فرهنگی

قدردانی وزیر ارشاد از برگزاری کنسرت در جنوب تهران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران در اولین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر از تلاش وزارت ارشاد برای ساخت سالن‌های جدید اجرای موسیقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اخبار ایران من، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) شامگاه ۲۳ بهمن ماه با حضور در تالار وحدت تهران به تماشای کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی محمد معتمدی در تالار وحدت نشست و پس از آن نیز در جمع خبرنگاران به تعدادی از سوالات آن‌ها پاسخ داد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره‌های تئاتر، فیلم، شعر، هنرهای تجسمی و موسیقی فجر توضیح داد: خوشبختانه پس از برگزاری باشکوه ۲ جشنواره تئاتر فجر و جشنواره فیلم فجر شاهد برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هستیم که توسط عزیزانم در معاونت اموری هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی در فشرده‌ترین زمان ممکن آماده و از امروز پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. برنامه‌هایی که امیدوارم مورد رضایت مخاطبان نیز قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاوت‌های این رویداد در مقایسه با دوره‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد: امسال به ابتکار دوستانم در دبیرخانه جشنواره برنامه‌ریزی به نحوی بوده که کنسرت‌های جشنواره در منطقه جنوب تهران نیز پیش روی مخاطبان قرار گیرد. اقدامی که جا دارد از دبیر جشنواره و همه کسانی که برای اجرای این موضوع زحمت کشیدند قدردانی ویژه‌ای داشته باشم. به هر حال گسترش فضای فیزیکی سالن‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری جزو برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که می‌دانم هم در دفتر موسیقی و هم دیگر مجموعه‌های وزارت ارشاد در حال پیگیری است. این سیاست مهم ماست که شرایط خوبی را برای گسترش فعالیت‌ها در همه جای ایران ایجاد کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: بی‌تردید برای اجرای برنامه‌های موسیقایی و حتی دیگر گونه‌های هنری با مشکلات زیادی رو به رو هستیم اما امیدوارم پس از ساخت پردیس جشنواره‌های فجر و اقدامات دیگری که در حوزه عمرانی خواهیم داشت، بتوانیم در حوزه گسترش فضای عمرانی سالن‌ها اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

رئیس شورای عالی هنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی ایرانی و موسیقی مقامی اظهار کرد: موسیقی مقامی مورد حمایت جدی وزارت ارشاد است اما من از معاونت امور هنری هم خواهش می‌کنم تا در حوزه‌های حمایتی توجه بیشتری به هنرمندان و آثار این بخش کند. اتفاقاً یکی از وظایف اصلی برگزاری جشنواره‌های موسیقی تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی مقامی است که باید بیشتر از قبل باشد. شرایطی که طی ماه‌های اخیر برنامه‌های خوبی هم انجام گرفته و امیدوارم استمرار هم پیدا کند.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا