اخبار استانیایران کسب و کار

بهترین جاذبه دبی

همه ما می‌دانیم که دبی، شهری لوکس و پرزرق‌وبرق در دل خاورمیانه، در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اغلب مردم دبی را با ساختمان‌های بلند و لاکچری آن می‌شناسند؛ اما نمی‌دانند که چه شگفتی‌هایی داخل این شهر نهفته است. در این مقاله می‌خواهیم از زیباترین جاهای دیدنی دبی پرده برداریم و شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کنیم. اگر اهل سفر و بازدید از مکان‌های جدید هستید، لطفا تا انتهای این متن همراه ما باشید.

باغ گل معجزه دبی؛ بزرگ ترین باغ گل دنیا

هر سال از ماه اکتبر تا آوریل به روی گردشگران باز است و یکی از بهترین مکان های دیدنی دبی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید از این باغ بازدید کنید، باید به خیابان آل بارشا جنوبی بروید و مجسمه‌های گلی و امکانات رفاهی و تفریحی آن را از نزدیک ببینید.

عکسی از باغ گل معجزه دبی

برج خلیفه؛ از جاهای دیدنی دبی در شب

با 160 طبقه و حدود 830 متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه دنیا است. برای بهینه‌سازی فضای مسکونی و هتل این مجموعه، یک سیستم روکش مقاوم در برابر گرما برای برج طراحی شده است. اغلب طبقات این برج مسکونی و تجاری هستند و یا به‌عنوان هتل استفاده می‌شوند؛ ازاین‌رو بازدید ندارند. اما بازدید از برخی از بخش‌های برج خلیفه برای عموم آزاد است.

آبنمای دبی که در کنار این برج قرار گرفته نیز از مکان‌های پرطرفدار شهر به شمار می‌رود و از جاهای دیدنی دبی در شب است؛ زیرا نورپردازی فوق‌العاده‌ای دارد.

قاب دبی؛ از باشکوه ترین جاهای دیدنی شهر

بازدید از قاب دبی همه روزه از ساعت 09:00 تا 21:00 امکان‌پذیر است. برای دسترسی به این سازه باید به الکفاف دبی، زعبیل مراجعه کنید.

نصویری از قاب دبی

موزه آینده دبی؛ جذاب‌ترین موزه در خاورمیانه

موزه آینده (Museum of The Future) در سال 2022 در کنار برج‌های بزرگ امارات در بزرگراه شیخ زائد افتتاح شد. این موزه حدود 30هزار متر مربع مساحت دارد و برای ساخت نمای بیضوی آن از نرم‌افزارهای مدل‌سازی پیشرفته استفاده شده است.

انرژی موردنیاز موزه آینده دبی از پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود و میزان مصرف انرژی، آب و کربن این سازه، بسیار پایین است. به همین دلیل، موزه آینده، اولین موزه خاورمیانه به شمار می‌رود که موفق به دریافت گواهی پلاتینیوم شده است. این گواهی به سازه‌های سبز که انرژی را مدیریت کرده‌اند، اهدا می‌شود.

موزه آینده از هفت طبقه تشکیل شده و بخش‌های مختلفی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به قهرمانان آينده، موسسه شفا و ایستگاه فضایی هوپ اشاره کرد. همه روزه از ساعت 10:00 تا 18:00 می‌توانید برای بازدید از این موزه اقدام کنید.

عکسی از موزه آینده دبی

موزه سکه؛ از جاهای دیدنی رایگان دبی

موزه سکه (Coins Museum) در منطقه الفهیدی دبی قرار گرفته و بیش از 20 سال از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد؛ اما ساختمان این موزه در سال‌های دورتر، محل زندگی بومیان دبی بوده است. حدود 500 سکه از دوره‌های تاریخی مختلف در موزه سکه دبی نگهداری می‌شود که قدیمی‌ترین آن‌ها مربوط به قرن هفت میلادی است. این موزه از جاهای دیدنی رایگان دبی به شمار می‌رود و همه روزه از ساعت 08:00 تا 15:00 به روی عموم باز است. با توجه به گرمای شدید هوا در فصول گرم سال، جاهای دیدنی دبی در تابستان گزینه‌های زیادی را در بر نمی‌گیرد؛ اما موزه های دبی می‌تواند انتخاب خوبی برای گردشگران تور دبی در تابستان باشد.

تصویری از ورودی موزه سکه

موزه قهوه دبی؛ مکانی برای عاشقان قهوه

موزه قهوه دبی (Coffee Museum)، یکی دیگر از موزه‌های منطقه الفهیدی است. در این ساختمان دو طبقه، انواع وسایل مربوط به دم کردن قهوه و اسنادی در رابطه با تاریخچه قهوه در دبی و خلیج فارس را مشاهده خواهید کرد. اگر در این بین هوس نوشیدن قهوه کردید، به بخش کافه سر بزنید و یک فنجان قهوه خوش‌عطروطعم نوش جان کنید. برای افرادی که قصد خرید قهوه‌جوش یا قهوه دارند نیز یک فروشگاه داخل موزه فراهم شده است.

موزه قهوه یکی دیگر از جاهای دیدنی رایگان دبی محسوب می‌شود که همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:00 به روم عموم باز است. برای اینکه سفری اقتصادی داشته باشید، بازدید از جاذبه های گردشگری رایگان دبی را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم.

عکسی از موزه قهوه دبی

دبی مال؛ مشهورترین مرکز خرید دبی

عکسی از دبی مال

آکواریوم دبی؛ بزرگترین آکواریوم سرپوشیده دنیا

عکسی از آکواریوم دبی

مسجد جمیرا؛ مشهورترین مسجد دبی

مسجد جمیرا از مشهورترین مساجد دبی، از دو مناره زیبا با گنبدی بزرگ تشکیل شده و سازه آن کاملا سفید است. اگر به معماری علاقه‌مند هستید، در سفر به دبی حتما از مسجد جمیرا بازدید کنید تا با یکی از شاهکارهای معماری اسلامی این شهر آشنا شوید. جمیرا همه روزه به غیر از جمعه‌ها، از ساعت ۱۰:۰۰ تا 20:۰۰ پذیرای افراد مسلمان و غیرمسلمان است. برای بازدید از این مسجد، کافی است خود را به جاده ساحل جمیرا، خیابان هفدهم برسانید. تمامی گردشگران و بومیان امارات در بازدید از این مسجد باید پوشش مناسب را رعایت کنند و خانم‌ها موهای خود را بپوشانند.

برج العرب؛ سازه‌ای در دل آب های خلیج فارس

برج العرب در سال ۱۹۹۹ در دل خلیج فارس افتتاح شد و حدود ۲۸۰ متر با ساحل جمیرا فاصله دارد. احتمالا تصویر این برج بادبانی شکل را بارها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید؛ برجی لاکچری که در بخشی از تزئینات آن از ورقه‌های طلای ۲۴ عیار استفاده شده است. هتل لوکس این برج، هفت ستاره است و از گران‌ترین هتل‌های دنیا به شمار می‌رود. این برج ۳۲۱ متری، شامل چندین رستوران، مرکز اسپا و استخر است. اگر در هتل اتاقی رزرو نکنید یا قصد صرف غذا در رستوران‌های آن را نداشته باشید، با استفاده از تورهای گردشگری شهری می‌توانید از این برج زیبا دیدن کنید.

پارک آبی وایلد وادی؛ از جاهای دیدنی دبی برای کودکان

کودکان و بزرگسالان می‌توانند با پرداخت هزینه بلیط، چندین ساعت در به تفریح و سرگرمی بپردازند. کلیه وسایل موجود در این پارک طبق استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده و امنیت بالایی دارند.

خوشبختانه بانوانی که به شنا در مکان‌های مختلط علاقمند نیستند، می‌توانند در تابستان‌ها از بخش بانوان استفاده کنند. این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به روی عموم باز است.

عکس گاردن گلو دبی

را می‌‌توان یکی از مهم‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین دیدنی های دبی دانست. این آکواریوم بیش از ۱۴۰ گونه آبزی را در مخزن عظیم خود جای داده و اقیانوسی در مقیاس کوچک است. این پروژه بلند‌پروازانه هم‌زمان با اتمام ساخت دبی مال در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و از همان ابتدا، به یکی از معروف‌ترین جاذبه های دبی تبدیل شد. در ساخت این آکواریوم از تجهیزات مدرنی استفاده شده تا آن را به یک زیستگاه امن و مناسب برای آبزیان تبدیل کند.

از تفریحات و تجربه‌های جذاب و جالبی که می‌توانید در آکواریوم دبی تجربه کنید، شنا و غواصی،‌ ملاقات با پنگوئن‌ها و کروکودیل‌ها، غذا دادن به سفره‌ماهی‌ها، ملاقات با سمورهای آبی و بازدید از کوسه‌ها را می‌توان نام برد. این جای دیدنی دبی به‌طور مشخص، می‌تواند برای کودکان تجربه‌ای کم‌نظیر باشد؛ چراکه امکان برگزاری جشن تولد و برنامه‌های آموزشی مخصوص بچه‌ها در اینجا فراهم شده است.

  • ساعت بازدید از آکواریوم دبی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • قیمت بلیط آکواریوم دبی: ۲۹۹ درهم امارات
  • آدرس آکواریوم دبی: دبی مال

موقعیت دقیق آکواریوم دبی روی نقشه

آکواریم دبی، یکی از دیدنی های دبی نمایی از آکواریوم دبی

موزه های دبی

موزه‌های دبی چیزی را ارائه می‌دهند که از یک موزه معمولی فراتر است؛ زیرا این مراکز از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که هنوز هم در بسیاری از بهترین موزه‌های دنیا وجود ندارد. شاید زمانی که در خیابان‌های شهر اعجاب‌انگیز دبی قدم می‌زنید، در مورد گذشته آن و مراحل توسعه و پیشرفتش سؤالات بسیاری به ذهن شما خطور کند. در برخی از موزه‌های این شهر مانند موزه اتحاد و موزه دبی به بیشتر سؤالاتی که دارید، پاسخ داده خواهد شد. در ادامه ما برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های دبی را معرفی می‌کنیم، اما اگر سر زدن به موزه‌ها از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری برای شماست و طرف‌دار پر‌و‌پا‌قرص موزه‌ها هستید، می‌توانید برای اطلاعات تکمیلی و جامع‌تر به مطلب  سر بزنید.

موزه آینده دبی (Museum of the Future)

موزه آینده دبی در یک ساختمان 77 متری قرار دارد که قبل‌از افتتاحش به یکی از عجایب معماری جهان تبدیل شده بود و واقعاً یکی از بود که در این لینک می‌توانید ویدئو آن را ببینید. بسیاری از گردشگران و متخصصین معتقدند که این ساختمان زیباترین بنایی بوده است که به عمرشان دیده‌اند.

شاید با شنیدن نام این موزه، فقط به نمایش آثاری مربوط به آینده فکر کنید، اما باید بدانید که موزه آینده دبی جایی برای ایجاد پیوند بین آینده و گذشته است و سبک‌های هنری قدیمی بسیاری در آن به نمایش گذاشته می‌شود. فضای این موزه به بیش از 30 هزار متر مربع می‌رسد و روی نقش‌و‌نگارهای بنا، اشعاری از شیخ‌ محمد بن راشد نوشته شده است. البته با توصیف زیبایی بنای بیرونی موزه، نباید از عجایب داخل آن غافل شویم.

از 7 طبقه تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها به موضوع خاصی اختصاص یافته‌اند. نمایشگاه‌های سه‌طبقه از موزه آینده به پتانسیل‌های فناوری آینده بشر در زمینه‌های مهندسی زیست‌شناسی، اکوسیستم و سلامت مربوط است. در یک طبقه هم به کودکان و نحوه تشویق آن‌ها برای حل کردن دشواری‌های آینده بشر پرداخته می‌شود. در هریک از این بخش‌ها، از فناوری واقعیت مجازی به بهترین شکل ممکن استفاده شده است و از طریق آن می‌توانید از اعماق جنگل‌های آمازون تا دنیای بیکران فضا را تماشا کنید.

  • ساعت بازدید از موزه آینده دبی: از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط موزه آینده دبی: 145 درهم امارات (ورود کودکان کمتر از سه سال رایگان است.)
  • آدرس موزه آینده دبی: منطقه مرکز تجارت، خیابان شیخ زاید

موقعیت دقیق موزه آینده دبی روی نقشه

ساختمان موزه آینده دبی نمایشگاه‌های موزه آینده دبی بخش قهرمانان آینده موزه آینده دبی

اگر در لیست جاهای دیدنی دبی به‌دنبال جاذبه‌ای هستید که تاریخ معاصر امارات متحده عربی را به بهترین شکل ممکن برای شما شرح دهد، مناسب‌ترین گزینه پیش روی شما، موزه اتحاد است. این موزه، نحوه شکل‌گیری این کشور را تا پیشرفت مناطق معروف دبی در سال‌های 1968 تا 1974 در یک فضای 25 هزار متری نمایش می‌دهد.

در طراحی سقف منحنی این موزه، از برگه‌های قانون اساسی الهام گرفته شده است. آثار داخل این موزه هم، هر اطلاعات ارزشمندی را که از تاریخ دبی بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهد. در بخش گالری موزه، اسناد تاریخی بسیاری مربوط به سیاست و اقتصاد دبی دیده می‌شود و علاوه‌بر آن، اشیای قدیمی بسیاری مثل اسلحه‌، یونیفرم نظامیان و سکه‌های تاریخی وجود دارند، اما بیش از هر‌چیز معماری جالب بنا، کتابخانه و گالری تصاویر آن مورد توجه گردشگران است.

  • ساعت بازدید از موزه اتحاد دبی: از ساعت 10 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط موزه اتحاد دبی: 25 درهم امارات
  • آدرس موزه اتحاد دبی: منطقه المینا، خیابان جمیرا
دکمه بازگشت به بالا