ایران کسب و کارورزشی

بهترین مدل کلاه دوچرخه سواری در بازار ایران

دوچرخه به سرعت در حال گسترش است. در حالی که پیدا کردن دوچرخه های تولیدی هنوز سخت است، کلاه ایمنی دوچرخه در هر شکل و اندازه ای به راحتی پیدا می شود. اما در دسترس بودن به این معنی نیست که انتخاب کلاه مناسب آسان است. به خصوص وقتی صدها مدل وجود دارد.

برای مشاهده و خرید کلاه دوچرخه سواری کافیه به فروشگاه اینترنتی دوچرخستان مراجعه کنید.

برای یافتن بهترین کلاه ایمنی دوچرخه، با کارشناسان مختلفی از جمله فروشندگان دوچرخه، وبلاگ نویسان دوچرخه و دوچرخه سواران برای توصیه های آنها مشورت کردیم.

دوچرخه سواری راهی سرگرم کننده، ارزان و سالم برای رفت و آمد است، اما بدون خطر نیست. اگرچه استفاده از کلاه ایمنی هنگام دوچرخه سواری در ایران طبق قانون الزامی نیست، اما قانون راهداری توصیه می کند که همه افراد از کلاه ایمنی برای کاهش صدمات استفاده کنند. بنابراین، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم کلاه ایمنی راحت، شیک و با ارزش را پیدا کنید!

خرید کلاه دوچرخه سواری کوهستان | راهنمای خرید کلاه دوچرخه سواری

کلاه ایمنی دوچرخه چگونه باید باشد؟

وقت آن است که جزئیات را بررسی کنید و به معیارهای اصلی برای انتخاب کلاه ایمنی مناسب دوچرخه برای خود و دوچرخه خود نگاه کنید.

بیایید نگاهی به نحوه اندازه گیری کلاه ایمنی، انواع مختلف کلاه ایمنی دوچرخه و نوع مناسبی که باید به آن توجه کنید، بیاندازیم.

اندازه کلاه ایمنی دوچرخه

تنها چیزی که نیاز دارید یک نوار اندازه گیری است (نوعی که معمولا برای خیاطی استفاده می کنید).

متأسفانه کلاه ایمنی دوچرخه یک سایز نیست و هیچ اندازه استانداردی برای کلاه ایمنی وجود ندارد.

در عوض، آنها با دور سر اندازه گیری می شوند که می توانید از آن برای به دست آوردن اندازه مناسب برای خود استفاده کنید.

کلاه ایمنی دوچرخه سواری و لزوم استفاده از آن:

کلاه ایمنی دوچرخه یکی از لوازم ضروری برای کسانی است که دوچرخه دارند و به طور مرتب دوچرخه سواری می کنند.

این وسیله پرکاربرد برای ایمنی دوچرخه سواران و محافظت از آنها در برابر باد، باران و نور خورشید استفاده می شود. با این حال، بسیاری از دوچرخه سواران از پوشیدن کلاه ایمنی در حین دوچرخه سواری خودداری می کنند، درست مانند رانندگی با ماشین بدون کمربند ایمنی.

دلیل تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه چیست؟

قبل از استفاده از هر وسیله ای باید ایمنی آن را رعایت کرد. تجهیزات ایمنی برای دوچرخه سواران شامل لباس دوچرخه سواری، ساق، کفش و کلاه ایمنی است. فردی که قصد دوچرخه سواری دارد باید این وسایل را به همراه داشته باشد.

کلاه ایمنی برای دوچرخه سواران حرفه ای ساخته شده است. یا در جاده‌ای شلوغ برای دوچرخه‌سواری طولانی می‌روید. به طور کلی برای سواری در مناطق کم خطر باید از کلاه ایمنی روباز استفاده کنید.

اگر هوا بارانی است، دوچرخه سواران می توانند برای جلوگیری از خیس شدن از آن استفاده کنند. یا اگر خورشید مستقیماً به صورت شما می تابد، می توانید از این نوع چتر برای جلوگیری از ورود نور به چشمان خود استفاده کنید. وقتی هوا گرم است، با پوشیدن کلاه، فقط از برخورد گرمای مستقیم به سرتان جلوگیری می کنید.

آنچه که کلاه دوچرخه سواری مناسب می تواند برای شما انجام دهد

از آسیب سر جلوگیری می شود

صدمات سر یکی از دلایل اصلی ناتوانی طولانی مدت و مرگ در تصادفات دوچرخه است. حدود 22 تا 47 درصد دوچرخه سواران از صدمات سر رنج می برند و این نوع آسیب با 60 درصد مرگ و میر ناشی از دوچرخه همراه است.

مطالعه ای که در سال 2012 منتشر شد، صدها مرگ دوچرخه سوار را بین سال های 2006 تا 2009 بررسی کرد. محققان به این نتیجه رسیدند که عدم استفاده از کلاه ایمنی به طور قابل توجهی خطر آسیب به سر را افزایش می دهد. یک بررسی متا از شش مطالعه منتشر شده در سال 2008 نشان داد که در مواردی که قوانین کلاه ایمنی اجرا می‌شد، آسیب‌های سر کاهش قابل‌توجهی داشت.

عمل لباس پوشیدن مثالی را ارائه می دهد

بزرگسالانی که هنگام دوچرخه سواری از کلاه ایمنی استفاده می کنند، به ویژه والدین، الگوی خوبی برای فرزندان خود هستند. مطالعه ای در سال 2010 گزارش داد که بین سال های 2003 تا 2001، کمتر از نیمی از کودکان 5 تا 14 ساله هنگام سواری از کلاه ایمنی استفاده می کردند. این گروه سنی بیشترین خطر آسیب را هنگام دوچرخه سواری دارند. کودکان بزرگتر ممکن است تمایلی به استفاده از کلاه ایمنی نداشته باشند زیرا احساس راحتی نمی کنند یا ظاهری ندارند. اگر خودتان از کلاه ایمنی دوچرخه استفاده نکنید، درک اهمیت استفاده از کلاه ایمنی برای شما سخت است.

کلاه ایمنی مناسب دوچرخه باعث افزایش دید می شود

دوچرخه سواری در ترافیک خطرات زیادی دارد. تصادفات اغلب به دلیل ندیدن دوچرخه توسط رانندگان اتفاق می افتد. استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه با نوارهای بازتابنده شما را بیشتر در معرض دید رانندگان قرار می دهد. این امر به ویژه در صبح یا قبل از عصر بسیار مهم است. کلاه ایمنی رنگی به رانندگان این امکان را می دهد که در طول روز شما را بهتر ببینند.

کلاه ایمنی دوچرخه از شما در برابر آب و هوا محافظت می کند.

مطمئناً نمی خواهید سوار باران شوید، اما آب و هوا در بهترین زمان ممکن است کمی غیرقابل پیش بینی باشد. این امر به ویژه در هنگام سفرهای طولانی صادق است. کلاه ایمنی از شما در برابر خطرات آب و هوایی مانند آفتاب داغ، باران و تگرگ محافظت می کند. برخی از شرکت ها برای زمستان نیز کلاه ایمنی ارائه می دهند. اگر در دماهای سرد سوار می شوید، این موارد به گرم نگه داشتن شما کمک می کند.

استفاده از کلاه ایمنی مناسب دوچرخه می تواند سلامت شما را بهبود بخشد.

از زمانی که در سال 1990 در استرالیا اجباری شد، تعداد افرادی که از کلاه ایمنی دوچرخه استفاده می کنند به طور چشمگیری افزایش یافته است. این امر باعث کاهش تعداد صدمات به سر در حوادث می شود. اکنون که آنها احساس امنیت می کنند، افراد بیشتری تشویق می شوند که دوچرخه سواری کنند.

