اقتصادی

موافقت گروه ۲۰ برای کار روی اصلاحات سازمان تجارت جهانی

دولت هند اعلام کرد اعضای گروه ۲۰ موافقت کرده‌اند تا قبل از نشست وزیران این سازمان در ماه فوریه سال آینده، روی اصلاحات در سازمان تجارت جهانی کار کنند.

به گزارش اخبار ایران من، پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت هند، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گردهمایی وزرای بازرگانی گروه ۲۰ گفت: گروه ۲۰ درباره اصلاحات سازمان تجارت جهانی تبادل نظر کرده است و هر تصمیمی در سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی در فوریه در ابوظبی اتخاذ خواهد شد.

دادگاه تجدیدنظر سازمان تجارت جهانی که در مورد اختلافات تجاری بین‌المللی تصمیم می‌گیرد، بیش از دو سال است که به دلیل مسدود شدن انتصاب قضات مربوط به دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات‌متحده، بیکار بوده است. طبق بیانیه، اصلاحات پیشنهادی شامل داشتن یک سیستم حل و فصل اختلاف با عملکرد خوب و قابل دسترسی برای همه اعضا تا سال ۲۰۲۴ است.

اعضای گروه ۲۰ در نشست راجستان، همچنین بر بهبود عملکرد سازمان تجارت جهانی و تقویت اعتماد به سیستم تجاری چندجانبه توافق کردند.

بر اساس گزارش رویترز، گروه ۲۰ شامل کشورهایی است که بیش از ۷۵ درصد تجارت جهانی را انجام می‌دهند و در حال حاضر تحت ریاست هند فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا