اقتصادی

پروژه گازرسانی به “ریجاب” افتتاح شد

اخبار ایران من/کرمانشاه پروژه گازرسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه، امروز(چهارم اسفند) در این مراسم با اشاره به وضعیت خوب گازرسانی در استان گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز استان در بخش شهری به بیش از 99 درصد و در بخش روستایی به ۹۲ درصد رسیده که بالاتر از میانگین کشور است.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر از ۳۵ شهر استان ۳۳ شهر گازرسانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها دو شهر سومار و ازگله باقی مانده که سومار قابلیت گازرسانی نداشته و گازرسانی به ازگله هم در دستورکار است که تا پایان سال آینده انجام می‌گیرد.

وی به وضعیت گازرسانی به روستاهای استان هم اشاره و افزود: از ۲۵۴۵ روستای استان، ۲۳۰۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد که از این تعداد ۲۰۲۱ روستا از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سه شهرستان گیلانعرب، روانسر و سنقر و کلیایی در استان کرمانشاه در بحث بهره مندی گاز در وضعیت “سبز” قرار دارند.

 حسینی گفت: علاوه بر اینها ۳۱۰۰ واحد صنعتی هم در استان گازرسانی شده‌اند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: امسال یک شهر، ۲۳۰ روستا و ۳۰۳ واحد صنعتی در استان با صرف اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی افزود: در استان کرمانشاه ضریب نفوذ گاز در شهرستان دالاهو پایین بود که با گازرسانی به شهر ریجاب در جمعیت شهری از ۶۹ درصد به ۱۰۰ درصد رسیده و با گازرسانی به ۲۷ روستا از ۳۲ درصد به ۴۲ درصد رسیده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۳۹ روستا در شهرستان دالاهو، گفت: از این تعداد ۱۳۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون ۷۵ روستا گازرسانی شده و گاز رسانی به ۵۴ روستای دیگر در دستورکار است.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته به یاری خداوند تا پایان سال آینده پرونده گازرسانی شهرستان دالاهو را می‌بندیم.

به گزارش اخبار ایران من، پروژه گازرسانی شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو با صرف اعتبار ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که با اجرای این پروژه‌ها بیش از ۲۲۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا