اقتصادی

افزایش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق خوزستان در روز گذشته

اخبار ایران من/خوزستان مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش یک هزار مگاواتی مصرف برق در استان طی روز گذشته خبر داد.

محمود دشت بزرگ در جمع خبرنگاران، با اشاره به رشد مصرف برق خوزستان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته (دوشنبه ۸ خرداد) مصرف برق در خوزستان حدود یک هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اخبار ایران من، وی افزود: میزان مصرف در روز دوشنبه به ۷ هزار و ۶۹۲ مگاوات رسید که در مقایسه با ۶ هزار و ۷۰۸ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، ۱۴.۷ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مصرف شبکه برق خوزستان در روز یکشنبه نیز به ۷ هزار و ۵۲۸ مگاوات رسید که در مقایسه با ۶ هزار و ۴۸۷ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، هزار و ۴۱ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

دشت بزرگ بیان کرد: با توجه به ثبت دماهای بالای ۴۰ درجه، این افزایش مصرف که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ مقیاس بوده، مربوط به بخش خانگی و استفاده از وسایل سرمایشی است.

وی ادامه داد: خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک بخش خانگی دارد که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند و همین بار سرمایشی، مصرف عمده شبکه برق خوزستان را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف برای حفظ پایداری شبکه برق گفت: اگر هر کدام از مشترکین دمای کولر خود را بر روی نقطه آسایش (۲۴ درجه) تنظیم و هر کولر غیرضروری را که ۳ کیلووات مصرف دارد از مدار خارج کنند، مصرف شبکه برق استان به تعادل می‌رسد و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود.

دشت بزرگ با اشاره به پیش‌بینی وقوع دماهای ۵۰ درجه در خوزستان خاطرنشان کرد: مردم مدیریت مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند تا مشمول دریافت مشوق و پاداش صرفه‌جویی در مصرف شوند و مانند سال‌های قبل یار و یاور تلاشگران صنعت برق در حفظ پایداری شبکه برق باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا