اقتصادی

نرخ بیکاری به هفت درصد رسیده است

اخبار ایران من/البرز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری کشور که در دهه ۹۰ بین ۱۱ تا ۱۲ درصد بود در ۲ سال گذشته به هفت درصد رسیده است.

به گزارش اخبار ایران من، سید صولت مرتضوی روز جمعه ۱۷ آذرماه در شورای اداری شهرستان طالقان اظهار کرد: در دهه ۹۰ نرخ بیکاری کشور  بین ۱۱ تا ۱۲ درصد که در دولت سیزدهم به هفت درصد رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه براین، در شش ماهه نخست سال جاری رشد اقتصادی کشور به کانال هفت درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی یک دولت برآمده از آرمان‌های انقلاب است، بیان کرد: این دولت بر اصول، اعتقاد و جهان بینی اسلام استوار است و به لطف خدا توانست فعل ما می‌توانیم را به خوبی صرف کند و گام‌های بلندی را بردارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت سیزدهم کارهای بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی انجام داده که یکی از آنها عضویت ایران در مجامع بین المللی از جمله شانگهای و بریکس است که قابل توجه بود.

مرتضوی اظهار کرد: توسعه سیاسی و افزایش صادرات و ساماندهی تجاری از خدمات ارزنده دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر طرح ریلی به بهره برداری رسیده و اقدام‌های زیادی در ایجاد و بهسازی راه روستایی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد که در بخش کشاورزی این دولت توانست میزان تولید گندم از ۵.۴ میلیون تن در سال به نزدیک ۱۱ میلیون تن برساند و در بخش صنعت و معدن گام‌های قابل توجهی انجام شده است.

مرتضوی یادآور شد: در بخش نفت گاز و پتروشیمی به تولید قبل از تحریم می‌رسیم و صادرات ما به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا