اقتصادی

آخرین وضعیت تامین آب در بزرگترین انارستان متمرکز کشور

اخبار ایران من/لرستان معاون برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای لرستان گفت: دستگاه قضایی با افرادی که در “سیاب” آب فروشی می‌کنند برخورد می‌کند.

بهروز ابراهیمی در گفت‌وگو با اخبار ایران من در خصوص ساماندهی انارستان سیاب کوهدشت، اظهار کرد: در انارستان سیاب به هیچ زمینی مجوز تامین آب نمی‌دهیم مگر باغاتی که حداقل چندین سال از عمر آنها گذشته باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای به غلط از نبود کاداستر سوءاستفاده کرده و برای یک سری اراضی که سند آنها مشاع بوده، مجوز گرفتند و این باغات را اجاره می‌دهند و پول‌های هنگفتی را از مردم می‌گیرند.

معاون برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای لرستان گفت: این باغات چندین ساله را مورد ساماندهی قرار دادیم و به هر چهار پنج هکتار یک مجوز برداشت آب داده می‌شود تا دیگر حق برداشت آب اجاره داده نشود بلکه این افراد به صورت قانونی آب مصرف کنند و با این اوصاف جلوی سوءاستفاده یک عده از افراد گرفته شده و از این کار ناراحت هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۴۷ باغستان قدیمی در سرچشمه سیاب قرار دارند، افزود: وقتی ۶۰۰ لیتر آب در رودخانه داریم کل آب را مصرف می‌کنند و به قدری مصرف آنها بالاتر از حد مجاز بوده که آنهایی که در پایین‌دست  قرار دارد چاه زدند و آب را با ۱۰ لیتر در ثانیه برداشت می‌کنند و اینقدر مصارفشان غیرمجاز است که مردم را اذیت می‌کنند.

وی گفت: با همکاری اداره برق داریم میزان آب مصرفی اراضی بالادست را مشخص کنیم تا که اندازه‌ای که نیاز دارند مصرف کنند و چنانچه بیش از حد مجاز مصرف کنند جرائم سنگینی برای سوءاستفاده‌کنندگان در نظر گرفته شود.

معاون برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: اگر یک مجوز بیاورند که آب منطقه‌ای لرستان به یک هکتار زمین غیر باغات دائمی موجود مجوز داده است، همه ادعاهای دیگر معترضین را خواهیم پذیرفت.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا