اقتصادی

ترفندهای چینی برای صرفه جویی در نفت

در اقدامی که می تواند صنعت نفت را نجات دهد ، چین ارزان قیمت نفت را برای دوباره پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خود خریداری می کند.

آیا واقعاً چین می تواند صنعت جهانی نفت را نجات دهد؟ برخی پاسخ مثبت می دهند ، در حالی که برخی دیگر آن را توهم می دانند.

این ایده که چین می تواند صنعت نفت را نجات دهد ، در اوایل این ماه پس از انتشار آمارهای اولیه درباره واردات نفت چین در ماه مارس شکل گرفت و هر روز قوی تر می شود.

چند هفته پیش ، چین شروع به سست شدن محدودیت های قرنطینه ای کرد که فعالیت های اقتصادی این کشور را فلج کرده و امیدواری می کند که همراه با افزایش فعالیت های صنعتی و مسافرت ، قیمت نفت افزایش یابد و افزایش یابد. آمارها نشان می دهد که ذخایر نفت چین در سه ماهه اول ، زمانی که جمعیت این کشور قرنطینه شد ، دو برابر شده است.

گزارش های زیادی از حمله چینی ها به نفت ارزان گزارش شده است که معامله گران را در بازار نفت سوق داده است. با این حال ، برخی ناظران هشدار داده اند که حتی چین در این زمان قادر به صرفه جویی در قیمت ها نخواهد بود ، زیرا حتی با وجود خبر افزایش واردات نفت چین ، قیمت ها بالا نمی رود بلکه پایین می رود ، که این امر برای خریداران خوب است.

تحلیلگران بانک جعفریز چین را بزرگترین برنده در شرایط فعلی بازار نفت می دانند. نفت ارزان است و با وجود افزایش خریدها ارزان است. اما مشکلی وجود دارد که از صنعت نفت به یک کابوس جدید تبدیل شده است و آن ذخیره سازی است.

به گفته گروه اوراسیا ، چین 65 درصد از ذخایر تجاری خود را پر کرده است و اگرچه هنوز به نظر می رسد نزدیک به 100 درصد باشد ، در ذخیره نفت چیزی برای استفاده از ظرفیت مخزن 100 درصدی وجود ندارد.

در حقیقت ، 31.5 میلیون بشکه نفت که چین در سه ماهه اول به ذخیره سازی خود افزود ، نزدیک به حداکثر ظرفیتی بود که می توانست آنها را نگه دارد. گروه اوراسیا به یاهو فاینانس گفت که ذخایر چین تقریبا 70 درصد از ظرفیت ذخیره آن است که معمولاً ظرفیت ذخیره آن در نظر گرفته می شود. اختلال در فعالیت پالایشگاه پس از شیوع ویروس تاج ، ظرفیت ذخایر نفتی چین را افزایش داده و توانایی آن را برای ذخیره بیشتر محدود می کند. در نتیجه ، این کشور مجبور شد چندین محموله نفتی را برگرداند.

تمام دنیا با کمبود فضای ذخیره سازی روبرو هستند ، بنابراین این مشکل محدود به چین نمی شود. داده های تحلیلی Oil X نشان داده است که برای اولین بار ، پالایشگاه های چینی بالاتر از پالایشگاه های ایالات متحده عمل می کنند زیرا پالایشگاه های خصوصی سطح پالایشگاه را افزایش داده اند در حالی که آمریکایی ها مجبور به کاهش فعالیت های خود هستند.

اما سوال اینجاست که چه کسی پالایشگاه های خصوصی چینی را برای تولید بالاتر به فروش می رساند. تقاضای نفت بهبود نیافته است و همسایگان آسیا ، نزدیکترین خریداران سوخت کشور ، در حال آماده سازی برای موج دوم Quaid 19 هستند.

چشم انداز اقتصادی جهانی همچنین نشان می دهد که برنده در این شرایط برنده نخواهد بود. در حالی که ایالات متحده و اروپا بیشتر از آسیا رنج می برند ، حتی قدرت اقتصادی در قاره جنوب شرقی با عواقب همه گیر کورونا دست و پنجه نرم می کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) هشدار شدید صادر کرده است مبنی بر اینکه نرخ رشد اقتصادی آسیا در سال جاری صفر خواهد بود.

برای درک عمق وضعیت ، کافی است بدانید که آسیا در شش دهه گذشته رشد اقتصادی صفر نداشته است. علاوه بر این ، این دیدگاه مبنی بر غلبه بر بحران چین و بازگشت به حالت عادی ممکن است زودرس باشد. چین نیز مانند همسایگان خود در حال آماده سازی برای تکرار شیوع Coronavirus است. در این BN ، چندین کشور اروپایی و ایالات متحده در حال آماده سازی برای کاهش محدودیت های قرنطینه هستند. یک مقام سازمان بهداشت جهانی این هفته هشدار داد که برای کاهش محدودیت های قرنطینه و افزایش خطر موج دوم Quaid 19. خیلی زود است. به نظر می رسد در مورد موج دوم این بیماری صحبت های زیادی شده است. در صورت بروز موج دوم ، ممکن است قیمت برخی از درجه روغن در مدت زمان طولانی در محدوده منفی باقی بماند. موج اول Quaid 19 تقریباً تمام بخش های اقتصاد را فلج کرده و موج دوم به قرنطینه طولانی تر منجر شده است و هرگونه افزایش تقاضا که چین برای پر کردن ذخایر استراتژیک مشاهده می کند باید فراموش شود.

صنعت جهانی نفت هرگز چنین وضعیتی را ندیده است. در گذشته هیچ بحرانی وجود ندارد که تقاضا را در همه نقاط جهان آسیب رسانده باشد. هیچ صنعتی وجود ندارد که بتواند برای چنین امکانی آماده شود که ممکن است نیاز به کاهش بیشتر تولید را شامل شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا