اقتصادی

شکستن رکورد تولید در فولاد اکسین با وجود محدودیت مصرف انرژی/ عبور از مرز ۴۰۷ هزار تن در ۶ ماه

اخبار ایران من/خوزستان مدیرعامل شرکت فولا اکسین خوزستان از شکستن رکورد بیشترین میزان تولید در این شرکت و عبور از مرز ۴۰۷ هزار تن علی‌رغم محدودیت مصرف انرژی در ۶ ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

علی‌ محمدی در گفت‌وگو با اخبار ایران من، با تشریح عملکرد ۶ ماهه تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: در شرکت فولاد اکسین خوزستان در ۶ ماهه اول سال ۱۴٠۲، با احتساب ۱۸ روز توقف ناشی از محدودیت برق، رکورد تناژ تولید واقعی اسلب شکسته شد و تولید ۴٠۷ هزار و ۲٠۳ تن به ثبت رسید.

وی با اشاره به رشد ۲٠ درصدی تولید، افزود: میزان تولید در ۶ ماهه اول سال گذشته ۳۳۸ هزار و ۹۸۹ تن بود که امسال بیش‌از ۶۸ هزار تن، تولید افزایش یافت و در این زمینه توانستیم رشد ۲۰ درصدی تولید را محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان این‌که ثبت تولید ۴٠۷ هزار تن، بالاترین میزان تولید شرکت در ۲ سال اخیر است، گفت: علاوه بر این بیشترین میزان تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در این مدت ۱۶۹ هزار و ۵۵٠ تن بوده که در تاریخ شرکت فولاد اکسین بی‌سابقه است.

محمدی با بیان این‌که اولویت مجموعه مدیریت شرکت، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به‌منظور ارتقا و رشد تولید و بهره‌وری است، عنوان کرد: بیش از ۷ هزار و ۸۱۶ تن از تولیدات انجام‌شده در شرکت فولاد اکسین خوزستان مربوط به ورق‌های صادراتی است.

وی ادامه داد: شرکت فولاد اکسین خوزستان نه ‌تنها بنا دارد که در این کارخانه تحول ایجاد کند بلکه به دنبال ایجاد تحول در ساختار اقتصاد کشور به‌ویژه استان خوزستان است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و برنامه‌ریزی صحیح در سایر بخش‌های تولید، رکورد آماده به‌کاری خط تولید در مرداد سال‌جاری شکسته شد و به ۹۷ درصد رسید که بر اساس نمودارها آماده به‌کاری خط تولید در این مدت همواره در بالاترین سطح خود (۹٠درصد) بوده در حالی که در شهریور سال گذشته به ۸۶ درصد نیز رسیده بود.

محمدی ادامه داد: میزان آماده به‌کاری عملیاتی بر اساس اسناد شرکت سازنده (دانیلی) ۷۹ درصد و بر اساس اهداف و استراتژی‌های تعیین‌شده شرکت در سال‌جاری ۸۹.۷ درصد است که متخصصان جوان فولاد اکسین توانستند با کنترل لحظه‌ای عملکرد تجهیزات، میزان آماده به‌کاری عملیاتی را تا ۹۷ درصد افزایش دهند که بالاتر از استانداردهای جهانی است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات قابل‌توجه شرکت در این بازه زمانی، ثبت بهترین رکورد توقفات خط نورد در خردادماه به میزان ۳۴ ساعت و ۲۵ دقیقه بود که در این زمینه توانستیم بالاترین تعداد روز بدون توقف که در تاریخ شرکت فولاد اکسین از زمان تاسیس تاکنون بی‌سابقه بود را نیز در شهریور سال‌جاری ثبت و رکوردشکنی کنیم.

محمدی به استفاده بهینه از محدودیت‌های ناشی از مصرف برق در جهت اورهال کارخانه اشاره کرد و گفت: در راستای سلامت خط تولید و به منظور نهایت بهره‌گیری از ساعات محدودیت مصرف انرژی، ۱۲ هزار و ۳۳۵ نفر ساعت کار در زمینه اورهال واحدها اجرایی و انجام شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا