اتفاقات

هشدار زرد هواشناسی؛ سامانه بارشی در راه است / برف و باران در برخی استان‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

 سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه را طی روز‌های شنبه تا دوشنبه هفته آینده خبر داد.

طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج است.

بر اساس این هشدار، طی روز شنبه (۱۱ فروردین) نیمه شمالی اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان فارس، طی روز یکشنبه (۱۲ فروردین) چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان، جنوب یزد، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، البرز، گیلان و مازندران، طی روز دوشنبه (۱۳ فروردین) چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان و مازندران تحت تأثیر فعالیت سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

در این شرایط احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

توصیه می‌شود در این شرایط احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی انجام شود.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا