علمی

غربالگری فشارخون و دیابت ۴۰ میلیون نفر در «پویش ملی سلامت»/ پوشش ۶۳ درصدی جامعه هدف

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که ۴۰ میلیون و ۲۳ هزار و ۳۳۰ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

به گزارش اخبار ایران من، از این تعداد ۷۶۳ هزار و ۶۹ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۴۳۰ هزار و ۴۸۶ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶۸ هزار و ۵۱۹ نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۵ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۵ هزار و ۵۵۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

غربالگری فشارخون و دیابت ۴۰ میلیون نفر در «پویش ملی سلامت»/  پوشش ۶۳ درصدی جامعه هدف

منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

پوشش ۷۰ درصدی «پویش ملی سلامت» در ۳۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور

این در حالیست که دکتر کوروش اعتماد مدیرکل دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت از پوشش ۷۰ درصدی پویش ملی سلامت در ۳۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

وی گفت: امروز آمار پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و پرفشاری خون افراد بالای ۱۸ سال کشور از ۴۰ میلیون نفر عبور کرد و به پوشش ۶۳ درصدی جامعه هدف رسیده‌ایم.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از پویش ملی سلامت و نتایج پربار به دست آمده از این پویش، در خصوص برگزاری پویش‌های مشابه گفت: در حال جمع آوری نظرات کارشناسان هستیم تا در صورت لزوم پویش‌های مشابه برای سایر بیماری‌های غیرواگیر نیز راه اندازی کنیم.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا