اقتصادی

مهلت الصاق یا انتقال گواهی اسقاط واردکنندگان کشنده‌ها تا ۲۲ بهمن تمدید شد

طبق اعلام رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، واردکنندگان کشنده‌ها که در صفحات خود دارای گواهی اسقاط هستند، تنها تا پایان دهه فجر فرصت دارند تا نسبت به الصاق واردات خود یا واگذاری آن‌ها اقدام کنند.

به گزارش اخبار ایران من،  مهران سالاریه، در این رابطه اظهار کرد: با توجه به اینکه به زودی آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ می‌شود، از چندی پیش امکان انتقال گواهی‌های اسقاط واردکنندگان کشنده‌ها به صفحات سایر واردکنندگان فراهم شده است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تصریح کرد: واردکنندگانی که قصد انتقال گواهی‌های اسقاط را دارند بایستی در سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir کاربری ایجاد و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

وی ضمن اشاره به تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو در هیات دولت، گفت: بر این اساس تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری کشنده‌ها افزایش یافته است؛ بنابراین به جهت جلوگیری از متضرر شدن واردکنندگان دارای گواهی اسقاط، در صفحات آن‌ها امکان انتقال گواهی اسقاط‌شان  به سایر واردکنندگان تا ۲۲ بهمن ماه تمدید شده است. در عین حال انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت نیز آمادگی دارد به صورت رایگان نسبت به معرفی خریداران به فروشندگان اقدام کند.

بنا بر اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سالاریه، ضمن اشاره به قانون ساماندهی صنعت خودرو تاکید کرد: ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در صورت عدم وجود اسقاط به اندازه کافی، اجازه پرداخت نقدی را برای واردکنندگانی ایجاد خواهد کرد که در صفحات کاربری آن‌ها انباشت گواهی اسقاط وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا