علمی

پیش‌بینی تحلیلگران: ارزش آیفون SE 4 به‌سرعت افت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من، بررسی وضعیت بازار خریدوفروش گوشی‌های دست‌دوم نشان می‌دهد که احتمالاً iPhone SE 4 اپل نخواهد توانست به‌اندازه‌ی مدل‌های پریمیوم گوشی آیفون ارزش خود را حفظ کند.

براساس گزارش زومیت، مؤسسه‌ی تحقیقاتی سل‌سل در گزارشی با عنوان «آیا آیفون اس‌ای ۴ ارزش صبرکردن دارد؟» می‌نویسد گوشی‌های سری آیفون اس‌ای اپل همواره با سرعت بیشتری از گوشی‌های گران‌تر این شرکت دچار افت ارزش شده‌اند. برای نمونه، ارزش آیفون SE 3 که در سال ۲۰۲۲ از راه رسید، تنها یک ماه پس از عرضه ۴۲٫۶ درصد افت کرد.

نرخ استهلاک گوشی‌های پریمیوم اپل بسیار کمتر از آیفون SE است. آیفون ۱۳ یک ماه پس از عرضه به بازار صرفاً با افت ۱۸٫۷ درصدی ارزش مواجه شد. ارزش این گوشی پس از ۳ ماه به حالت پایدار رسید؛ درحالی‌که افت ارزش آیفون SE 3 همچنان ادامه پیدا کرد.

گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ اپل درزمینه‌ی حفظ ارزش، عملکرد بسیار بهتر از آیفون SE نسل سوم نشان دادند تا شکاف بین ارزان‌ترین گوشی آیفون با مدل‌های پریمیوم بیشتر از قبل شود.

پیش‌بینی تحلیلگران: ارزش آیفون SE 4 به‌سرعت افت خواهد کرد

مؤسسه‌ی سل‌سل می‌گوید که با علم به شرایط بازار، به‌احتمال زیاد آیفون SE 4 هم سریعاً با افت ارزش مواجه خواهد شد؛ آن‌هم درحالی‌که شایعه‌ها می‌گویند نسل چهارم آیفون SE میزبان تغییراتی گسترده می‌شود.

الگوی افت ارزش ممکن است مردم را از خرید گوشی جدید سری آیفون SE منصرف کند؛ چون عده‌ای از کاربران همیشه هنگام خرید گوشی به این فکر می‌کنند که شاید در آینده دستگاه را بفروشند تا متحمل هزینه‌ی کمتری برای تهیه‌ی گوشی جدید شوند.

افت چشمگیر ارزش آیفون SE را می‌توان به عوامل مختلفی ارتباط داد؛ ازجمله اینکه آیفون SE همواره به‌عنوان آیفون اقتصادی جلوه داده شده است. همچنین، پیشرفت‌های تکنولوژیک باعث می‌شوند دستگاه‌هایی مثل آیفون SE که از فناوری‌های نسبتاً قدیمی استفاده می‌کنند، خیلی سریع‌تر از بازار خارج شوند. درکنار این عوامل، نباید موضوعی مهم را از یاد برد: آمار نشان می‌دهد که بسیاری از افراد در سراسر دنیا به خرید گوشی‌های رده‌بالا علاقه‌ی زیادی دارند.

شایعه‌ها می‌گویند آیفون SE 4 نمایشگر ۶٫۱ اینچ اولد، فیس آی‌دی، درگاه USB-C و دکمه‌ی اکشن خواهد داشت و با طراحی قدیمی خداحافظی خواهد کرد. نسل جدید آیفون SE احتمالاً در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد.

227227

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا