عمومی

هزینه ۱۱۲ هزارمیلیاردی در حوزه صنعت ساختمان لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهزاد شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین در سخنانی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ای که وزارت راه و شهرسازی در بحث ساخت مسکن برای استان در نظر گرفته، ما ملزم به احداث ۱۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در لرستان هستیم، اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۲ میلیون مترمربع باید احداث شوند.

ساخت ۱۱۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی یک تا دو سال آینده

وی عنوان کرد: در یک مقطع تاریخی در بحث صنعت ساختمان کشور قرار داریم، در خیلی از استان‌ها شاید یک سال قبل از ما شروع شده، اما در لرستان طی سه تا چهار ماه گذشته جهشی در احداث این واحدهای مسکونی صورت‌گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، بیان داشت: باید تمام توان خود را به کار بگیریم، طی یک تا دو سال آینده ۱۱۶ هزار پروانه ساخت را باید صادر کنیم، ۱۲ میلیون مترمربع باید ساختمان بسازیم.

شاکرمی با تأکید بر اینکه در بهترین شرایط، ۱۱۲ هزار میلیارد تومان باید منابع در این حوزه هزینه شود، این هزینه باعث توسعه استان در تمام جوانب، ایجاد اشتغال و… می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه ساخت این تعداد واحد مسکونی تکلیف دولت است، افزود: همه باید در انقلاب ساخت مسکن در کشور سهیم باشیم.

نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند همکاری نظام‌مهندسی

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری در لرستان، گفت: اخیراً مصوبه‌ای را در شورای مسکن استان داشته‌ایم و آن را به سازمان نظام‌مهندسی ابلاغ کرده‌ایم.

شاکرمی، تصریح کرد: برای توانمندسازی این بافت‌های فرسوده موظف هستیم بر اساس مصوبات شورای‌عالی شهرسازی تخفیف‌هایی را در نظر بگیریم تا بتوانیم این بافت‌های ناکارآمد شهری که در مناطق خوب شهر هم قرار دارند را تبدیل به مناطق نوسازی شده‌ای کنیم تا حداکثر بهره‌وری را با کمترین هزینه در این بافت‌ها ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: انتظار ما این است که سازمان نظام‌مهندسی بسته‌ای را تحت عنوان بسته‌های تشویقی در همه حوزه‌های خدماتی، صدور پروانه‌های ساختمانی و… در شهرهای استان به ما اعلام کنند تا زمینه نوسازی این بافت‌های فرسوده در استان فراهم شود.

دکمه بازگشت به بالا