اقتصادی

صالح: به دنبال ایجاد نهاد مالی پولی در استان ها هستیم

اخبار ایران من/ مرکز معاون قانونگذاری، قانونگذاری و دولتهای محلی در سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: کمیسیون به دنبال ایجاد نهاد مالی مرکزی و ارتقای جایگاه شورای برنامه ریزی استان از تخصیص اعتبارات به بخش خصوصی است. طرح مالی

دکتر. علیرضا صالح چهارم فروردین 1401 در مراسم تکریم و ابلاغ رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در قبال حوادث منطقه گفت: ترور صادر شده است. به استان ها اما هیچ اختیاری اعطا نشده است و قرار است امسال نمایندگانی تعیین شوند.

وی گفت: کنترل دولت مرکزی باید به سازمان‌های منطقه‌ای و قدرت کابینه به شوراهای برنامه‌ریزی واگذار شود و بودجه و چارچوب سیاست ملی تلاش می‌کند تا در داخل استان‌ها تصمیم‌گیری کند. در بودجه 1401 ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید و مورد توجه قرار گرفت.

صالح افزود: امسال موضوع رشد 8 درصدی تا به امروز رشد داشته است و این رشد جز در 31 کشور محقق نمی شود. باید نقش مناطق در این رشد مشخص می شد و بر این اساس رشد و سهم بازده و درآمد مشخص می شد.

وی با بیان اینکه با رشد 8 درصدی تولید ناخالص داخلی، رشد 4.5 درصدی ناشی از تورم و مابقی ناشی از افزایش تولید خواهد بود، افزود: از طریق وام ها و هزینه های دولت ذکر شده است.

صالح یکی از بندهای لایحه بودجه سال 1401 را تشکیل صندوق توسعه و دادگستری با اعتبار 2 هزار میلیارد گوجه فرنگی در هر استان دانست و گفت: این صندوق به صورت متولی به ریاست رئیس جمهور طراحی شده است. و در استان به سرپرستی استاندار یکی از آرزوهای سالیان سال دولت ها بوده است، اما همچنان در مجلس در حال مذاکره برای تعیین بودجه هستیم.

وی گفت: تلاش‌هایی در استان‌ها انجام شده است، اما استان‌ها به غیر از اعتبارات استانی کنترلی بر سایر موارد و امور ندارند اما با کمک این صندوق این روند امکان‌پذیر می‌شود. اموال و دارایی های اضافی حاصل از فروش اموال و اموال به همراه 2000 میلیارد تومان سرمایه اول وارد صندوق می شود که به این ترتیب در واقع مرکز استان ها بوده است اما اکنون بخشداری ها مشوقی برای عدم فروش خود هستند. اموال چون معتقدند به خزانه می رود و برای پرداخت صورت حساب استفاده می شود در حالی که این صندوق خزانه فروش ملک خواهد بود.

معاون مجلس، قوه مقننه و امور مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه چاره ای جز واگذاری منابع منطقه به شوراهای سیاست گذاری منطقه نداریم، افزود: 300 هزار میلیارد تومان و اموال. دارایی این شرکت هاست و باید کمک کنیم تا مدیران قابل اعتمادی در این شرکت ها داشته باشیم. تخمین زده می شود که ارزش شرکت ها و اعتبارات منطقه بیش از 8 میلیارد تن است و باید برای پروژه های عمرانی تامین مالی شود و صندوق پروژه در دل این شرکت ها راه اندازی شود تا با اتمام پروژه، کار ساخت و ساز انجام شود. تامین مالی شد. مردم نیز سود خواهند برد.

وی افزود: واگذاری پروژه های عمرانی که شعار رسمی دولت است می تواند از منطقه مرکزی به صورت پایلوت آغاز شود. ما از اظهار نظر در مورد تدوین قانون صندوق پیشرفت و عدالت برای ایجاد شورای مالی منطقه و ارتقای وضعیت شورای برنامه ریزی منطقه از وضعیت و سطح تخصیص اعتبارات به نظام اقتصادی پایدار استقبال می کنیم.

به گزارش اخبار ایران من، در این همایش رقیه یادگاری پس از هفت سال ریاست سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تودیع و نوربخش عسگری معرفی شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا