اقتصادی

قیمت روز آپارتمان در تهران

در حال حاضر که بازار مسکن شهر تهران در انتظارات کاهشی به سر می‌برد، نگاهی به قیمت های پیشنهادی بیندازیم؛ اوضاع نشان می‌دهد که نرخ‌ها در مقایسه با اردیبهشت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته اما از حدود ۲۰ روز قبل به ثبات رسیده است.

به گزارش اخبار ایران من، قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران دچار افت شده است. البته این کاهش در همه محله ها به یک اندازه نیست. به طور مثال در شمال پایتخت با توجه به قیمت های سنگین و وجود آپارتمان های بزرگ متراژ، نرخ های پیشنهادی ریزش بیشتری را تجربه کرده است.

در مناطق میانی مثل ۴، ۵ و ۸ که فضای سوداگری و سفته‌بازی در این مناطق حکمفرما است بعضا شاهدیم که دلالان هنوز تلاش دارند واحدهای خود را با نرخ های فروردین و اردیبهشت به فروش برسانند.

در محله‌های پونک، جنت‌آباد، شهران، باغ فیض و شاهین واقع در منطقه ۵ که جزو محله‌های پرمعامله در تهران محسوب می شود، تعداد قابل توجهی دفتر املاک قرار دارد. بنا به گفته مشاوران املاک، بسیاری از کاسبان آپارتمان نیز در این محله فعال هستند و به همین دلیل فضای بورس‌بازی در این محله دیده می‌شود.

قیمت روز آپارتمان در تهران

چند روز قبل گشت‌های تعزیراتی به یکی از دفاتر املاک فاقد مجوز مراجعه کردند و متوجه شدند در یک ساختمان، افرادی در قالب یک مجموعه اقدام به تاسیس دفتر املاک فاقد مجوز کرده بودند و اصطلاحا در شعب مختلف به فعالیت غیرقانونی می‌پرداختند.

بررسی ها نشان می‌دهد معمولا در دفاتر املاک فاقد مجوز تخلفاتی شامل نبود نرخ نامه، دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب، دریافت بالابود و زد و بند شکل می‌گیرد.

به هر ترتیب در شرایط فعلی که فضای کلی بازار مسکن در رکود معاملات و کاهش قیمت به سر می‌برد دلالان نیز به طور موقت از این بازار کنار کشیده‌اند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا