اقتصادی

وزیر نیرو از تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان دیدن کرد

اخبار ایران من/خوزستان علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز (پنجشنبه، ۲۱ دی ماه) از تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان دیدن کرد.

تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان با ظرفیت ۷۵ هزار مترمکعب در روز (مدول اول) با درصد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آخرین مراحل اجرایی است و با بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک، شاهد ارتقای چشمگیری در زمینه جمع‌آوری، تصفیه و دفع فاضلاب شهری در آبادان خواهیم بود.

عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان از محل فاینانس بین‌المللی (EPCF) از سال ۱۳۹۲ آغاز شده بود که در چند مقطع عملیات احداث آن متوقف شد و به همت دولت سیزدهم، عملیات اجرایی آن شتاب گرفت و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

بهره‌برداری اصولی از شبکه‌های فاضلاب، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و حفظ محیط زیست با حذف ورود فاضلاب خام به رودخانه‌های بهمنشیر و اروند، برگشت آب به چرخه طبیعت، استفاده بهینه از پساب‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی و آبیاری مزارع و ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم از مزیت‌های احداث تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان است.

این بازدید برای پیگیری روند اجرایی طرح و تامین اعتبار ادامه پروژه انجام شد و وزیر نیرو از نزدیک در جریان موانع، پیشرفت و اعتبارهای مورد نیاز برای تکمیل آن قرار گرفت.

محرابیان امروز از طریق فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان به استان خوزستان وارد شد و قرار است آخرین روند اجرایی طرح‌های آب و فاضلاب استان را بررسی کند.

او برای افتتاح چند پروژه آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های شهرهای آبادان، خرمشهر، ایذه، دزفول و دارخوین به خوزستان سفر کرده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا