علمی

چگونه خود را به دویدن تشویق کنیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چطور با ایجاد انگیزه برای خودمان ورزش را به یک عادت روزمره تبدیل کنیم و از آن مهم‌تر چطور بتوانیم محدودیت‌های ذهن‌مان را پس بزنیم و روز به روز پیشرفت بیشتری در دویدن داشته باشیم.

متخصصان بر این باور هستند که شرکت در مسابقات مختلف می‌تواند مهمترین عامل انگیزه برای افزایش مسافت دو و سرعت باشد.

به گفته آنها اگرچه در این مسابقات، دوندگان حرفه‌ای شرکت می‌کنند که هدفشان ایستادن بر سکوی قهرمانی است اما انگیزه اغلب قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان در این مسابقات عبور از محدودیت‌هایی است که دارند.

برای همین است که افراد عادی هم می‌توانند در این مسابقات ثبت‌نام کنند و خود را به چالش بکشند. در این میان، مسابقات دوی استقامت از جایگاهی ویژه برخوردار است و شرکت در آن‌ها می‌تواند در انگیزه‌ بخشیدن به دوندگان عادی و آماتور کمک به سزایی باشد.

بر خلاف بسیاری از مسابقات دیگر، در دوی استقامت نه قهرمانی و کسب مقام بلکه تنها عبور از خط پایان هدف و چالشی است که دونده برای خود تعریف می‌کند.

در واقع صرف تمام کردن یک مسابقه، مهمترین انگیزه‌ای است که یک دونده دارد و به این ترتیب است که در مسابقات استقامتی «رقابت» نه با افراد دیگر بلکه با «محدودیت‌ها و ترس‌های خودمان» است.

به همین دلیل است که در اغلب موارد، حس و حال شرکت‌کننده‌ای که به خط پایان می‌رسد کمابیش شبیه کسی است که جزو نفرات برتر قرار گرفته است.

برای این کار دوندگان ابتدا از مسافت‌های کوتاه‌تر شروع می‌کنند. حال باید آرام آرام مسافت و مدت دویدن را افزایش دهید و چالش‌ها انگیزه‌های جدیدی برای ادامه دادن پیدا کنید.

شرکت در مسابقات انگیزه بالایی ایجاد می‌کند و در این مسیر تعیین اهداف کوچک، اتفاقات بزرگ را رقم می‌زند.

به گزارش یورونیوز، می‌توانید با یک مسابقه ساده ۵ یا ۱۰ کیلومتری شروع کنید. در ابتدا به فکر زمان نباشید، همین که به خط پایان برسید یعنی قهرمان هستید. بعد از کسب موفقیت در مرحله نخست به سراغ مسافت‌های ۱۵ و ۲۱ کیلومتر (نیمه ماراتن) بروید.

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا