اقتصادیایران کسب و کار

چگونه با سند ملکی وام بانکی بگیریم

شرایط دریافت وام با سند ملکی در هر بانک متفاوت است، در بعضی از بانکها حتی به سپرده گذاری نیاز ندارد، در حالی که در بانک دیگر این شرط وجود ندارد، نحوه دریافت آن نیز به این شکل است که، شخص باید ابتدا در بانکی که می خواهد از آن وام دریافت کند، افتتاح حساب کند و سند ارائه شده باید 6 دانگ و دارای ارزش و اعتبار باشد.

How to get a bank loan with a real estate document

مدارک لازم برای دریافت وام با سند ملکی

برای دریافت وام با سند ملکی، هنگام ثبت نام، یک سری مدارک جهت احراز منطقه مسکونی و هویت افراد لازم است که به بانک ارائه گردد. مدارک لازم برای دریافت وام با سند ملکی، شامل موارد ذیل می شود: تصویر کلیه صفحات شناسنامه متقاضی، تصویر کارت ملی متقاضی، گواهی اشتغال به کار متقاضی در تاریخ اعطای تسهیلات و تعیین میزان حقوق و تعهد کسر از حقوق در صورت عدم پرداخت، تصویر سند مالکیت یا سرقفلی یا اجاره نامه محل کسب یا کپی برابر اصل اسناد یا مدارک مالکیت متقاضی.

تصاویر سند مالکیت در مواردی که تسهیلات در قبال وثیقه ملکی اعطا می شود، تصویر کامل اسناد مالکیت اموال غیر منقول، کد صنفی ده رقمی، چک ضمانت، چنانچه سن مالک زیر ۱۸ سال (سن قانونی) باشد ولی یا وکیل قانونی از طرف متقاضی، درخواست استفاده از تسهیلات بانک را می نماید و اسناد مربوط را امضا و وجوه مربوط به تسهیلات اعطائی را دریافت می کند.

قرارداد منعقده پرداخت وام، یک نسخه از کلیه اسناد حسابداری و انتظامی و تعهدات از بدو انعقاد قراداد تا مرحله واریز و تسویه آن، ارزیابی هزینه های انجام شده ناشی از وام اعطائی بانک.

در بسیاری از موارد، مشتریان اقساط خود را در زمان موعد پرداخت نمی کنند و این یک مشکل بسیار بزرگ برای بانک هاست به همین دلیل برای گرفتن ضمانت، سخت گیری های زیادی را انجام می دهند تا خیالشان بابت پس گرفتن اصل وام و سود راحت گردد.

دریافت وام با سند ملکی در سال ۱۴۰۱

در دریافت وام با سند ملکی، باید به این نکته توجه کنید که ملک شما باید مسکونی بوده و دارای سند شش دانگ باشد. معمولا بانک به ارزش ۵۰ درصد قیمت کارشناسی ملک به شما وام پرداخت می‌نماید. درصد سود وام با سند ملک و مدت بازپرداخت این وام در بانک‌های مختلف متفاوت است اما معمولا سود وام ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت حداکثر ۵ سال می‌باشد.

شرایط بانک‌ها برای دریافت وام با سند ملکی

بانک‌ها برای پرداخت وام با سند شش دانگ معمولا شرایط مشترکی دارند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • فرد متقاضی وام باید بالایی داشته باشد.
  • فرد متقاضی وام باید چک برگشتی و اقساط معوقه نداشته باشد.
  • سند منزل مسکونی باید شش دانگ بوده و دارای پایان کار باشد.
  • سند منزل نباید در رهن بانک و یا ضمانت باشد.
  • افرادی که حساب فعال داشته و یا کارکرد حساب بالایی دارند در اولویت هستند.
  • سن فرد متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد.

اگر شرایط فوق را دارید شما می‌توانید به راحتی وام با سند ملکی دریافت کنید در ادامه مقاله در مورد وام با سند ملکی بانک سامان، بانک ملت و سایر بانک‌ها بیشتر صحبت می‌نماییم.

شرایط دریافت وام با سند ملکی بانک سامان

اگر به دنبال دریافت وام میلیاردی با سند ملکی هستید بانک سامان انتخاب خوب برای شما است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بانک سامان نیز یکی از بانک‌هایی است که وام با ضمانت سند ملکی پرداخت می‌نماید. جهت دریافت وام سند ملکی بانک سامان، ابتدا توسط بانک اعتبارسنجی شده سپس متناسب با توان پرداخت شما مبلغ وام مشخص می‌شود. حداکثر مبلغ وام سند مسکونی بانک سامان به میزان ۵۰ درصد ارزش ملک مسکونی حداکثر تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان می‌باشد. در جدول زیر اطلاعات این وام را مشاهده می‌نمایید:

مبلغ وام حداکثر ۱.۵ میلیارد تومان
سود وام براساس مصوبه بانک مرکزی (معمولا ۱۸ درصد)
مدت بازپرداخت حداکثر ۵ سال
ضامن سند ملک + چک

مزایای وام با سند ملکی بانک سامان

بر اساس اطلاعاتی که در مورد وام با سند ملکی بانک سامان در منتشر شده است مزایای این وام به شرح زیر می‌باشد:

  • پرداخت فوری وام سند ملکی
  • پرداخت وام به کلیه افراد واجد شرایط امکان پذیر است حتی اگر میانگین حساب نداشته باشند.
  • امکان دریافت وام تعمیر مسکن به صورت همزمان با وام خرید مسکن به میزان ۳۰ درصد ارزش ملک

آیا می‌دانید تابحال از چه بانک‌هایی وام دریافت کرده‌اید؟ می‌خواهید بدانید برای هر وامی چند قسط پرداخت کرده‌اید و چند قسط شما باقی مانده است؟ برای اطلاع از وضعیت وام‌های خود باید در قسمت شماره ملی خود را وارد کنید تا براحتی گزارش کاملی از وام‌های خود را مشاهده نمایید.

شرایط دریافت وام با سند ملکی بانک ملت

بانک ملت نیز جزء بانک‌هایی است که وام با سند ملکی پرداخت می‌نماید. وام با سند ملکی بانک ملت به وام ۳۰۰ میلیونی با سند ملکی نیز معروف است اما در واقع مبلغ این وام ۱۵۰ میلیون تومان می‌باشد! شرایط دریافت وام سند ملکی بانک ملت را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید:

مبلغ وام سه نفر می‌توانند همزمان وام دریافت نمایند هر نفر ۵۰ میلیون تومان
سود وام ۱۸ درصد
مدت بازپرداخت ۳۶ ماه
ضامن سند ملک
شرایط و قوانین وام‌گیرنده چک برگشتی نداشته باشد.
وام گیرنده شغل معتبر داشته باشد.

مزیت وام سند ملکی بانک ملت این است که همزمان سه نفر می‌‌توانند با یک سند ملکی وام دریافت نمایند.

شرایط دریافت وام با سند ملکی بانک مسکن

اگر متقاضی دریافت وام با سند ملکی بانک مسکن هستید باید بدانید تا سال ۱۳۹۹ این وام توسط بانک مسکن پرداخت می‌شده است. مبلغ این وام از ۴۰ ملیون تومان تا ۸۰ میلیون تومان متغیر می‌باشد. شرایط دریافت وام خرید خانه بانک مسکن را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید:

مبلغ وام تهران: ۸۰ میلیون تومان
کلانشرها: ۶۰ میلیون تومان
سایر شهرها: ۴۰ میلیون تومان
سود وام ۸ درصد
مدت بازپرداخت ۵ سال
ضامن سند ملکی

همان‌طور که پیش تر اشاره شد این طرح در حال حاضر اجرا نمی‌شود. جهت اطلاع از سایر طرح‌های وام بانک مسکن مانند اوراق ممتاز، حساب پس انداز مسکن جوانان، حساب صندوق پس انداز مسکن به مراجعه نمایید.

وام جعاله مسکن وامی است که می‌توانید جهت تعمیرات منزل مسکونی خود دریافت نمایید. در وبلاگ ساد۲۴ در مورد بیشتر بخوانید.

شرایط دریافت وام با سند ملکی بانک ملی

بانک ملی نیز وام با سند ملکی پرداخت می‌نماید اما دریافت این وام نیاز به سپرده گذاری در بانک و کسب امتیاز جهت خرید اوراق مسکن و در نتیجه دریافت وام خرید مسکن می‌باشد. بانک ملی برای حساب سپرده اوراق مسکن سه طرح در نظر گرفته است که شما می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از طرح‌ها را انتخاب نمایید. شرایط دریافت وام سند ملکی بانک ملی را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید:

مبلغ وام تهران: ۲۰۰ میلیون تومان
کلانشهرها: ۱۶۰ میلیون تومان
سایر شهرها: ۱۲۰ میلیون تومان
سود وام ۱۷.۵ درصد
مدت بازپرداخت ۱۲ سال
ضامن سند ملکی
شرایط دریافت وام افتتاح حساب سپرده اوراق مسکن

جهت اطلاع از شرایط افتتاح حساب اوراق مسکن و میزان سپرده و سود این حساب می‌توانید به مراجعه نمایید.

شرایط دریافت وام با سند ملکی بانک شهر

وام با سند ملکی بانک شهر جهت حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و رونق کسب و کارهای پزشکی و غیر پزشکی می‌باشد. وام میلیاردی با سند ملکی توسط بانک شهر نیز پرداخت می‌شود و برعکس وام با سند ملکی سایر بانک‌ها شرایط نسبتا ساده‌ای دارد. اطلاعات وام ۲ میلیاردی با سند ملکی بانک شهر را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید:

مبلغ وام حداکثر ۲ میلیارد تومان
سود وام ۱۸ درصد
مدت بازپرداخت حداکثر ۴۸ ماه
ضامن تا سقف ۵۰ میلیون تومان دو نفر ضامن کارمند بیش از این مبلغ سند ملکی
شرایط و قوانین ۱۶ درصد مبلغ وام مسدود می‌شود.

مزایای وام سند ملکی بانک شهر

  • وام ویژه گروه‌های شغلی پزشکی و غیر پزشکی می‌باشد.
  • سقف وام برای پزشکان ۲ میلیارد تومان و برای سایر فعالین اقتصادی ۱ میلیارد تومان می‌باشد.
  • موارد مصرف تسهیلات طرح شهریار برای خرید تجهیزات و مواد مصرفی می باشد.
  • پزشکان و سایر گروه‌های شغلی می‌توانند جهت خرید مطب و یا فضای محل کار از وام سند ملکی بانک شهر استفاده نمایند.
  • صاحبان کسب و کار جهت تعمیر محل کسب خود می‌توانند همزمان با تسهیلات شهریار از وام تعمیرات بانک شهر تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان نیز استفاده نمایند.

شرایط دریافت وام با سند ملکی بانک پارسیان

وام ۱۵۰ میلیون تومانی بانک پارسیان نیز با ضمانت سند ملکی پرداخت می‌شود. متقاضیان می‌توانند جهت تعمیر منزل مسکونی خود از بانک پارسیان تقاضای وام نمایند. جزییات وام سند ملکی بانک پارسیان را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید:

مبلغ وام ۱۵۰ میلیون تومان (به میزان ۶۵ الی ۷۰ درصد ارزش ملک)
سود وام ۱۸ درصد
مدت بازپرداخت ۵ سال
ضامن سند ملکی
شرایط و قوانین ارائه گواهی شغلی معتبر توسط وام گیرنده
رتبه اعتباری خوب

شرایط دریافت وام با سند ملکی بانک تجارت

اگر به دنبال دریافت وام با سند ملکی هستید باید بدانید بانک تجارت نیز در قالب طرح پویا وام با ضمانت سند ملکی پرداخت می‌نماید. وام ۳۰۰ میلیون تومانی بانک تجارت با سند ملکی نیاز به سپرده گذاری دارد. جزییات وام ۵۰۰ میلیون تومانی سند ملکی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مبلغ وام افراد حقیقی: ۳۰۰ میلیون تومان
افراد حقوقی: ۵۰۰ میلیون تومان
سود وام ۱۸ درصد
مدت بازپرداخت ۳۶ ماه
ضامن سند ملکی + مسدودی بخشی از سپرده
شرایط و قوانین دریافت وام سند ملکی بانک تجارت نیاز به حداقل یک ماه سپرده گذاری دارد.
حداکثر تا میزان ۴۰۰ درصد سپرده به مشتری وا با ضمانت سند ملکی تعلق می‌گیرد.
نداشتن چک برگشتی از شروط دریافت وام است

باید بدانید بانک‌های رسالت، مهرایران، مهراقتصاد و سایر بانک‌ها در حال حاضر وام با سند ملکی پرداخت نمی‌نمایند.

دریافت وام فوری و بدون ضامن

وام فوری و وام بدون ضامن جزء وام‌های پرطرفداری هستند که همه مردم متقاضی دریافت آن می‌باشند. باید بدانید ما ۳۲ بانک درکشور داریم که هر کدام حداقل ۱۰ طرح جهت پرداخت تسهیلات به مشتریان خود دارند. آیا شما از طرح‌های وام بانک ملی با خبر هستید؟ آیا می‌دانید دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت به صورت غیر حضوری وام بدون ضامن پرداخت می‌نمایند؟ جهت پیدا کردن جواب این سوالات و اطلاع از طرح‌های وام همه بانک‌ها برنامه ساد۲۴ را نصب کرده و در قسمت بانک و وام این برنامه به راحتی وام مورد نیاز خود را پیدا کنید و آسان وام بگیرید. شما می‌توانید برنامه ساد۲۴ را از لینک‌های زیر نصب نمایید.

نتیجه‌گیری

براساس آنچه که خواندیم شرایط دریافت وام با سند ملکی از ۷ بانک کشور را با یکدیگر بررسی کردیم. اگر منزل مسکونی شما سند دارد می‌توانید از بانک‌های سامان، ملت، شهر، تجارت، پارسیان، ملی و مسکن وام با ضمانت سند مسکونی دریافت نمایید. همچنین اگر سند مسکونی ندارید به شما توصیه می‌کنیم برنامه ساد۲۴ را نصب کرده و ۳۰۰ طرح وام را بررسی کنید، این کار به شما کمک می‌کند راحت‌تر وام مدنظر خود را دریافت نمایید. لطفا اگر سوال یا تجربه‌ای در زمینه دریافت وام با سند ملکی دارید در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا