ایران کسب و کارعمومی

چگونه تشک بادی را باد کنیم

 

تشک بادی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که با حجم زیاد تشک مشکل دارند. این گونه افراد می‌توانند برای افزایش آسایش بیشتر در هنگام استراحت از تشک بادی استفاده کنند. یکی از موضوعات مهم در هنگام استفاده از تشک بادی این است که چگونه تشک بادی را باد کنیم. نحوه باد کردن تشک بادی دارای حساسیت‌های زیادی است که اگر به آن توجه نشود می‌تواند منجر به خراب شدن تشک شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد شیوه باد کردن تشک بادی مطالب جالب توجهی را با شما در میان بگذاریم.

تشک بادی چیست؟

تشک بادی یکی از انواع تشک‌های موجود در بازار است که حجم بیشتر آن را باد تشکیل داده است. جنس تشک‌های بادی معمولا از Pvc است که به همین دلیل می‌تواند مقاومت زیادی در برابر تحمل وزن بالا داشته باشد. این تشک‌ها در ابعاد و طرح‌های مختلف قابل خریداری هستند. در نگاه کلی می‌توان گفت که تشک بادی بسیار شبیه به تشک‌های معمولی است و به شکل مستطیلی طراحی شده است. ساختار به کار رفته در این گونه تشک‌ها به گونه‌ای است که افراد بدون احساس ناخوشایندی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تشک بادی که ساختار آن در بسیاری از مدل‌ها رعایت شده است رویه مواج آن است. شاید تصور کنید که رویه مواج برای طراحی زیباتر محصول است اما این رویه باعث می‌شود تا هنگام قرارگیری فرد بر روی آن به بهترین شکل منعطف شود. رویه‌های مواج تشک‌های بادی به صورت موازی و مشبک در بازار وجود دارند.

نحوه باد کردن تشک های بادی

بعد از شناخت تشک بادی این سوال مطرح است که چگونه تشک بادی را باد کنیم؟ برای باد کردن تشک‌های بادی خرید پمپ باد ضروری است. با خرید پمپ باد مناسب قادر خواهید بود تا تشک بادی را در کمترین زمان ممکن و به اندازه دلخواه باد کنید. تشک‌های بادی را باید به گونه‌ای باد کنید که شکل و فرم محصول به خوبی به دست آید.

توجه داشته باشید که وجود چین و چروک در زاویه‌های مختلف تشک بادی طبیعی است. برای باد کردن تشک بادی کافی است از یک پمپ باد باکیفیت استفاده کنید. سر پمپ باد را به قسمت ورودی تشک وصل کرده و شروع به باد کردن تشک کنید. دقت داشته باشید که برخی از تشک‌ها باید به میزان مشخص باد شوند تا کارایی و انعطاف خود را حفظ کنند. در این حالت بهتر است به میزان باد لازم نوشته شده بر روی راهنمای محصول توجه داشته باشید.

نکات مهم هنگام باد کردن تشک بادی

یک سری نکات کلیدی برای باد کردن و استفاده از تشک بادی وجود دارند که توجه کردن به آنها باعث می‌شود تا طول عمر محصول افزایش پیدا کند. از مهم‌ترین نکات هنگام باد کردن و استفاده از تشک بادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهتر است برای باد کردن تشک بادی از پمپ باد مخصوص استفاده کنید.
  • برای باد کردن تشک بادی کافی است به دفترچه راهنمای تشک توجه داشته باشید.
  • از باد کردن بیش از اندازه تشک خودداری کنید چرا که باعث کاهش انعطاف پذیری محصول خواهد شد.
  • از خشک کردن تشک با حرارت مستقیم جلوگیری کنید.
  • در صورت وجود پارگی یکی از سلول‌های تشک، اقدام به تعمیر کنید.
  • بعد از باد کردن تشک کافی است بر روی آن دراز کشیده تا متوجه میزان استاندارد باد تشک شوید.
  • از ضربه زدن یا انداختن وسایل روی تشک بادی باد شده اجتناب کنید.

چه زمانی تشک بادی را خالی از باد کنیم؟

در حال مطالعه مقاله چگونه تشک بادی را باد کنیم هستید که به بخش زمان مناسب خالی کردن باید تشک رسیدیم. در صورت نیاز برای تعمیر و دریافت سرویس دوره‌ای تشک، باید باد تشک را به صورت کامل خالی کنید. تشک بادی پس از مدتی دچار کثیفی و آلودگی می‌شود که نیاز به تمیزکاری دارد. وجود لک نیز باعث می‌شود تا افراد اقدام به خالی کردن باد تشک کنند.

در این حالت می‌توانید باد تشک را به صورت کامل خالی کرده و علاوه بر دریافت سرویس دوره‌ای، تشک مورد نظر خود را تمیز کاری کنید. برای خالی کردن باد تشک بادی کافی است از بخش ورودی باد، پمپ را متصل کرده تا باد تشک به راحتی خالی شود.

خرید پمپ باد

حال که با نحوه باد کردن تشک بادی آشنا شدید و اهمیت را شناختید، اگر بخواهید متناسب با نیاز خود بهترین و متناسب‌ترین پمپ را خریداری کنید کافی است خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. با خرید پمپ باد باکیفیت قادر خواهید بود تا با داشتن درجه مناسب، تشک و استخر بادی را به صورت استاندارد باد کنید.

تنوع پمپ باد موجود در بازار به گونه‌ای است که خرید نهایی را دشوار می‌کند. افراد برای این که بتوانند از میان محصولات متنوع بازار بهترین خرید را داشته باشند بهتر است نسبت به انواع پمپ باد اطلاعات بیشتری کسب کنند.

خرید تشک بادی

تشک بادی از جمله تشک‌های موجود در بازار هستند که باعث ایجاد خواب راحت برای افراد می‌شوند. کسانی که دارای مشکلات کمر و ستون فقرات هستند می‌توانند با خرید تشک بادی، بدون احساس ناراحتی، استراحت کنند. با توجه به این که تشک بادی موجود در بازار دارای انواع مختلف است، هر فرد بر حسب نیاز خود می‌تواند بهترین تشک بادی را خریداری کند. باکیفیت که دارای ویژگی‌های کاربردی باشد باعث کاهش دردهای جسمانی خواهد شد. انتخاب تشک بادی می‌تواند ضمن جا بباد کردن تشک بادی بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی در هر مکانی که هستید آنها را پر از هوا کنید و از خوابی آرام و راحت لذت ببرید.

باد کردن با پمپ

  1. روپوش دري را باز کن . بیشتر تشک های هوا یا یک دریچه هوای یک طرفه دارند (که به هوا اجازه می دهد به راحتی وارد تشک شود اما آن را ترک نمی کند) یا یک سوراخ ساده در جایی در کنار تشک. گام اول شما باید برای پیدا کردن این و حذف کلاه محافظ شما می توانید هر هوا در داخل تشک بدون باز کردن برای انجام این کار قرار داده است.

توجه داشته باشید که برخی از تشک های مدرن پمپ هایی دارند که در کنار تشک ساخته شده اند. در این صورت، به سادگی سوئیچ “روشن” را تلنگر بزنید، و به شرطی که پمپ یا از یک خروجی یا باتری قدرت دریافت کند، شروع به باد کردن تشک خواهد کرد.

  1. پمپ را وارد کنید. این که آیا شما با استفاده از پمپ الکتریکی و یا یک کتابچه راهنمای کاربر، گام بعدی خود را همان است: قرار دادن پازل پمپ را به سوراخ و یا باز کردن دریچه. پمپ باید مهر محکمی با مواد اطراف دریچه بسازد. اگر این کار را نکرد، این احتمال وجود دارد که هوا ممکن است در اطراف پمپ فرار کند و باد کردن کامل تشک را سخت تر کند.
  2. در صورت استفاده از پمپ خودکار، آن را روشن کنید. بیشتر تشک های هوای مدرن از پیش بسته بندی شده با پمپ هوای الکتریکی می آیند. اگر این چیزی است که شما با استفاده از, مطمئن شوید که آن را در متصل و یا دارای قدرت باتری, سپس آن را روشن! تشک باید بلافاصله شروع به باد کردن کند.

توجه داشته باشید که پمپ های الکتریکی معمولا کاملا بلند هستند، بنابراین شما ممکن است بخواهید در مورد اجرای آنها در اطراف جایی که دیگران در حال خواب مراقب باشید.

  1. در صورت استفاده از پمپ دستی، شروع به پمپاژ کنید. اگر شما در حال کار با تشک هوای قدیمی تر و یا پمپ الکتریکی خود را از دست داده و مجبور به خرید جایگزینی، شما ممکن است تنها یک پمپ دستی در اختیار داشته باشد. اگر چه این به عنوان سریع و بی زحمت به عنوان پمپ های الکتریکی نیست، آنها معمولا کاملا موثر در حق خود را. دو نوع اصلی پمپ دستی مورد استفاده برای باد کردن تشک هوا عبارت اند از:

پمپ های دستی: معمولاً پمپ های بزرگ و ایستاده با یک حرکت «بالا و پایین» عمل می کردند. با این حال، پمپ های کوچکتر به سبک دوچرخه دست عمل گاهی اوقات استفاده می شود.

پمپ های پا: معمولاً به شکل پدال پا متصل به شلنگ و خیره کننده در می آيند؛ پمپ های پا معمولاً به شکل پدال پا در می آيند. پله بر روی پدال بارها و بارها نیروهای هوا را به تشک.

  1. قفل رو دوباره خراب کن. هنگامی که تشک پر می شود تا نقطه ای که آن را به یکی از مهمترین مشکلاتی که پس از خرید یک تشک یا برای اولین بار گریبان گیر مشتریان است نحوه صحیح باد کردن این دسته از محصولات است . این مشکل کاملا طبیعی است و در صورتی که در حال حاضر شما نیز چنین مشکلی دارید اصلا نگران نباشید و با ما همراه باشید تا قدم به قدم انجام آن را به شما توضیح دهیم . گاهی ممکن است عدم راه اندازی صحیح و درست محصولات بادی ، باعث شود تا به آسیب وارد شود . بنابراین بایستی برخی از نکات مهم را توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین راه اندازی را انجام داده و از محصول بادی خود با خیالی راحت استفاده کنید . در ابتدا لازم است بدانید که برخی  تخت های بادی پمپ باد سرخود دارند که طی توضیحات به آن نیز اشاره خواهیم کرد . تنها ذکر این نکته کافی است که عملکر این پمپ ها مشابه پمپ باد برقی است و مقدار بسیار کمی تفاوت میان آنهاست. برای راه اندازی با پمپ باد برقی سرخود دیگر نیازی به اتصال پمپ باد به دریچه باد تشک بادی نخواهید داشت و تنها نیاز است تا پمپ را به برق متصل کرده که برای اینکار یک دوشاخه برای پمپ باد تشک در نظر گرفته شده است .

 

پس از این مرحله ، به سمت دکمه صفر و یک قرار داده شده بر روی پمپ باد بروید و آن را در حالت 1 یا روشن قرار دهید ، پس از این مرحله شاهد باد شدن تشک بادی خواهید بود . یک اهرمی اصولا در این نوع از پمپ های باد وجود دارد که مسیر پمپاژ باد را تغییر می دهد ، یعنی اگر شما اهرم را بچرخانید شاهد تخلیه باد تشک بادی خواهید بود . بدین ترتیب توصیه می شود که حتما در هنگام راه اندازی اهرم را چک کنید و تشک بادی را راه اندازی کنید . این نوع پمپ ها معمولا پمپاژ را ادامه می دهند تا زمانی که تشک بادی به خوبی پر شود . پس از پر شدن صدای پمپ باد تغییر کرده که از این طریق می توانید متوجه شوید که مبل بادی پر شده است . این گونه از پمپ های باد برقی یک مشکل دارند که آن هم عدم باد کردن خیلی زیاد تشک بادی می باشد که در ادامه برای رفع این مشکل نیز توضیحاتی را ارائه کرده ایم . روش های مختلفی برای باد کردن تخت ها و تشک های بادی وجود دارد اما ما تنها به روش کلی آن اشاره خواهیم کرد که تمامی روش ها را به صورت جامع در خود دارد . پیش از هر چیزی مطمئن شوید که بر روی زمین هیچ شئ تیزی وجود نداشته باشد پس قسمت زیرین را تمیز کرده و یک زیر انداز برای آن تدارک ببینید . محصول مورد نظر خود را بر روی زمین ( زیر انداز) پهن کنید و سپس پمپ برقی را به دریچه هوای آن متصل کنید . با این کار محفظه خروجی بسته شده و باد دیگر خالی نمی شود اما با روشن کردن پمپ شروع به باد شدن می کند .

توجه کنید که از بخش پمپاژ باد استفاده کنید چراکه پمپ های برقی اینتکس دارای دو بخش مکشی و پمپاژ هوا هستند که مورد اول برای تخلیه باد مورد استفاده قرار می گیرد . پس از اینکه تشک یا تختی که خالی از باد است به صورتی که باید باشد شکل گرفت پمپ را خاموش کرده و از دریچه به آرامی خارج کنید . پس از آن درپوش مشخص را بسته و محصول خود را تست کنید . لازم به ذکر است که پمپ های برقی مقدار باد مشخصی را به تخت و تشک های بادی منتقل می کنند .  یعنی همان مشکلی که در قبل اشاره شد . برای مثال تخت های یک نفره در حدود سه دقیقه باد می شوند در این حال اگر پمپ یک ساعت نیز در سر جای خود باشد تفاوتی وجود نداشته و به یک میزان باد می شود . به نوعی 57 دقیقه بعدی را پمپ باد پوچ تولید می کند . در این شرایط بایستی پس از باد شدن ، پمپ باد را خاموش کرده و از تشک بادی استفاده کنید . و در صورتی که میزان بادی که تشک شارژ شده است ، دلخواه شما نبود ، بایستی به روشی که در ادامه اشاره خواهیم کرد ، تشک را مجددا شارژ کرده و میزان سفتی و یا نرمی آن را مشخص کنید . در این بخش همه چیز به خود شما بستگی دارد . بر روی تشک یا تخت دراز بکشید تا میزان نرمی یا سفتی آن را بسنجید . اگر محصولتان بیش از حد سفت بود کمی باد آن را خالی کنید . اما اگر محصول بیش از نیاز شما نرم بود دیگر نیاز شما با پمپ باد برقی بر طرف نمی شود و شما می بایست از تلمبه باد دستی  کمک بگیرید . اگر هنوز اقدام به خرید و انتخاب محصول خود نکرده اید پیشنهاد می کنیم که هنگام خرید هر دو پمپ را تهیه کنید. در مورد باد کردن تنها با پمپ باد دستی نیز باید بگوییم که غیر ممکن نیست اما دشوار و زمان بر است .

و برای خالی کردن باد نیز با مشکل مواجه خواهید شد . در هنگام راه اندازی تشک بادی با استفاده از پمپ های باد دستی ، شما می توانید با حرکت مکانیکی پمپ که به کمک دستانتان انجام می شود ، باد را به داخل تشک بادی پمپاژ کرده و آن را راه اندازی کنید . توجه داشته باشید که پمپ های باد دستی در چند نوع طراحی شده اند که می توان به پمپ های باد دستی کوچک ، متوسط و بزرگ اشاره کنیم که هر یک از آن ها مخزن متفاوتی دارند و همانطور که مشخص است ، پمپ های باد دستی بزرگ ، مقدار بیشتری از باد را در هر بار ، پمپاژ خواهد کرد . توجه داشته باشید که پمپ های باد دستی یک ویژگی بسیار خوبی دارند که پمپ های باد برقی آن ها را دارا نیستند و آن هم عدم نیاز به انرژی برق می باشد ، به همین علت شما می توانید تشک بادی خود را حتی در مکان هایی که برق وجود ندارد نیز راه اندازی کنید . گاهی ممکن است یک فرد هدفش از خرید تشک بادی ، استفاده از آن در سفر ها و کمپ های تفریحی باشد ، بدین ترتیب با وجود پمپ باد دستی شما به سادگی می توانید حتی در مسافرت ها نیز تشک بادی خود را به سرعت راه اندازی کنید . توجه داشته باشید که اگر فضای کمی را برای سفر دارید ، حتما پمپ های باد دستی کوچکی را برای راه اندازی تشک بادی در نظر بگیرید تا فضای خیلی زیاد اشغال نشود . اگر به دنبال یک پمپ باد غیر برقی هستید که قدرت پمپاژ باد بیشتری نسبت به پمپ های باد دستی داشته باشد ، ما به شما پمپ های باد پدالی را پیشنهاد می کنیم .

پمپ های باد پدالی همانطور که از نامشان مشخص است ، با استفاده از حرکت مکانیکی پا باد را به داخل تشک بادی پمپاژ می کنند . در این حالت راه اندازی ، شما تشک بادی را باز کرده و بر روی زمین پهن می کنید ، سپس پمپ باد پدالی را به دریچه باد متصل کرده و بر روی زمین قرار دهید . سپس به صورت ایستاده در کنار پمپ باد ، یکی از پاهای خود را بر روی پمپ باد قرار داده و سپس آن را با پا فشار داده و رها کنید . در هر بار فشار دادن پمپ باد پدالی ، مقدار زیادی از هوا وارد تشک بادی شده و پس از رها کردن ان و بلند کردن پا ، صفحه های پمپ باد پدالی به کمک فنری که در درون آن قرار داده شده است ، باز شده و دوباره هوا را در داخل مخزن خود جمع می کند تا با فشار دیگر پا ، باد جمع شده دوباره به داخل تشک وارد شود . این نوع از پمپ های باد نیز برای راه اندازی تشک بادی در سفر ها مناسب است . باز هم توجه داشته باشید که در هنگام راه اندازی محصولات بادی خود حتما در هر مرحله از راه اندازی تشک بادی ، میزان باد آن را چک کنید تا مبادا مشکلی برای تشک بادی پیش بیاید و آن را بیش از حد باد کنید . در ابتدای مقاله به پمپ های بادی سرخود در تخت های بادی اشاره کردیم . این پمپ ها به قسمت پایینی تخت متصل هستند و بدون دردسر این دسته محصولات را باد می کنند . برای این کار می بایست درپوش سیم را باز کرده و آن را به برق متصل کنید. پس از زدن کلید روشن تخت به صورت خودکار باد شده و قابل استفاده است. برای باد کردن بیش از حد همانند مورد قبلی که توضیح دادیم نیز باید از پمپ دستی استفاده کنید. برای خالی کردن نیز پمپ را به حالت خالی کردن گذاشته و پس از مدتی تخت را به حالت اول تحویل بگیرید. برای راه اندازی تشک بادی شما می توانید از چند نوع پمپ باد دیگر نیز استفاده کنید . این نوع از پمپ های باد با نام های پمپ باد شارژی و فندکی ارائه شده اند که بسیار کاربردی نیز هستند . نحوه استفاده از پمپ های باد شارژی برای راه اندازی تشک بادی بدین گونه است که شما با شارژ کردن پمپ باد می توانید از انرژی برق ذخیره شده ، تشک بادی را راه اندازی کنید . در مرحله بعدی شما می توانید با پمپ باد شارژی را به دریچه باد متصل کنید و تشک را راه اندازی کنید .

زمانی که پمپ باد شارژی مقدار زیادی شارژ نداشته باشد ، ممکن است در بخش های انتهایی راه اندازی ، به دلیل وجود فشار باد از سمت داخل تشک بادی ، نتواند تا حد زیادی تشک بادی را راه اندازی کند . این در حالی است که پمپ های باد فندکی نیز تقریبا همینطور هستند ، ولی منبع تغذیه آن از جافندکی ماشین می باشد و بدین ترتیب شما می توانید تشک بادی را با اتصال به پمپ باد فندکی در سفر ها استفاده کنید . این نوع از پمپ ها بسیار مناسب برای راه اندازی تشک بادی داخل ماشین می باشد . برای راه اندازی با هر مدل از پمپ های باد حتما میزان باد را تنظیم کنید . باد زیاد می تواند فشار زیادی را از سمت داخل تشک به دیواره های آن وارد کند ، به طوریکه انگار وزن زیادی از بیرون تشک به خود تشک وارد می شود . پس از راه اندازی نیز حتما بایستی از محکم بسته شدن درب دریچه تشک بادی اطمینان حاصل فرمایید زیرا ممکن است دریچه باز بوده و باد کم کم خالی شود . در هنگامی که از تشک بادی برای مدت طولانی استفاده کرده باشید ممکن است باد تشک کمی کم شود که این اتفاق کاملا طبیعی بوده و شما می توانید با باد کردن دوباره تشک ، آن را شارژ کرده و مجددا استفاده کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پمپ های باد و همچنین نحوه صحیح راه اندازی تشک بادی و یا رفع آسیب دیدگی های تشک بادی در هنگام راه اندازی ، از فروشگاه تهران اینتکس راهنمایی بگیرید .

طور کامل باد و محکم به لمس, حذف پمپ, سپس پیچ دریچه و یا کلاه سوراخ دوباره بر روی به دام انداختن هوا در داخل. تو الان آماده اي که بخوابي! چند تا ورق، پتو و بالش بگير.

استخر بادی رو با چی باد کنیم نی نی سایت | پمپ باد تشک بادی

ه جایی متناوب هوا، باعث بهبود وضعیت خواب شبانه شود.

جمع بندی

همه افراد بعد از گذراندن یک روز کاری سخت ترجیح می‌دهند تا استراحت کافی داشته باشند. تشک بادی یکی از تشک‌های مناسب برای خوابیدن است. در این مقاله به پرسش چگونه تشک بادی را باد کنیم پرداخته شده است. مدل‌های زیادی از تشک بادی در بازار وجود دارند که هر کدام می‌توانند برای محیط‌های مختلف کاربردی باشند. هر فرد با در نظر گرفتن بودجه و شرایط جسمی خود می‌تواند از تشک بادی مواج استفاده کند. برای افزایش طول عمر تشک بادی کافی است به صورت دوره‌ای این محصول را سرویس کنید. در نهایت برای خرید تشک بادی کافی است خرید خود را از نمایندگی‌های معتبر با اطمینان انجام دهید.

 

دکمه بازگشت به بالا