دوچرخه سواری منظم یکی از موثرترین راه ها برای کاهش خطرات مرتبط با سبک زندگی کم تحرک است. این یک فعالیت هوازی در نظر گرفته می شود. یعنی ریه ها، قلب و رگ های خونی شما از این ورزش سود می برند. عمیق‌تر نفس می‌کشید و عرق می‌کنید. تناسب اندام کلی شما را بهبود می بخشد.

از آسیب سر جلوگیری می شود

صدمات سر علت اصلی ناتوانی طولانی مدت و مرگ در تصادفات دوچرخه سواری است. حدود 22 تا 47 درصد از دوچرخه سواران دچار آسیب سر می شوند و این نوع آسیب با 60 درصد مرگ و میر ناشی از دوچرخه سواری همراه است.

مطالعه ای که در سال 2012 منتشر شد، مرگ صدها دوچرخه سوار را بین سال های 2006 تا 2009 بررسی کرد. محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده نکردن از کلاه ایمنی خطر آسیب به سر را افزایش می دهد. یک بررسی متا از شش مطالعه منتشر شده در سال 2008 نشان داد که در هنگام اجرای قوانین کلاه ایمنی، آسیب های سر کاهش قابل توجهی داشته است.

به عنوان مثال رفتار پوشیده شده است

بزرگسالانی که هنگام دوچرخه سواری از کلاه ایمنی استفاده می کنند، به ویژه والدین، الگوی خوبی برای فرزندان خود هستند. یک مطالعه در سال 2010 گزارش داد که در سال 2003-2001، کمتر از نیمی از کودکان 5 تا 14 ساله هنگام سواری از کلاه ایمنی استفاده می کردند. خطر تصادف دوچرخه در این گروه سنی بالاست. کودکان بزرگتر ممکن است تمایلی به استفاده از کلاه ایمنی نداشته باشند، زیرا احساس راحتی نمی کنند یا ظاهر خونسردی ندارند. اگر خودتان از کلاه ایمنی دوچرخه استفاده نکنید، درک اهمیت پوشیدن کلاه ایمنی برای آنها دشوار می شود.

کلاه دوچرخه مناسب دید را بهبود می بخشد

دوچرخه سواری در جاده های پر ترافیک خطرات زیادی دارد. تصادفات معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که رانندگان دوچرخه سواران را نمی بینند. کلاه ایمنی دوچرخه با نوارهای بازتابنده به دید بهتر رانندگان کمک می کند. این امر به ویژه قبل از سحر یا اوایل عصر اهمیت دارد. استفاده از کلاه ایمنی رنگی باعث می شود رانندگان در طول روز بهتر ببینند.

کلاه ایمنی دوچرخه از شما در برابر آب و هوا محافظت می کند

شما نمی خواهید در باران شدید سوار شوید، اما آب و هوا گاهی اوقات می تواند کمی غیرقابل پیش بینی باشد. این امر به ویژه در هنگام سفرهای طولانی صادق است. کلاه از شما در برابر آفتاب شدید محافظت می کند. از اثرات آب و هوایی مانند باران و تگرگ محافظت می کند. برخی از شرکت ها کلاه ایمنی برای زمستان ارائه می دهند. اگر در دمای سرد سوار می شوید، این چیزها شما را گرم نگه می دارند.

کلاه ایمنی مناسب دوچرخه به بهبود سلامت شما کمک می کند

از زمانی که در سال 1990 در استرالیا اجباری شد، تعداد افرادی که از کلاه ایمنی دوچرخه استفاده می کنند، به طور چشمگیری افزایش یافته است. این امر باعث کاهش صدمات به سر ناشی از تصادفات می شود. اکنون که احساس امنیت می کنند، افراد بیشتری تشویق به دوچرخه سواری می شوند.

دوچرخه سواری منظم یکی از موثرترین راه ها برای کاهش خطرات مرتبط با سبک زندگی کم تحرک است. این فعالیت هوازی محسوب می شود. این بدان معناست که این ورزش برای ریه ها، قلب و عروق خونی مفید است. عمیق‌تر نفس می‌کشید و عرق می‌کنید. این باعث بهبود تناسب اندام کلی شما می شود.

دکمه بازگشت به بالا