اتفاقات

اعلام ۳ بزرگراه پر تصادف پایتخت/بیشترین تصادفات فوتی در کدام مناطق است؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور گفت: روزانه 1700 تصادف در تهران به پلیس گزارش می شود و در این تصادفات بین 65 تا 70 نفر مجروح می شوند. هر دو روز سه نفر در این حوادث جان خود را از دست می دهند.

به گزارش اخبار ایران من، سرهنگ احسان مومنی با اعلام آمار و تعداد تصادفات از ابتدای سال 1401 تاکنون گفت: حدود 1700 تصادف توسط شهروندان به پلیس فوریت های 110 اعلام می شود و دوستانم در محل حادثه حضور دارند و به بررسی تصادفات می پردازند.

وی افزود: از 1700 گزارش تصادف، در 200 مورد، تصویر خسارت ترسیم شده است که حدود 60 مورد منجر به تصویر مصدومیت می شود.

مومنی افزود: روزانه بین 65 تا 70 نفر در تصادفات رانندگی در خیابان های تهران مجروح می شوند و متاسفانه هر دو روز یک بار سه شهروند بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در خیابان های تهران جان خود را از دست می دهند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: امسال 44 درصد فوتی ها عابرین پیاده هستند و نیمی از تصادفات رانندگی در بزرگراه ها به دلیل عبور و مرور آنها و عبور غیرمجاز از بزرگراه است. این افراد به جای عبور از پل های عابر پیاده از بزرگراه عبور می کنند و جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: حدود 43 درصد از رانندگان فوت شده راکبان موتورسیکلت هستند که نیمی از تصادفات آنها ناشی از شدت تصادف و عدم استفاده از کلاه ایمنی است و این افراد در صحنه تصادف فوت کردند.

مومنی افزود: رانندگان و سرنشینان خودروها حدود 13 درصد از تصادفات فوتی را به خود اختصاص می دهند که معمولاً در بزرگراه ها رخ می دهد و نتیجه آن سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز است.

وی بیان کرد: منطقه 5 با 12 درصد کل تصادفات، اصلی ترین منطقه فوتی های تصادفات جاده ای در سال جاری است و منطقه 15 و منطقه 18 در رتبه های بعدی قرار دارند و از بین 22 منطقه شهری، این سه منطقه یک سوم کشته های تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند. فقط به آنها داده می شود.

مومنی افزود: لشکرهای 5، 7 و 12 بیشترین افزایش فوتی را در سال جاری داشته اند. این یک یادآوری بزرگ است و نشان می دهد که مسئولان شهری باید به تغییرات هندسی، آگاهی و درایت معابر به ویژه نصب دوربین های کنترل سرعت، تخلفات قانونی و چراغ قرمز توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ماه های آینده با افزایش اکیپ ها و برخورد با تخلفات در تلاش است تا تصادفات را در این مناطق کاهش دهد.

وی گفت: سرعت غیرمجاز و عبور و مرور یکی از عوامل تصادفات جاده ای است. اگر رانندگان در هر جاده محدودیت سرعت را رعایت کنند، حتی اگر تصادفی رخ دهد، خطر بسیار کاهش می یابد، تصادف مخرب تر و احتمال آسیب دیدگی و مرگ کاهش می یابد.

46 درصد تصادفات در تهران در تاریکی رخ می دهد

مومنی همچنین گفت: بیش از نیمی از تصادفات مرگ و میر در شهر تهران در جاده ها اتفاق می افتد. اتوبان آزادگان عامل بسیاری از تصادفات است و 10 درصد از کل افرادی که در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند در بزرگراه آزادگان هستند. بعد از آن بزرگراه شهید همت و جاده امام علی در رتبه سوم قرار دارد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: دلایل و دلایلی باعث شده است که محور آزادگان قسمت زیادی از متوفیان را به خود اختصاص دهد. این بزرگراه 35 کیلومتر طول دارد و بزرگترین بزرگراه تهران است. بزرگراه آزادگان دارای جاده های پرپیچ و خم و سه خطه در هر جهت است. این جاده خودش یک بزرگراه جداگانه است.

وی گفت: با توجه به اینکه بزرگراه آزادگان جاده بادخیز شهر تهران است و خودروها و وسایل نقلیه سنگین در آن تردد می کنند و در حاشیه شهر تهران است فکر جدی نمی شد.

مومنی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در دو سال گذشته کار مهمی انجام داده و بزرگراه آزادگان را به عنوان یک محدوده ترافیکی دیده است. ارتش در منطقه تقویت شده است و پلیس برای کنترل جاده های اصلی دنبال می کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: نظر پلیس این است که مسئولان راهداری آزادگان هوشمند بوده و با نصب دوربین های کنترل سرعت در مسیرهای تندرو و کندرو به کنترل تخلفات سرعت کمک کنند. وقتی مردم در جاده هستند، عجله دارند و می خواهند هر چه سریعتر به مقصد برسند. بنابراین به محض پیاده شدن از خودرو، سرعت خودرو را افزایش می دهند تا به مقصد برسند. این سرعت و سرعت باعث بروز حوادثی مانند واژگونی خودرو می شود.

مومنی در یک برنامه تلویزیونی گفت: 46 درصد تصادفات در تهران در شب و تاریکی رخ می دهد. درست است که جاده ها در شب خلوت ترند، اما رانندگی در شب شرایط خاصی را می طلبد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا