ایران کسب و کارعمومی

با خرید ویدئو پروژکتور لیزری نیاز به پرده نمایش ندارید

بیشتر مردم نمی‌دانند آیا نیاز به دارد یا نه اگر شما هم دوست دارید در این مورد بدانید پس این مطلب را مطالعه کنید. ویدیو پروژکتورهای لیزری این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند تا جایی که خیلی از افراد دوست دارند یکی از آن‌ها در خانه خود داشته باشند . اما سوال اینجاست که پرده نمایش برای ویدیو پروژکتور لیزری نیاز است یا از دیوار منزل هم می‌توان به این منظور استفاده کرد. خب باید بگوییم پاسخ این سوال کاملاً به خود شما بستگی دارد. ویدیو پروژکتور یک نمایشگر لیزری قابل حمل است که می‌تواند تصاویر را روی هر سطحی به نمایش درآورد. حال این سطح هر چقدر کیفیت بهتری داشته باشد تصاویر بهتری را هم مشاهده خواهید کرد.

وجود یک صفحه نمایشگر می‌تواند باعث شود تصاویر منعکس شده توسط ویدیو پروژکتور با کیفیت بهتری به نمایش گذاشته شوند، در حالی که یک دیوار بزرگ و سفید هم می‌تواند تا حدودی این کار را انجام دهد. در مقاله به طور کامل در این رابطه توضیح داده ایم. در ادامه با جزییات بیشتری به شما توضیح خواهیم داد. کیفیت تصویر ویدیو پروژکتور لیزری به نسبت پروژکتورهای معمولی بسیار بیشتر است. این کیفیت بالاتر دقیقاً به نحوه کار کردن ویدیو پروژکتورهای لیزری ارتباط دارد .

وظیفه اصلی پرده نمایش افزایش کیفیت تصاویر است. جنس، ابعاد، و نوع ساختار پرده نمایش آن را به ابزاری ایده‌آل برای این کار تبدیل کرده است. پرده نمایش پروژکتور می‌تواند با جنس و متریال مختلفی تولید شود اما همه‌ی آن‌ها چند خصوصیت مهم و اساسی دارند. قابلیت بالا در بازتاب تصاویر، سطح صاف و یکدست، قاب و حاشیه و ضخامت مناسب از جمله این خصوصیات هستند. اگر هنوز ویدئو پروژکتور لیزری ارزان مناسب خود را پیدا نکرده اید پیشنهاد میکنیم ادامه این مقاله را حتماً مطالعه بفرمایید. همچنین میتوانید 10 تا از را در این صفحه مشاهده و نقد و بررسی بفرمایید .

عملکرد ویدیو پروژکتور لیزری چگونه است؟

. یک پروژکتور معمولی برای نمایش تصاویر نور سفید را از رنگ‌های مختلف به شکل مستقیم عبور می‌دهد. در نتیجه تصاویر را به شکل سایه‌هایی با کیفیت معمولی می‌بینبم. اما ویدیو پروژکتور لیزری به کمک سه لیزر که قدرت انعکاس رنگ‌های اصلی را از خود دارند، تصاویر را با رنگ‌های زنده‌تر و کیفیت بالاتر نمایش می‌دهد. ماژول‌های لنز تصاویر را از این سه لنز گرفته و بزرگنمایی می‌کنند و روی نمایشگر به نمایش در می‌آورند. کیفیت تصاویر بعد از این مرحله به نمایشگر بستگی دارد. حالا باید به این سوال جواب داد پرده نمایشگر برای ویدیو پروژکتور لیزری نیاز است؟

چرا ویدیو پروژکتور لیزری نیاز به پرده نمایش دارد؟

وجود همین قدرت انعکاس در پرده نمایش تصاویر آن را از تصاویر ایجاد شده روی دیوار متمایز می‌کند. واقعیت این است که شما می‌توانید تصاویر ویدیو پروژکتور لیزری را روی هر سطحی بازتاب کنید اما اغلب دیوارهای خانه شما مات هستند لذا نمی‌توانند تصاویر زیبایی را برای شما به نمایش درآورند. سطحی بازتابنده با ظاهری مات برای این منظور کاملاً مناسب است که پرده‌های نمایش این خصوصیات را دارند. ماده به کار رفته در این پرده‌ها بازتاب خیره کننده‌ای را از تصاویر به شما ارائه می‌دهد در حالی که سطوح مات تصاویر غیر واضح و کسل کننده نمایش می‌دهند.

آیا ویدئو پروژکتور لیزری نیاز به پرده نمایش دارد؟ قطعا پاسخ به این سوال بله است . اما سوال اینجاست که تصاویری که روی دیواری منعکس می‌شوند تا چه حد می‌توانند با کیفیت باشند؟ و سوال بهتر آنکه هر دیواری برای نمایش تصاویر مناسب است؟ شما می‌توانید بهترین پرده نمایشگرهای مناسب ویدئو پروژکتور خود را در سایت مشاهده کنید. در نهایت وجود قاب سیاه در اطراف پرده نمایش حس و حال سینمایی به فضا می‌دهد و باعث می‌شود تصاویر را با ظاهری زیبا ‌تر مشاهده کنید. حالا بنظر شما پرده نمایش برای ویدیو پروژکتور لیزری نیاز است؟

قطعاً یک دیوار سفید از جنس گچ یا رنگ روغن تصاویر را با وضوح بهتری به شما نمایش خواهد داد. چرا که کاغذ دیواری یا پانل‌های امروزی دارای تصاویر یا برجستگی‌هایی هستند که دیوار را بیش از حد برای نمایش تصاویر شلوغ می‌کنند. بافت : اگر کمی روی دیوارهای منزل خود زوم کنید حتما متوجه جای غلتک، قلمو یا ماله کشی‌های روی آن می‌شوید. این خطوط که هنگام رنگ کردن یا سفید کردن دیوار بوجود می‌آیند تغریبا اجتناب نا پذیر هستند. نکته مهم این است که با بازتاب نور و نمایش تصویر روی این دیوارها این خط و خطوط بیشتر به چشم می آیند.

جای ستون، کلید پریز، سایه، رنگ پریدگی، جای میخ، اختلاف رنگ روی دیوار و مسائلی از این دست می‌تواند مانع یک تجربه شیرین از نمایش تصویر برای شما بشوند. رنگ : آیا دیوار شما برای نمایش تصاویر به اندازه کافی سفید است؟ هر چه سطح دیوار شما سفید‌تر و تمیز‌تر باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت. گاهی دیوارها در اثر گذر زمان غبار گرفته و کیفیت ابتدایی خود را از دست می‌دهند، این دقیقاً همان چیزی است که مانع از انعکاس تصاویری با کیفیت روی دیوار برای شما می‌شود. در مقاله برای ویدئو پروژکتور پرده نمایش سفید بهتر است یا خاکستری؟ در رابطه با تفاوت رنگ ها توضیح داده ایم.

آیا ویدیو پروژکتور لیزری نیاز به پرده نمایش دارد؟

اگر برای خرید پرده نمایش با کمبود بودجه مواجه هستید احتمالاً به فکر استفاده از پرده یا ملحفه بجای پرده نمایشگر  افتادید. خب باید بگوییم نصب، نگهداری و انتخاب یک ملحفه برای صفحه نمایش کار دشواری است.  یک ملحفه برای اینکه بتواند پرده نمایش باشد باید ویژگی‌های زیادی داشته باشد. اول آنکه باید کاملا سفید بدون لکه باشد. دوم باید بتوانید آن را بدون هیچ چین و چروکی روی دیوار نصب کنید.  محافظت از ملحفه در برابر کرد و غبار و آلودگی بسیار مهم است. ضخامت کم ملحفه می‌تواند باعث شود نور از میان تار و پود آن عبور کرده و کیفیت تصاویر پایین بیاید.

کلام آخر

در نتیجه برسی‌هایی که بطور دقیق روی عملکرد ویدیو پروژکتور‌های لیزری با پرده نمایش و بدون آن انجام دادیم متوجه شدیم عملکرد آن‌ها روی پرده نمایش بهتر است. خرید وایت برد هوشمند و استفاده از دای تک ، نشان از رویکرد نوآورانه و پیشرو در حوزه آموزش و پرورش دارد . شما می‌توانید با اندکی هزینه و خرید یک پرده نمایش تصاویر را با کیفیت بسیار بالاتری مشاهده کنید. حتی اگر با وجود تمام این نکات بتوانید یک ملحفه مناسب روی دیوار نصب کنید باز هم صفحه نمایش شما قدرت بازتاب خوبی نخواهد داشت و تصاویر بی روح و کسل  کننده خواهند بود.

سوالات متداول

  1. پرده نمایش برای ویدیو پروژکتور لیزری نیاز؟ از نظر فنی الزامی نیست اما با توجه به تعریف شما از کیفیت  وجود پرده نمایش می‌تواند ضروری باشد.
  2. مزایای استفاده از پرده نمایش چیست؟ تصاویر با کیفیت و وضوح بیشتری به نمایش در می‌آیند, دغدغه پیدا کردن دیوار یا ملحفه مناسب وجود ندارد, ظاهر بهتر و سینمایی‌تری دارد.
  3. دیوار مناسب برای ویدیو پروژکتور چه خصوصیاتی دارد؟ رنگ سفید و کاملاً شفاف و یکدست، سطح کاملا صاف بدون خط و خطوط برجستگی و ریختگی، ابعاد دیوار باید متناسب با تصاویر ویدیو پروژکتور باشد.
  4. آیا می‌توان از ملحفه بجای پرده نمایش استفاده کرد؟ در صورتی که ملحفه دارای ویژگی‌های مناسبی باشد بله می‌توان اما کیفیت تصاویر با پرده نمایش قابل مقایسه نخواهد بود.
دکمه بازگشت به بالا