علمی

واکنش وزارت بهداشت به انتشار اخباری درباره خط تولید واکسن روسی در ایران

رئیس اطلاعات در وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو پس از شنیدن خبر خط تولید واکسن اسپوتنیک در ایران ، به آن پاسخ داد.

دکتر. کیانوش جهانپور در گفت وگو با اخبار ایران من بر اساس آنچه رسانه ها توسط سخنگوی ستاد ملی کرونا در کلاب هاوس گزارش کردند “اسپوتنیک خطی به ایران داده است که به درد ما نمی خورد” ، ضمن رد عنوان و خواندن مقاله منتخب در سایر روزنامه ها و مطالب دکتر علیرضا رییسی ، گفت: “متأسفانه ، عنوان انتخاب شده در برخی روزنامه ها با پیام پیام و سخنان پیامبر گرامی در ستاد ملی علیه کرونا مطابقت ندارد. در نتیجه واکسیناسیون ، و همچنین گزارشی در مورد چگونگی تحقق پیش بینی های قبلی تأمین کنندگان واکسن ، از جمله روسیه و واکسن Sputnik آن نیز ارائه شده است.

وی افزود: “واکسن Sputnik V” اولین واکسنی است که علیه Covid 19 در جهان ثبت شده است و در چند هفته اول واکسیناسیون ، به ویژه برای واکسن های کارگری ، واکسن ارسال شده توسط روسیه به راه اندازی واکسن در ایران و یک گاوصندوق کمک می کند. واکسن بهداشتی موثر. و به نحوی بسیاری از آنها که درخواست واکسن می کنند از آنها خواسته می شود. اما در هفته های اخیر به دلیل تأخیر و کمبود واکسن Sputnik در روسیه و شیوع بیماری در این کشور ، تولید و تحویل واکسن طبق پیش بینی ها و اتفاق نظر صورت نگرفته است.

جهانپور افزود: بدیهی است که این مسئله فقط در مورد واکسن “Sputnik V” نیست و تقریباً همه تولیدکنندگان در سراسر دنیا این مشکل را از راه های مختلف و به روش های مختلف تجربه کرده اند و طبیعتاً دکتر رییسی به عنوان معاون وزیر بهداشت و واکسن در وزارت بهداشت ، گزارش پاتسانی شما ، آنچه در ماه های اخیر اتفاق افتاده است و نگرانی های خود را بیان کنید.

وی درباره اظهارات رییسی در مورد خط واکسن اسپوتنیک در ایران افزود: در مورد واکسن اسپوتنیک در ایران ، وی (دکتر علیرضا رییسی) دلیل ایجاد این روش و نیاز به تخصص و اعتبار واکسن را در روسیه ، به طور طبیعی ، این واکسن هنوز به واکسن انسانی وارد نشده است ، بنابراین ، تا زمانی که واکسن منتشر نشود ، به واکسن عمومی در ایران کمک نمی کند. اما متأسفانه انتخاب موضوع به این ترتیب از اولویت بالایی برخوردار نیست و با گزارشی که داده شده و آنچه او گفته موافق نیست. انتظار می رود ویدیوهای دلسوزانه و پرطرفدار در بحران امروز ، همراه با مردم و متخصصان بهداشت ، از هر چیزی که فقط باعث ایجاد سردرگمی ، درگیری یا نگرانی عمومی شود ، به دقت پرهیز کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: دولت روسیه و مردم طی چند ماه گذشته از قدرت خود برای حمایت هرچه بیشتر از سلامت در ایران و با نیت خوب برای مقابله با هوا و شروع واکسیناسیون و ادامه استفاده کرده اند. ثبات آن در ایران و یکی از بارزترین نمونه های همکاری و همکاری در تولید واکسن اسپوتنیک آن در ایران بسیار عالی است و من در حال معرفی واکسن اسپوتنیک در ایران به واکسن بعدی هستم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا