اقتصادی

الزام بی‌موقع برای کسب‌وکارها لغو می‌شود؟

در چند روز گذشته، اطلاعیه ای مبنی بر اینکه کسب و کارهای واقعی برای ادامه فعالیت باید «اینماد» دریافت کنند، منتشر و جنجالی شد و به انتقاد از فعالان پرداخت؛ اما صرف نظر از صحت اطلاعات مندرج در نامه، زمان نگارش نامه نامناسب تلقی می شود و به گفته کارشناسان چنین الزامی در این شرایط مناسب نیست و ممکن است خلاف سیاست دولت باشد. حمایت از کسب و کارهای دیجیتال

به گزارش اخبار ایران من، در حالی که کسب‌وکارهای آنلاین پس از اعمال محدودیت‌ها بر دو بستر خارجی با مشکلاتی مواجه شده‌اند، دولت تلاش می‌کند به کسب‌وکارها کمک کند. کسب و کارهای دیجیتال، باعث سردرگمی و اضطراب فعالان شده است.

در این اطلاعیه، رعایت الزامات شاپرک در خصوص لزوم ورود اطلاعات صحیح دریافت کنندگان اینترنتی و اخذ توکن الکترونیکی و همچنین مفاد ماده 3 از فصل سوم دستورالعمل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و پول در فضای سایبری (بانک مرکزی موظف است در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، امکان ارائه درگاه پرداخت به مشاغل آنلاین و شرکت‌های خدمات پرداخت را داشته باشد و فقط به افرادی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، پرداخت کند و در صورت وجود علامت الکترونیکی معلق یا تعلیق است، خدمات آنلاین ادامه نخواهد یافت.

بر اساس این اطلاعیه درگاه‌های پرداختی که قبلاً بدون نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده‌اند باید ظرف مدت سه ماه نماد اعتماد دریافت کنند و پس از این مدت از ارائه خدمات جلوگیری می‌شود و لازم است سریعاً اقدام شود.اقدامات مقتضی باید در این زمینه اتخاذ شود. علاوه بر لزوم تطبیق آدرس محل پایانه های اینترنتی (مقدار قسمت Access Address در سطح ترمینال) در سامانه جامع شاپرک با آدرس وب سایت ثبت شده در پایگاه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، هویت مالک علامت تجاری نیز باید با میزبان معرفی شده توسط شرکت مطابقت داشته باشد

به همین دلیل تاکید شده است که از تاریخ 3 آبان 1401 شبکه های اجتماعی بدون علامت تجاری یا علامت تجاری که با صاحب علامت مطابقت نداشته باشد ظرف مدت 6 هفته از تاریخ ذکر شده توسط شاپرک بسته خواهد شد و این شرکت مسئولیت هرگونه تداخل و عواقب را بر عهده دارد. شرکت خواهد بود.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است، مسئولیت توسعه ابزارهای امنیتی و صدور استانداردهای امنیت الکترونیکی برای کسب و کارهای آنلاین را بر عهده دارد. صدور این علامت در وب سایت های تجاری به منظور قانونی سازی و ایجاد مشاغل قانونی (کسب و کارهای آنلاین و سیار) با هدف ساماندهی، تأیید و احراز صلاحیت آنها انجام می شود.

این علامت پس از بررسی وب سایت و احراز هویت و صلاحیت مالک (واقعی یا رسمی) برای مدت یک سال صادر می شود. این نشان به عنوان ضمانت به فروشندگان آنلاین داده می شود. به گونه ای که مردم هنگام خرید کالا از طریق اینترنت، مطمئن شوند که سایت به مسئولیت خود در قبال مشتریان عمل می کند و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می شناسد.

قانون رسمی به خودی خود قانون خوبی تلقی می شود که هم به نفع کاربران اینترنتی و هم مدیران کسب و کار اینترنتی است و از مشکلاتی مانند فیشینگ، پولشویی، حساب های قرض الحسنه و قفل شدن کاربران در سایت های شرط بندی جلوگیری می کند، اما نگرانی صاحبان مشاغل نیز مرتبط است. . تحقق این طرح غیرقابل انکار است.

اگرچه موضوع لزوم دریافت محصول پیش از این از سوی شاپرک برای کسب و کارهای دارای درگاه پرداخت مورد تاکید بوده است، اما به گفته مجریان طرح، شرایط اعطای برند تجارت الکترونیک به سایر مشاغل فعال در حوزه مالی مشخص نیست. . در نتیجه این بار افراد کسب و کار آنلاین در پی انتشار این نامه و زمانی که کسب و کارهای دیجیتال به دلیل محدودیت های اینترنتی تحت فشار هستند وارد عمل شدند.

در همین رابطه رضا قربانی – رئیس کمیسیون فین تک سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران – در گفت وگو با اخبار ایران من، در این خصوص می گوید زمانی که فردی از اینترنت استفاده می کند، تمام فعالیت های وی نمایان و غایب است. تردیدها باقی می ماند ، گفت: متأسفانه شاپرک بدون توجه به تقلب در اقتصاد دیجیتال و شرایط خاصی که در دو ماه اخیر در کشور وجود داشت و بسیاری از کسب و کارها در حال تجمع و تعطیلی فعالیت خود هستند، اعلام کرد که مشاغل آفلاین غیرقانونی مجاز به استفاده از پرداخت الکترونیکی هستند. پورتال.

وی تاکید کرد: مدت هاست این بحث ها ادامه دارد و چند سالی است که مطرح می شود هرکس از خدمات دستگاه های کارتخوان استفاده می کند گواهی ثبت نام داشته باشد و هرکسی که می خواهد از سایت پرداخت آنلاین استفاده کند باید این گواهی را داشته باشد.

وی گفت: مستندات قانونی آن در قانون اصلی مبارزه با پولشویی وجود دارد و از آن زمان این بحث بزرگ مطرح شد که بسیاری از کسب و کارهایی که در اینترنت ایجاد شده اند از روز اول یا بعد مجوز کسب کنند. این کار آنها را کاهش می دهد.

به گفته وی، بخش اقتصاد دیجیتال ما تنها بخشی است که در سال های گذشته توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد، بنابراین سیستم مستمر بود و همیشه پس از بحث و گفتگو تغییرات ایجاد می شد، اما هر کسب و کاری که این دانش را نداشته باشد و نتواند استفاده کند. پرداخت در دروازه، آن را در گذشته سقوط خواهد کرد.

مدیر گروه فین تک خدمات کامپیوتری استان تهران گفت: مرکز توسعه و فروش الکترونیک تغییراتی ایجاد کرده است که می تواند این امر را به سرعت و به راحتی ارائه کند و یا محصولات غیر ستاره ای را در اختیار کسانی قرار دهد که خدماتشان کم است.

به گفته وی، پس از شروع به کار این قانون، چندین کسب و کار درگاه پرداخت و خدمات دریافت کردند، اما فرصت دریافت این موارد را نداشتند، از جمله کسب و کارهایی که در حوزه ارزهای رمزپایه و روش اعطای ایجاد شده بودند. در غیر این صورت، آنها این را دریافت نخواهند کرد، اما این بدان معنا نیست که چنین مشاغل غیرقانونی یا دشوار هستند، زیرا آنها سال هاست که از روش های پرداخت آنلاین قانونی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه اکنون سوالاتی وجود دارد که پاسخ روشنی ندارد، تصریح کرد: کسبه طبق قانون سر کار آمده است اما سازمان به جای توضیح قانون و پروانه کسب و انجام کارهای اداری اعلام می کند که کار ارائه نمی دهد. . نکته اینجاست که چون مشکلاتی که کسب‌وکارها با آن‌ها مواجه هستند در حال افزایش است، این کسب‌وکارها دیگر آمادگی مقابله با مشکلاتی را ندارند که سازمان‌هایی مانند Shoprek می‌خواهند اقتصاد دیجیتال را نابود کنند.

رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در سخنانی تاکید کرد: متاسفانه عدالت در این زمینه وجود ندارد. به نظر می رسد خون برخی از برج ها بسیار زیباست و برخی از برج ها داخل آن نیستند و به نظر می رسد که نیازی به آن ندارند! این زمانی بود که این برج های سرپوشیده توسط دانشجویان دانشگاه های معروف کشور ساخته شد.

به گفته وی، در چند سال گذشته هیچ قانونی برای پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال اعمال نشده است و فقط اعلام شده است که از آنها پشتیبانی نمی‌کنیم و حقیقت این است که نتیجه آن بوده است. اتفاقی که در روزهای گذشته افتاد، فقط می توان گفت که باید تعطیل شوند، زیرا در واقع کسانی که در این وضعیت هستند، کار می کنند، خسته هستند.

اما در پی مخالفت های مستمر، نامه ای به امضای رضا باقری عسل، نایب رئیس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال، منتشر و خطاب به مدیرعامل شاپرک ارسال شد که در آن تاکید و خواستار تعلیق دریافت این امر برای پذیرش کارتخوان شده بود. تا تصمیم نهایی گرفته شود.

در این نامه گفته شده است که با استناد به نامه ۲۸ آبان ماه، الزامات اخذ این ماده را برای رعایت اطلاعات دریافت کنندگان شرکت های پرداخت یار به اطلاع شرکت های پرداخت یار می رساند که بررسی موضوع از بین کسانی که برای راه اندازی یک کسب و کار نیازی به دریافت این موارد ندارند، تحت یک طرح کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال هستند. همچنین به موجب بند 4 بند «ز» مصوبه 67 هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار (اطلاعات 145858/80 مورخ 23/7/1401) صدور دارو به عنوان یکی از مجوزهای کسب و کار به تصمیم بستگی دارد صنعت خدمات مالی دیجیتالی شده است. بر این اساس، انصراف این محصول به عنوان مجوز راه اندازی کسب و کار بر اساس ضوابط داخلی گروه ویژه اقتصاد دیجیتال، مورد تایید کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال و تغییر تصمیم کارگروه ویژه است. . به این ترتیب اطلاع از لزوم استفاده از این امر توسط شرکت کارت پرداخت الکترونیکی الکترونیکی (شاپرک) به شرکت پرداخت یار با تصمیمات کنترل و تغییر گروه تجاری و قدرت و تصمیمات خاص در تضاد است. کارگروه اقتصاد دیجیتال لذا از جنابعالی دعوت به عمل می‌آورید تا به کارگروه گزارش دهید، لطفاً نسبت به قطع شدن سیستم الزام شرکت‌های پرداخت به این موارد تا تصمیم نهایی توسط اقتصاد دیجیتالی ویژه که در حال کار است، اقدام کنید. گروه

در همین حال، سید رضا فاطمی امین، وزیر دفاع در خصوص لزوم دریافت این و کسب و کار تقریباً با استفاده از خدمات پرداخت کنندگان، گفت که از سال های گذشته بر اساس نظر مجلس و قوانین مربوطه دولت است. که به تایید ریاست دادگستری نیز رسیده است، برای جلوگیری از اتلاف پول و تجاوز به فضای مجازی، وب سایت های تجارت اینترنتی باید علامت قابل اعتماد دریافت کنند.

به گفته وی، این اتفاق با توجه به تصمیم بانک مرکزی در سال گذشته مبنی بر اینکه تمامی سایت های اینترنتی که در اینترنت فروش می کنند باید دارای نشان قابل اعتماد بوده باشند، اتفاق افتاد و نیاز به داشتن نشان قابل اعتماد برای فروش آنلاین در اینترنت واقعی بود. بانک مرکزی تصمیم درستی گرفت

وی همچنین گفت: این قانون از معدود قوانینی است که دولت و مجلس به تصویب رسانده اند و در این زمینه از حمایت قوی برخوردار است.

وزیر صمت در تشریح نحوه شکایت از متخلفان فضای مجازی در اینماد گفت: خوشبختانه راهی است که برای شکایت مصرف کنندگانی که از سایت های اینترنتی خرید می کنند و از آنها شکایت می کنند در نظر گرفته شده است، این افراد می توانند روی اینماد کلیک کنند. وارد سیستم آن شوید و شکایت خود را در آنجا ثبت کنید.

وی افزود: شکایات توسط هیات داوری بررسی می شود و به طرفی که قوانین را نقض کرده است هفت روز فرصت داده می شود و در صورت عدم رضایت مشتری در این مدت، کالا از فهرست خارج می شود. سایت.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: فرآیند دریافت این محصولات بسیار سریع است و دریافت آن مشکلی ندارد، باعث بهبود خدمات و افزایش اطمینان می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا