اخبار استانی

کلسیم این میوه ها از شیر هم بیشتر است!

کلسیم این میوه ها بیشتر از شیر است!

افرادی که به هر دلیلی نمی توانند شیر یا شیر بخورند می توانند برای دریافت کلسیم میوه های دیگری را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

به گزارش بارنا؛ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دلایلی نمی توانید از شیر و شیر استفاده کنید، می توانید این محصولات را با منابع گیاهی کلسیم جایگزین کرده و نیاز بدن خود را تامین کنید.

بدن هر روز به کلسیم نیاز دارد
ما به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز داریم. فقط نوجوانان، زنان باردار و زنان یائسه به 1300 میلی گرم کلسیم در طول روز نیاز دارند.

میوه های سرشار از کلسیم
میوه ها، سبزیجات و حبوبات نه تنها حاوی کلسیم هستند، بلکه دارای مواد معدنی، ویتامین ها و مواد شیمیایی گیاهی نیز هستند.

انجیر منبع خوبی از کلسیم است. فرقی نمی کند انجیر تازه بخورید یا انجیر خشک، به هر حال کلسیم بدن شما را تامین می کند. 8 گرم انجیر خشک حاوی 107 میلی گرم کلسیم است.

پرتقال نه تنها منبع خوبی از ویتامین C است، بلکه سرشار از کلسیم است. حدود یک پرتقال حاوی 65 میلی گرم کلسیم است. آب پرتقال تازه کلسیم کمی دارد.

مهم نیست که زردآلو به صورت خشک، پخته، خام یا تازه استفاده شود. به ازای هر 100 گرم زردآلو، حدود 13 میلی گرم کلسیم به اشکال مختلف وجود دارد.





این مقاله به شما کمک کرد؟

بر اساس نتایج 0 رای به نفع 0 به آن رای مخالف دهید

دکمه بازگشت به بالا