اتفاقات

کلاهبرداری ۵ میلیاردی با کپی کارت‌ بانکی در پمپ‌بنزین و بساط دستفروشی/ بازداشت ۴ کلاهبردار

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام باند ۴ نفره کلاهبرداری اسکیمر در پایتخت خبر داد و گفت: کلاهبرداران از این طریق ۵ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با اخبار ایران من، درباره دستگیری اعضای باند کلاهبرداری به روش اسکیمر گفت: در ایام نزدیک به عید نوروز با افزایش خریدهای نوروزی کلاهبرداری‌های اسکمیر یا کپی کردن کارت بانکی نیز افزایش پیدا می‌کند. در این روش کلاهبرداری،  افراد سودجو به صورت‌های مختلف اقدام به به دست آوردن کارت‌های بانکی و پرسیدن رمز کرده، سپس با کپی کردن کارت یا عکس گرفتن از آن می‌توانند با داشتن رمز کارت، اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد کنند.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: با اقدامات شبانه روزی همکاران ما، چهار نفر که با تشکیل یک باند اقدام به کلاهبرداری به روش اسکیمر کرده بودند، دستگیر شدند. محدوده فعالیت این گروه در بازار تهران بود و در نواحی مختلف و شلوغی که دست فروشان فعالیت داشتند، حضور داشتند. همچنین در یک پمپ بنزین نیز اقدام به کلاهبرداری کرده بودند.

معظمی گودرزی گفت: در این محل‌ها افراد مجبور هستند کارت بانکی خود را به دیگران بدهند یا برای خرید از دست فروشان دست به این کار می‌زنند و این افراد نیز از این وضعیت سوءاستفاده کرده بودند. 

وی افزود: در یکی از موارد، این گروه در یک پمپ بنزین اقدام به کپی کردن کارت های بانکی کرده بودند. روش آنان به این صورت بود که یک نفر کارت بانکی را از صاحب کارت گرفته تا مبلغ بنزین را کارت بکشد و به همین بهانه نیز رمز را از او پرسیده بود. سپس نفر بعدی اقدام به کپی گرفتن از کارت بانکی با روش اسکیمر  کرده و با اطلاعات کارت اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب کرده بودند. این افراد با پرت کردن حواس صاحب کارت، می توانستند به راحتی از کارت کپی یا عکس بگیرند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اضافه کرد: با بررسی انجام شده از تراکنش کلاهبرداران مشخص شد که این افراد با کارت‌های بانکی مردم اقدام به خرید انواع وسایل اعم از پلی استیشن، آجیل، فرش، میوه، طلا و… کرده بودند. خرید ۱۰۰ میلیون تومان آجیل، ۵۰ میلیون تومان پسته ۲۸ میلیون تومان میوه و… از جمله اقدامات این افراد بود.

معظمی گودرزی با بیان اینکه این افراد در مجموع ۵ میلیارد تومان به همین روش از مالباختگان سرقت کرده بودند، گفت: در میان مالباختگان افرادی هستند که از حساب آنان مبالغی نظیر ۱۱۰، ۵۸،۱۰۰،۸۰،۹۰،۱۷۰،۴۳،۵۰ و ۱۱۰ میلیون تومان سرقت شده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه برای اعضای این باند پرونده‌ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله به دادسرا معرفی شدند. گفت: تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

وی همچنین در پایان به مردم هشدار داد که تا حد امکان کارت خود را در اختیار فروشنده قرار ندهند و در صورت اجبار، رمز را خودشان شخصا وارد کنند یا سریعا پس از خرید، رمز کارت خود را تغییر دهند.

انتهای پیام 

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا