اقتصادی

آمریکا با یک بحران دولبه اقتصادی مواجه است

یک متخصص در انستیتوی تحقیقات اقتصادی آمریکا از شیوه چاپ بیش از حد انتقاد کرد.

ماه گذشته علی رغم افزایش تعداد افرادی که از بیماری قلبی رنج می برند ، بیکاری در ایالات متحده به شدت کاهش یافت ، اما هنوز با مشکلی که وجود دارد فاصله دارد.

طبق آمار وزارت کار ایالات متحده ، تعداد بیکاران در بزرگترین اقتصاد جهان تا پایان ماه اکتبر کاهش یافت و به 6.9 درصد رسید. نرخ بیکاری که یک سوم کمتر از ماه قبل است ، کمترین میزان پنج ماه در کشور است. در این مدت نرخ بیکاری نسبت به ماه قبل به 11 میلیون و 100000 کاهش یافته است که نسبت به ماه قبل 1 میلیون و 200000 کاهش داشته است.

اکنون تعداد زیادی از کارگران در ایالات متحده بخشی از درآمد خود را از دست داده اند یا به دلیل از دست دادن هوا و حقوق کمتر کارفرمایان ، اما تعداد متقاضیان کار در هفته های اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

جفری تاکر ، اقتصاددان موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا می گوید: “شنیدن خبر خوب به زودی تقریباً غیرممکن است.” با توجه به اتفاقات ویژه ای که امسال تجربه کرده ایم و این که فدرال رزرو در مرحله چاپ پول است ، این امکان وجود دارد که تا پایان امسال اکنون پشیمان شویم و به خود بگوییم چرا با دستان ماست و بدون دلیل. بدیهی است که ما بزرگترین اقتصاد جهان را نابود کرده ایم.

تاکر با بیان اینکه یک رکود اقتصادی دیگر در ایالات متحده است ، گفت: “متاسفم که این را گفتم ، اما احتمالاً در سه ماهه اول یا دوم سال آینده شاهد بحران مالی خواهیم بود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا