علمی

هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت/ بیماران قلبی مراقب باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد بازگشت آلودگی هوا به پایتخت گفت: با توجه به تداوم انباشت آلاینده‌ها از امشب تا روز یکشنبه (۱۹ آذر ماه) به بیماران قلبی توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش اخبار ایران من، حامد یزدی آنلاین با اشاره به صدور هشدار سطح زرد پایداری هوا در استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، انباشت آلاینده‌ها از امشب جمعه تا روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه تداوم خواهد داشت.

یزدی آنلاین با بیان اینکه پایداری هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه، انباشت آلاینده‌های هوا به ویژه ذرات آلودگی را در پی خواهد داشت، گفت: به همه شهروندان و ساکنین مناطق تهران، اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان پردیس و افراد سالمند و کودکان و بانوان باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای، ناراحتی‌های قلبی و ریوی و تنفسی هستند اکیداً توصیه می‌شود در مواقع بروز آلودگی هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: شهروندان توجه داشته باشند که ورزش کردن در فضای باز در مواقع هشدارهای آلودگی هوا مطلقاً انجام نشود چرا که در طول فعالیت هوازی هوای بیشتری داخل ریه فرستاده شده و در نتیجه تنفس عمیق‌تر شده و ذرات آلودگی هوا مستقیم وارد سیستم تنفسی می‌شود لذا از همه افراد و ورزشکاران می‌خواهیم که در مواقع آلودگی هوا خود را تحت تأثیر آلاینده‌ها قرار ندهند و در اماکن سرپوشیده‌ای که دارای تهویه مناسب است فعالیت کنند.

وی در ادامه بر ضرورت مصرف مایعات به ویژه شیر و آبمیوه‌های طبیعی در مواقع آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: مصرف مایعات در هوای آلوده اثرات آلاینده‌ها بر ریه را کاهش می‌دهد.

یزدی آنلاین بر لزوم استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی نیز تاکید و اظهار کرد: مردم حتی المقدور سعی کنند از تردد با خودروهای تک سرنشین اجتناب کنند.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا