بین الملل

رد خون هواپیمای روسی به موشک‌های آمریکایی رسید

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ایران من؛ «آمریکایی‌ها باید بدانند پولشان کجا می‌رود؛ بایدن آن‌ها (مالیات‌دهندگان آمریکایی) را در این تراژدی خونین شریک کرده است» این اظهارات امروز سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا بعد از انتشار نتیجه بررسی کمیته تحقیقات روسیه درباره حادثه اخیر سقوط مرگبار هواپیمای ایل-۷۶ در منطقه مرزی این کشور با اوکراین است. 

مسکو امروز پنجشنبه اعلام کرد نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که نیروهای اوکراینی از موشک‌های هدایت شونده ضد هوایی MIM-104A شلیک شده از سامانه دفاع موشکی پاتریوت (ساخت آمریکا) برای سرنگون کردن هواپیمای ایل-۷۶ استفاده کردند. طبق این بیانیه، در منطقه سقوط هواپیما ۱۱۶ قطعه از دو موشک با نوشته‌هایی به زبان انگلیسی پیدا شد. 

 

تحقیقات بازرسان روس در محل سقوط هواپیما

لحظه سرنگونی هواپیمای ایل-۷۶

چهارم بهمن بود که وزارت دفاع روسیه از سقوط این هواپیما و کشته شدن همه ۷۴ سرنشین آن شامل ۶۵ اسیر اوکراینی در منطقه بلگورود هم‌مرز با اوکراین خبر داد. رسانه‌های اوکراینی که در ابتدا به نقل از منابعی سقوط هواپیما را کار نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرده بودند، در اخبار بعدی شروع به حذف این اظهارات کردند. روسیه این اقدام اوکراین را وحشیانه و جنون‌آمیز خواند و خواستار تحقیقات بین‌المللی شد. 

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف امروز پنجشنبه گفت در مورد درخواست برای تحقیقات بین‌المللی، «صداهایی می‌شنویم مبنی بر این که نیاز به مدارک دارند وگرنه تحقیق نمی‌کنند… از قبل هم مشخص بود که علاقه‌ای به این کار ندارند». 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا