ورزشی

اعلام حکم یک ورزشکار دوپینگی پس از پایان دوره محرومیت!

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ حکم محرومیت دو ورزشکار رشته‌های جودو نابینایان و کشتی را اعلام کرد؛ محرومیت کشتی‌گیر خاطی در حالی اعلام شده که دوره محرومیت او تمام شده است.

اعلام حکم یک ورزشکار دوپینگی پس از پایان دوره محرومیت!
آفتاب‌‌نیوز :

تخلفات از مقررات مبارزه با دوپینگ مربوط به سال ۲۰۲۳ با افزوده شدن دو مورد جدید به تعداد ۲۳ پرونده رسید. دو مورد جدید شامل تست مثبت با ماده ممنوعه پروپرانولول در رشته تیراندازی و دیگری تخلف امتناع از تست و ارائه نمونه در رشته پاورلیفتینگ است که مراحل ابتدایی پرونده انجام شده، پس از دریافت توضیحات ورزشکاران، بررسی مدارک ارائه شده و طی مراحل قانونی آرای مربوطه ابلاغ و اعلام خواهد شد. احکام قطعی مربوط به ۲ پرونده در رشته‌های کشتی و جودوی کم بینایان صادر شده از این رو مدت محرومیت‌های صادر شده در جدول اسامی محرومین روی وب سایت ستاد ملی بروز رسانی شد.

به گزارش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، حکم نهایی ۳ پرونده مربوط به رشته جودوی کم بینایان، پارا-دومیدانی و فوتبال که درخواست تجدید نظر در شورای استیناف را داشتند در شورا مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعلام نظر شورای تجدید نظر اطلاع رسانی خواهد شد.

بر این اساس سعید اسماعیلی از رشته کشتی به مدت چهار ماه (۱۴۰۲/۰۷/۰۱ تا ۱۴۰۲/۱۱/۰۱) از تمامی فعالیت‌های ورزشی، محروم شد. این محرومیت به دلیل مصرف ماده ممنوعه فروزماید برای او در نظر گرفته شد. محرومیت اسماعیلی در حالی امروز اعلام شد که دوره آن به پایان رسیده است.

سید امید جعفری از جودو نابینایان هم به مدت ۸ سال (۱۴۰۲/۰۷/۲۹ تا ۱۴۱۰/۰۷/۲۸) با محرومیت مواجه شده است. تست او به دلیل استفاده از لیگاندرول مثبت شده است.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا