانتر استرایک در ورزش های الکترونیک (eSports) جزو پرمخاطب ترین ها به حساب می آید. جالب است بدانید، با اینکه 7 سال از زمان عرضه CS: GO می گذرد، اما بازیکنان آن روز به روز بیشتر می شود، به سه دلیل: 1- کیفیت بالای بازی 2- بروزرسانی های زیاد برای بازی که باعث می شود محتویات بازی بیشتر شود 3- رایگان بودن آن. لازم به ذکر است مدتی قبل بخش بتل رویال (Battle Royale) به این بازی اضافه شد.
CS: GO جزو برترین بازی های Free کامپیوتر محسوب می شود.

 Crossout

بازی Crossout یک بازی ماشین جنگی باحال

یه سوال از شما دارم، چند بازی ماشین جنگی (آنلاین) می شناسید که بازیکنان بسیار زیادی داشته باشد و رایگان باشد؟ بازی Crossout نام یک بازی رایگان و به اصطلاح Free To Play آنلاین است که در آن می توانید ماشین خود را برای رقابت های جانانه بسازید و هر چه پیشرفت شما بیشتر باشد، ماشین جنگی شما قوی تر و پیشرفته تر می شود و می توانید شخصی سازی روی ماشین خود اعماد کنید.
شما می توانید Crossout را به طور رایگان از استیم و یا سایت سازنده این بازی دانلود نمایید.

 Dota 2

دوتا 2 (Dota 2) نام بازی استراژیک و خارق العاده که طرفداران بسیار زیادی در ایران دارد.

دوتا یا Dota 2 (مختصر شده Defense of the Ancients) نام یک بازی کاملا رایگان و پرطرفدار در ایران و جهان است که در سال 2013 منتشر شد که از آن زمان 6 سال می گذرد. اما سازندگان بازی با آپدیت های فوق العاده خود، تنور بازی را داغ نگه داشتد و نکته قابل توجه اینجاست که این بازی، هنوز هم جزو پرجمعیت ترین بازی های جهان است، این موضوع را می توانید از گیمنت ها و سرویس های استریم، مثل توییچ متوجه شوید. بازی به قدی پرهیجان است که مسابقات جهانی آن، تحت عنوان The International هرساله برگزار می شود توجه میلیون ها بیننده را به خود جلب می کند.
بدون شک بازی دوتا 2، جزو برترین بازی های Free کامپیوتر محسوب می شود.

 Dreadnought

بازی Dreadnought یک بازی کاملا رایگان و آنلاین Star Trek ای

اگر شما هم مثل من عاشق بازی استراژیک-تاکتیکی هستید، بدون شک عاشق بازی Dreadnought خواهید شد، چرا که این بازی دقیقا همین سبک است. شما در این بازی آنلاین وظیفه هدایت تانک های فضایی خود را دارید و باید تا می توانید کاری کنید تا از ضربات و حملات دور بمانید. جالب است بدانید این بازی کلاس های مختلفی دارد (دقیقا همانند بازی های Overwatch، World of Warcraft و …) که هر کلاس از یک جهت کاربردی هستند (یکی برای حملات، یکی برای دفاع و …). اگر عاشق Star Trek هستید، این بازی رایگان و آنلاین را به هیچ عنوان از دست ندهید.
احساس می کنم اگر Dreadnought در لیست معرفی بهترین بازی های رایگان PC نبود، به آن کم لطفی می شد.

 EVE Online

EVE Online یک بازی کاملا قدیمی، اما پرطرفدار

می خواهم به شما چیزی را بگویم که مطمئنا باورش برای شما سخت خواهد بود. بازی EVE ONLINE در سال 2003 منتشر شده است، اما از آن زمان تا حالا هنوز سرورهای بازی فعال است و بازیکنان بسیار زیادی دارد! توجه داشته باشید که 16 سال از انتشار بازی می گذرد!
بازی EVE ONLINE به خوبی وسعت کهشکان را درک می کند.  این بازی آنلاین و کاملا رایگان شما را به خوبی در حال و هوای زندگی در کهکشان ها و منظومه ها می برد و شما می بایست برای زنده ماندن در این جهان، ماموریت های مختلف را انجام دهید و از سفینه خود در برابر تهدیدات (بازیکنان و موانع) محافظت کنید. هرچه ماموریت های بیشتری انجام دهید، به سفینه بهتری دست پیدا می کنید.
EVE Online علاوه بر اینکه جزو برترین بازی های Free کامپیوتر محسوب می شود، جزو قدیمی ترین بازی های آنلاین نیز محسوب می شود.

 Fez

Fez یک بازی دو بعدی، در جهانی دو بعدی، عجیب نیست؟!

Fez نام یک بازی رایگان و دو بعدی و داستان محور است که در جهانی دو بعدی جریان دارد! ایده ای بسیار تحسین برانگیز که در زمان خود، تحسین بازیکنان و منتقدان را برانگیخت. شما در نقش شخصیتی به نام گومز هستید و همانطور که گفتم وی در جهانی دو بعدی زندگی می کند و در حوادث و اتفاقاتی که برایش پیش می آید، با مفهوم سه بعدی نیز آشنا می شود! شما باید به گومز برای حل معماها و چالش ها کمک کنید تا بتواند به درک خوبی از کیهان برسد.
بدون شک بازی FEZ با امتیاز 91 (از سوی منتقدان) جزو برترین بازی های Free کامپیوتر محسوب می شود.

این بازی هم اکون به طور رایگان در Epic Games Store قرار دارد و ممکن است چند مدت بعد، دوباره پولی شود، اگر این بازی را در مدت زمانی که رایگان است به لیست بازی های خود اضافه کنید، برای همیشه این بازی برای شما رایگان می شود.

 Fortnite Battle Royale

بازی رایگان Fortnite چیزی فراتر از یک بازی رایگان!

شاید زمانی که بازی PUBG (اولین بازی بتل رویال در این سبک) منتشر شد، هیچکس فکرش را هم نمی کرد که بازی در این سبک با این همه خلاقیت ظهور کند. زمانی که بازی Fortnite منتشر شد، به دلیل خلاقیت هایی که سازندگان بازی (اپیک گیمز) در این بازی ایجاد کرده بودند، (از سیستم بیلد بگیر تا گرافیک فانتزی) میلیون ها نفر از رقیب، به سمت این بازی کوچ کردند و میبینیم که هر روز خبرهای زیادی از رکوردشکنی های این بازی (از لحاظ تعداد بازیکن) منتشر می شود. فارغ از نکات گفته شده، رایگان بودن بازی تاثیر بسیار زیادی بر جذب این تعداد بازیکن داشته است.
شاید از نظر خیلی ها، بازی فورتنایت رتبه اول معرفی بهترین بازی های رایگان PC قرار بگیرد.

 Guild Wars 2

Guild Wars 2 عنوان رایگان در سبک MMORPG

همه شما با شاهکار دنیای بازی های MMO یعنی World of Warcraft آشنایی دارید و بدون شک هیچ بازی آنلاینی در این سبک توانایی رقابت با این عنوان را ندارد، اما متاسفانه برای تجربه این بازی در سرورهای رسمی بلیزارد، نیازمند اشتراک ماهیانه هستید که برای ما ایرانی ها بسیار گران در می آید (البته سرورهای غیر رسمی خارجی و ایرانی وجود دارد). Guild Wars 2 جایگزین بسیار خوبی است، چرا که در Guild Wars 2 اکثر ویژگی های World of Warcraft وجود دارد و حتی در این بازی بخش داستانی هم وجود دارد که داستان شخصیت ها را دنبال می کند.
بدون شک بازی Guild Wars 2 علاوه بر اینکه جایگزین خوبی برای بازی WOW است، جزو برترین بازی های Free کامپیوتر نیز محسوب می شود و شما می توانید این بازی را از وبسایت رسمی خود این بازی، دانلود نمایید.

 Gwent: The Witcher Card Game

بازی رایگان Gwent | کارت بازی در دنیای ویچر!

بازی رایگان Gwent نام بازی آنلاین (با ویژگی اجرای آفلاین) در سبک کارت بازی است. چیزی که این بازی را نسبت به سایر کارت بازی ها متمایز می کند، مکان ها و کارت های بازی است که با بازی The Witcher 3 هیچ فرقی ندارد. جالب است بدانید سازنده این بازی خود سی دی پراجکت – CD PROJECT (سازنده سری بازی ویچر) است.، همچنین بازی هر چند وقت یک بار بسته های الحاقی (DLC) را منتشر می کند که شما را به مکان های مختلف دنیای ویچر می برد.
بازی از ویژگی کراس پلتفرم (قابلیت رقابت با پلتفرم های دیگر) نیز پشتیبانی می کند.
بازی کارتی Gwent، استحقاق حضور در لیست معرفی بهترین بازی های رایگان PC را به خوبی دارد.

 Hearthstone: Heroes of Warcraft

بازی کارتی Hearthstone را با قهرمانان بازی World of Warcraft تجربه کنید.

تنها بازی رایگان شرکت بلیزارد (Blizzard)، خالق بازی World of Warcraft همین بازی کارتی Hearthstone است که از زمان عرضه تا همین امروز توانسته بازیکنان بسیار زیادی را جذب کند و بدون شک اعتبار و محبوبیت بازی World of Warcraft تاثیر بسیار زیادی روی این بازی گذاشته است. دو بازی Hearthstone و Gwent: The Witcher Card Game دو رقیب بسیار جدی برای همدیگر، در سبک بازی های کارتی هستند که هر دو تحت تاثیر دو بازی The Witcher و World of Warcraft به این جایگاه رسیده اند.
بدون شک بازی Hearthstone لایق حضور در لیست معرفی بهترین بازی های رایگان PC است.

 Inside

Inside بازی دو بعدی، با داستانی غمزده و دارک است که بدون شک جزو برترین بازی های Free کامپیوتر محسوب می شود.

بازی های کمی در سبک دو بعدی وجود دارند که بتوانند تمامی گیمرهای جهان و منتقدان را به تحسین براندازند و تعداد آنها شاید به صد هم نرسد (بازی های تحسین شده ای مثل لیمبو – Limbo که جالب است بدانید استودیو سازنده بازی لیمبو، یعنی استودیو پلی دد سازنده بازی Inside هم است). شما در این بازی وظیفه کنترل یک پسرک جوان را برعهده دارید و در طول بازی با خطرات و معماهایی روبرو می شوید و وظیفه دارید از پس آن ها بر بیاید.

بازی ویژگی های و المان های بسیار زیادی دارد که همه اینها در کنار یک داستان خارق العاده (اما تاریک و غمگین)، باعث شده است تا Inside تبدیل به یک شاهکار ابدی در صنعت بازی های ویدیویی شود. بازی Inside یکی از برترین بازی های Free کامپیوتر از نظر گیمرها و منتقدان نیز هست. لازم به ذکر است این بازی مدتی قبل رایگان شده است و تا چند وقت دیگر رایگان خواهد ماند و اگر شما در مدت زمانی که این بازی رایگان است، اگر بازی را به لیست دانلود خود اضافه نمایید، بازی برای همیشه برای شما رایگان خواهد ماند.

 League of Legends

League of Legends جدی ترین رقیب بازی Dota 2

قبل از اینکه توضیحاتی را راجع به بازی League of Legends دهم، باید بگویم که این بازی مدتی قبل برای ایرانی ها تحریم شد، اما ما در سایت پلی مگ ز را قرار دادیم (با نرم افزار تک لول – Taklol) که دیگر نیاز به نگرانی بابت تحریم بودن این بازی نیست.
حقیقتا مقایسه بازی League of Legends با بازی Dota 2 کمی دشوار است و هر کدام طرفداران مختص به خود را در سرتاسر جهان دارد، اما خیلی ها معتقدند League of Legends سخت تر و بهتر است و بر عکس. به هرحال این دو بازی تفاوت های بسیار زیادی دارند که همین تفاوت ها باعث انتخاب شما می شود. به هرحال هر دو بازی (League of Legends و Dota 2) در سبک MOBA هستند و باز هم تاکید می کنم اینکه به کدام علاقمند شوید، به شما بستگی دارد.

League of Legends جدی ترین رقیب دوتا 2، بدون هیچ معطلی استحقاق حضور در لیست معرفی
بهترین بازی های رایگان PC را دارد.

 The Lord of the Rings Online

تجربه بازی ارباب حلقه ها (The Lord of The Rings) به صورت آنلاین و رایگان | معرفی برترین بازی های Free کامپیوتر

بازی The Lord of The Rings Online (ارباب حلقه ها آنلاین) برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد و به رسم تمام بازی های این سبک، المان های بازی شباهت بسیار زیادی به بازی World of Warcraft دارد. البته به هیچ عنوان نمی توانیم به آن برچسب کپی کار بچسبانیم، چرا که بازی المان های مختص به خود را دارد و حین تجربه بازی، شما از دنیای بازی که بسیار عالی طراحی شده است، لذت می برید. در اول این بازی شما شخصیت خود را می سازید و شما می توانید کلاس قهرمان خود و نژاد آن را مشخص کنید. بازی The Lord of The Rings Online هیچ چیز از یک بازی MMORPG فوق العاده کم ندارد و بخش های متنوعی در بازی وجود دارد، از PVP گرفته تا PVE.

 Path of Exile

Path of Exile عنوانی دیگر در سبک MMO

بازی Path of Exile به تازگی وارد ششمین سالگرد تاریخ انتشار خود شده است. این بازی MMO الهام گیری بسیار زیادی از عنوان های Diablo، World of Warcraft داشته است و این را می توانید از هیروها و سبک گیم پلی بازی متوجه شوید. البته این باعث نشده است که ما با یک بازی کاملا کپی از Diablo یا World of Warcraft روبرو باشیم، چرا که سازندگان به خوبی توانسته اند المان های جدید و متفاوتی را به بازی خود اضافه کنند و همین امر باعث شده است تا این بازی طرفداران و بازیکنان زیادی داشته باشد. لازم به ذکر است روز به روز تعداد پلیرهای این بازی درحال افزایش است. Path of Exile به عنوان یک بازی رایگان، ارزش تجربه کردن را دارد.

دکمه بازگشت به بالا