علمی

کرونا چه بلایی بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

طبق این گزارش اخبار ایران منویروس های کرونا سلولهای زنده را آلوده می کنند که از طریق آنها می توانند تولید مثل کنند ، در داخل ویروس ، ماده ژنتیکی وجود دارد که با کمک اطلاعات موجود در آن ، توسط ویروس ها تولید می شود. این ویروس به راحتی می تواند در میان موجودات زنده شیوع و تکثیر یابد.

در بیرونی ترین لایه ویروس ، شاخه های پروتئینی وجود دارد که به اتصال ویروس به سلول های سالم کمک می کند ، وقتی ویروس وارد بدن یک فرد می شود ، شاخه های روی سطح ویروس به مولکولهای گیرنده روی سطح غشای سلول سالم وصل می شوند و ویروس وارد سلول های بدن ما می شود.

با این حال ، سلول ها نیازی به ورود به هسته سلول ندارند و می توانند به طور مستقیم به قسمتهایی از سلول دسترسی پیدا کنند ، بنابراین پروتئین های لازم برای تکثیر ویروس را می سازند و سرانجام ویروس جدیدی ایجاد می شود که شروع به حرکت به درون بافت های بدن می کند.

نحوه بروز علائم عفونت ریه

هر ریه از چندین بخش تشکیل شده است. معمولاً وقتی نفس می کشیم ، هوا به راحتی از طریق نای و مجاری هوایی حرکت می کند و سپس وارد کیسه های هوا می شود. این کیسه های هوا الاستیک هستند و هر کدام ساختاری شبیه به یک بادکنک کوچک دارند که برای تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن تازه در این مکان بین شریان و کیسه هوا عمل می کند. پوشش در مجاری هوایی بیشتر میکروب ها را جذب می کند.

در بدن یک فرد سالم ، مژگان در مجاری هوایی وجود دارد که دائماً میکروب ها را به سمت دستگاه تنفسی هدایت می کند و سرانجام فرد آنها را سرفه می کند. از طرف دیگر سلولهای سیستم ایمنی بدن میکروب ها و ویروس هایی را که به کیسه های هوا رسیده اند از بین می برند ، اما وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد ، مانند ویروس ها ، ویروس ها می توانند سیستم ایمنی فرد را احاطه کرده و بر آن تأثیر بگذارند. در این حالت کیسه های هوا ملتهب می شوند و سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به ویروس می کند که تکثیر می شود و در نتیجه کیسه هوا پر از مایع می شود و تبادل اکسیژن را دشوار می کند.

براساس آژانس خبری سامانه پزشکی ، یک عفونت ویروسی می تواند هر دو ریه فرد آلوده را آلوده کند ، به طوری که فرد در تنفس دچار مشکل شده و باعث درد قفسه سینه می شود.

سرفه ، سرما ، سرما ، سردرد ، درد و درد و خستگی برخی از علائم عفونت ریه است ، اما عوارض جانبی بعضی اوقات می تواند جدی تر باشد. نارسایی تنفسی هنگامی ایجاد می شود که تنفس برای فرد مبتلا مشکل شود و در این حالت فرد برای تنفس به دستگاه تنفس یا تهویه نیاز دارد. البته شدت علائم در هر فرد به عوامل مختلفی از جمله سن ، وضعیت ایمنی و … بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا