اقتصادی

ابلاغ سند «برنامه ارتقاء فرهنگ کار و تلاش» از سوی شورای فرهنگ عمومی

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ سند «برنامه ارتقاء فرهنگ کار و تلاش» به عنوان نقشه راهی برای تمامی دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ کار خبر داد.

به گزارش اخبار ایران من، محمد چکشیان در نشست مجازی مدیران اجتماعی ادارات کل اجرایی استان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با محوریت بررسی مسائل و برنامه‌های حوزه فرهنگ کار و جهاد تبیین برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسأله فرهنگ کار در وزارت کار گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اصلی جریان‌سازی در حوزه فرهنگ کار در کشور است.

وی با اشاره به ابلاغ سند «برنامه ارتقاء فرهنگ کار و تلاش» از سوی شورای فرهنگ عمومی، گفت: این سند که با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی تدوین و بازنگری شده است؛ به عنوان نقشه راهی برای تمامی دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ کار از سوی یکی از مؤثرترین نهادهای عمومی حوزه فرهنگی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ این سند آغاز راه جدیدی در عرصه ارتقای فرهنگ کار و تلاش در کشور خواهد بود، گفت: از دیگر اقدامات این معاونت در راستای ارتقای فرهنگ کار و سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی ، انعقاد تفاهم‌نامه های همکاری با سایر نهادها و سازمان هاست که در این راستا تفاهمنامه های همکاری با جهاد دانشگاهی و حوزه هنری منعقد شده و ادارات کل می توانند در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی این نهادها بهره‌مند شوند.

 محمد وحدتی مشاور وزیر در امور جهاد تبیین نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه جهاد تبیین در پیشرفت امور افزود: تبیین باعث رفع گره‌های ذهنی در جامعه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر جامعه‌ای دچار  گره ذهنی شد در انجام وظایف دچار اختلال و کاستی خواهد شد، گفت: ماموریت اصلی جهادگران تبیین باز کردن گره‌های ذهنی جامعه است نه اینکه فقط به صحبت کردن پیرامون  موضوع ها در جامعه بپردازند. در این راه باید از روش های خلاقانه برای اثرگذاری بیشتر بهره برد.

مجتبی نورانی دبیر ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار  نیز با اشاره به ضرورت گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگ کار افزود: باید مدیران کل و مدیران اجتماعی در استان ها از فضای رسانه ای استفاده کنند.

براساس گزارش روابط‌عمومی وزارت کار و رفاه اجتماعی، دبیر ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار  با اشاره به اهمیت جایگاه سفیران فرهنگ کار در استان ها گفت: بی شک گروه های مرجع در هر منطقه نقش موثری در ارتقای فرهنگ کار دارند که در حال برنامه ریزی برای بهره مندی از این ظرفیت ها هستیم.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا